bv bijna over.. Hoeveel melk nodig? nieuwe vragen blz 2!

Als ik het goed begrijp dan gaat de laatste papfles eraf, maar dan krijgt hij vanaf 17.00 tot 8.00 niets?

Ik zou het heel knap vinden als die dat redt, maar Yari kan dat echt niet.

Die krijgt om 20.00 z’n laatste papfles als we geluk hebben en vaak komt ie s’nachts ook nog.

Nou is Yari wel verwend, en geef ik hem een flesje om zelf weer snel te kunnen slapen.

Als die straks zijn eigen kamertje heeft is dat feest ook afgelopen voor hem, maar hij ligt nu nog bij ons in de kamer en wordt ook vaak wakker van ons.

vergat erbij te zeggen dat hij dan voor het slapen gaan nog wel wat thee ofzo gaat krijgen. Of is iets anders beter? gewoon melk? mn vriend wil hem 's avonds geen papfles meer geven, dus ook geen melk :eh:

Hee Eef,

zie nu pas je topic… :oops: Maar had je beloofd via sms om nog wat door te geven.

Kindjes van deze leeftijd hebben minimaal nog 500 cc opvolgmelk nodig. Wij geven Tycho dit.

7.30 180 cc + 6 schepjes (is 200 cc melk)

13.00 180 cc + 6 schepjes ( na de boterham)

19.30 180 cc + 6 schepjes

De fles van 13.00 drinkt Tycho niet altijd leeg. Soms is hij vol genoeg van zijn broodje. Op den duur gaan ze toch steeds minder drinken.

Daarnaast krijgt Tycho als hij dorst heeft ook wat diksap.

Enne A. moet Jayden 's avonds toch nog wel een fles blijven geven hoor. Het hoeft niet persé pap te zijn!

Liefs!

Cb geeft aan dat een kindje van 8 maanden nog steeds een fles voor het slapen gaan nodig heeft.

Vanaf 9 maanden mag je die weg laten en het avondeten naar 18:00 uur.

Ze zeggen ook je zult zien dat ze uiteindelijk steeds minder van de laatste fles gaan drinken.

Mijn dochter 10 maanden krijgt nog steeds gewoon een fles opvolgmelk om 20:00uur 200cc.

Ze kreeg sinds vorige week altijd een papfles, daar ben ik vanaf gestapt omdat ze die haast niet dronk en dacht laat ik een normale fles eens proberen dus zonder nutrix en ging perfect.

Ik blijf die laatste fles geven zolang mijn dochter hem nog wil.

En zo rond een jaar ofzo ga ik die fles opvolgmelk vervangen door normale melk.

Een kindje van de leeftijd van 8 maanden heeft tussen de 300 en 500 zuivelpructen nodig.

Daar valt dan de opvolgmelk onder en ook wat Yoghurt enz.

Met een leeftijd van 9 maanden moeten ze ook 10 druppeltjes Vitamine D krijgen.

Er staat wel 5 op de verpakking maar die regel is veranderd en ze hebben er nu 10 nodig.

Ben er zelf nog niet mee begonnen omdat ik het altijd vergeet.

Zal er trouwens vandaag eens mee beginnen.

Mijn dochter drinkt 2 flessen per fles 200cc.

In de ochtend een fles en om 20:00 uur.

Bij de boterham krijgt ze geen fles meer omdat ze niet niet wil.

En dan geef ik haar wat yoghurt of soms een bordje pap.

Eef, ik sta altijd verbaasd van wat A. wil of juist niet wil. :silenced:

Zelf merk ik dat Josephine zelf wel aangeeft wanneer ze iets niet meer wil. Het lijkt mij dat Jayden vanzelf die papfles 's avonds gaat laten staan. Wat is de reden dat A. de papfles 's avonds eraf wil hebben? Vindt hij Jayden te zwaar ofzo?

Ik heb trouwens Dreumesmelk van Nesté voor de papfles 's avonds. Dat is kant en klaar spul.

Jayden is nu juist weer zo lekker aan het doorslapen met zijn papfles 's avonds. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken die fles te laten vervallen.

Mika geeft ook altijd zelf aan wat hij wel of niet meer wil. Zo zit ie vaak nog op 4 flessen. Nou ja dat worden er vanzelf 3.

@Amy82 wrote:

vergat erbij te zeggen dat hij dan voor het slapen gaan nog wel wat thee ofzo gaat krijgen. Of is iets anders beter? gewoon melk? mn vriend wil hem 's avonds geen papfles meer geven, dus ook geen melk :eh:

Slaapt hij nu door met die papfles van 20.00 uur?

Waarom zou je vriend die willen laten vallen dan?

Onder die laatse fles melk kom je niet onderuit, anders krijgt ie veels te weinig melk binnnen.

En wat is volgens hem het verschil tussen melk en thee?

Is Jayden te zwaar? ik vraag dit vanwege dat je vriend die laatse fles pap niet meer wil geven aan Jayden, dat is namelijk de enige reden die ik kan verzinnnen.

En melk is echt nog het hoofdbestandeel waar ze hun voedingsstoffen uit moeten halen, al het andere is bijvoeding tot 1 jaar.

:-*

meiden, praat me er niet van :wink: :silenced:

ehh geen papfles meer, omdat ie nu lekker doorslaapt… en hij laat regelmatig wat staan…

zijn er inmiddels uit. Jayden gaat bij zijn boterhammetje 180cc kv krijgen en 's avonds ook flesje kv 180cc voor het slapen gaan.

Denk dat Jayden nu tegen de 9 kilo aanzit, met 7,5 maand was hij iets van 8700 gram…

Ik zou persoonlijk nooit bij een boterham zo’n volle fles geven.

Als je persee iets wil geven zou ik maar een flesje van 100cc geven.

waarom geef je niet gewoon een fles in de ochtend ?

Romata, die krijgt hij ook al…

zijn voedingsschema zou dan worden;

8 uur 200cc pap

10 uur 100gr fruit en wat water

12 uur boterhammetje en 180cc melk

's middags koekje en flesje roosvicee

17 uur 200gr groente, als ik thuis ben om 18.00 uur krijgt hij nog wat yoghurt

half 8 180cc melk

is dat dan weer niet veel? :think:

pffffffffff voel me nu echt zo onzeker en alles :frowning:

Niet doen lieverd, je doet het toch prima! :-* Ik hou me zelf altijd voor dat het feit dat je er zo over nadenkt je een goede moeder maakt :wink:

Ik denk dat Jayden zelf wel aangeeft of het teveel voor hem is, of denk je van niet?

Nee Eef dat is echt niet teveel hoor.

Tycho krijgt ook 600 cc melk per dag naast zijn brood, groente, fruit en toetje.

Jayden laat vanzelf wel wat staan van zijn melk als hij genoeg heeft. Gewoon aanbieden en kijken wat hij ervan wil hebben.

Dikke :-*

@Amy82 wrote:

:hug: Nee joh! Het ziet er toch goed uit.

Wat Chantal ook zegt: hij laat vanzelf wat staan als het te veel voor hem is!

:oops: :shifty:

@Amy82 wrote:

:eh:

Je doet het echt goed meid. :-*

Jayden is een schitterend ventje en hij doet het prima op het eten dat je hem geeft.

@Tedski wrote:

@Amy82 wrote:

:eh:

Je doet het echt goed meid. :-

Jayden is een schitterend ventje en hij doet het prima op het eten dat je hem geeft.

Precies en nu sluit ik me dus bij Tedda aan :-

@Amy82 wrote:

hey kom op!

Jij kent je ventje het beste, wij kunnen vanaf een afstand denken dat het teveel of te weinig is, maar wij kennen jou ventje niet zoals je hem zelf kent.

Als hij zijn boterham krijgt met 180CC, laath ij vanzelf wel staan wat hij niet wil, en dan kan je daarna daarop aanpassen.

Je hoeft niet onzeker te zijn! Dat je zo over het feit na denkt wat hij nodig heeft of niet, maakt je een goede mama.

@Amy82 wrote:

Romata, die krijgt hij ook al…

zijn voedingsschema zou dan worden;

8 uur 200cc pap

10 uur 100gr fruit en wat water

12 uur boterhammetje en 180cc melk

's middags koekje en flesje roosvicee

17 uur 200gr groente, als ik thuis ben om 18.00 uur krijgt hij nog wat yoghurt

half 8 180cc melk

is dat dan weer niet veel? :think:

Ik vind een fles van 180cc naar de boterham wel erg veel.

CB raad je ook aan om een fles van 100 te geven of alleen wat Yoghurt ( ook zuivel dus ).

Uiteindelijk moet hij toch alleen 1 boterham eten of 2.

Dus om er dan zo’n volle fles bij te doen, terwijl die over een maand eraf moet zou ik dus niet doen.

Dan zou ik die dus weglaten of een fles van 100.

En rond 19:30 a 20:00 een fles van 200cc aanbieden.

En snap best dat jij je onzeker voelt, altijd bv gegeven en dan opeens een hele omschakeling.

Maar je moet doen waar jij je fijnbij voelt.

Probeer alleen een beetje mee te denken, want anders is hij hier aan gewend over een paar weken en moet je weer iets heel anders gaan doen van het CB.

:hug: niet gek laten maken hoor! Volgens mij kun je met eten niet zo veel verkeerd doen als dat het lijkt :wink: Er is geen 1 standaardrecept dat voor alle kindjes werkt, want kindjes zijn niet ‘standaard’ en wie anders beweerd heeft het in mijn ogen gewoon mis. :-*

Ik ken al die lijstjes wel, maar die van mij wilde dus tot voor kort niet zo veel van vaste voeding weten. Lang verhaal dus ik zet het ff in een Dus met een jaar dronk ie gerust nog 4-5x per dag aan de borst(tot ie er in een keer niets meer van wilde weten) en toen was het op eens allemaal kv(met vanillerijstebloem, dat dan weer wel :roll: ) Ik heb het toen op het cb aangekaart dat hij gewoon niet aan de vaste voeding wilde en daar vonden ze het niet zo’n probleem.

Gewoon blijven aanbieden zeiden ze er komt vanzelf een moment dat ie meer gaat eten. En ja hoor: begin dit jaar kreeg ie in 2-3 maanden tijd 4 tanden en 8 kiezen :roll: en toen dat voorbij was, wilde hij in eens eten. Net of het daarvoor met z’n 4 hazentandjes te ingewikkeld was. Maar tot die tijd dronk hij dus gerust nog 800ml kv op een dag, soms wel meer :shifty: Ik heb het er met meer mensen over gehad.

Iedereen zei hetzelfde: lekker los laten. Komt uiteindelijk wel goed. Er zijn kindjes die tot 2-2,5 niet meer willen dan melk, anderen willen tot ze 4 zijn niks anders dan potjes… Uiteindelijk gaan ze allemaal meer of minder normaal eten :dance: