bv bijna over.. Hoeveel melk nodig? nieuwe vragen blz 2!

Zoals de titel het al zegt… ik ben gestopt met live voeden van Jayden. Ben nu al 3 weken aan het kolven voor de [papfles van 's avonds, heb daar 200cc voor nodig.

Nu is het kolven denk ik ook bijna gedaan, want zoveel krijg ik er niet meer uit.

maar wat dan? opvolgmelk ofzo? en welke? :think: Jayden krijgt 's ochtends pap die je met water doet en 's avonds pap met bv.

ik weet het, stomme vraag, maar nog niet eerder in hoeven verdiepen :shifty:

Helemaal geen stomme vraag :mrgreen: Wil je dezelfde pap blijven geven? Anders kun je natuurlijk gewoon dezelfde pap geven als degene die je 's ochtends al geeft :wink:

Verder krijgt Jayden zo te horen geen melkfles meer of zie ik dit verkeerd? Op borstvoeding.com staat dat je kindjes van 8-9 maanden ook gewoon koemelk kunt geven. Is dat anders een optie? Het is misschien een beetje zonde om alleen voor het avondflesje kv in huis te halen :think: , maar ja dat moet je uiteraard zelf weten.

Mocht je toch voor kv kiezen, dan maakt het merk volgens mij niet zo veel uit. Zolang je maar voor opvolgmelk kiest :wink:

Op de verpakking van de pap staat overigens vast wel hoe je die met kv of koemelk moet bereiden want de bereiding verschilt vaak nogal van die met bv :wink:

nee, Jayden krijgt idd geen melkfles meer nee. vraag me nu af of dat ook wel goed is? jeetje ga ineens twijfelen aan alles… :shifty:

's ochtends krijgt hij van bambix pyamapapje ontbijt en 's avonds bambix graantjes vanaf 8 mnd.

en koemelk, is dat gewone melk? :oops: :oops: maar dat mogen ze toch het 1e jaar niet? :think:

Als ik het goed begrijp mogen ze het eerste jaar alleen geen koemelk als er al verdacht is op een voedselallergie. Verder zitten er in koemelk(idd gewone melk :shifty: , maar je hebt ook geitenmelk etc. dus vandaar dat ik het erbij zet) niet genoeg voedingswaarden voor een kindje. Vandaar dat kv de voorkeur verdient. Maar ja als je kind verder overdag weinig melk drinkt(dus geen bv meer) neem ik aan dat ie al redelijk aan de vaste voeding zit, dus dan zou dat ook geen probleem meer zijn :think:

Om helemaal ‘safe’ te spelen zou ik dan voor 's avonds gewoon kv kopen om het papje aan te maken(kv is tenslotte ook op basis van koemelk gemaakt :wink: ) maar daar zit nog van alles in :wink: En 's middags bij z’n broodje kun je hem langzaam laten wennen aan een beker melk. Zo krijgt hij ook straks als je die avondpap afleert nog genoeg melk binnen…

dank dank :slight_smile:

dan ga ik binnenkort toch maar een pak kv halen.

Jayden zit overdag idd aan de vaste voeding. fruithapje, boterham, groente, roosvicee, liga…

hoeveel melk zou hij nog moeten hebben dan? :think:

Moet zeggen dat ik dat ook een beetje kwijt ben… Vanaf een jaar is het iig :shifty: klikerdeklik. En dit heb ik ook nog gevonden: In deze tabelzie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar.

Eef, Ik moest ook even wennen dat Sijmen geen bv meer kreeg. Hij krijgt nu nog 1 fles melk en 1x pap.

Hij krijgt kv van kruidvat (voor die ene voeding vond ik de prijs toch net even wat interessanter) en pap waar je alleen water aan hoeft toe te voegen.

Smakelijk Jayden ! :-*

Nou hier ook de kogel door de kerk…ben aan het afbouwen; ze had reuzehonger, was niet meer gezellig zo (dat was nog zachtjes uitgedrukt).

Ik ben op Friso overgestapt, omdat ik die bij de anderen ook had.

Ze krijgt nog 100 cc afgekolfde bv bij de groentehap.

De voeding van 15.00 uur is er al af, ben nu met die van 12.00 uur bezig…(ik krijg er nog een boterham of papfles in :roll: :wall: )

Ik zit nog te dubben of ik morgen de huisarts bel voor tabletjes om de bv verder af te laten lopen, heb continue harde stukjes in mijn boobs en ben erg bang voor borstontsteking zo op het laatste moment…en zo blijf ik elke keer nog beetjes kolven.

En als ik netjes afbouw + voorraadje, dan heeft ze 8 maanden bv gehad…ik vind dat ik mijn best gedaan heb :mrgreen: .

Ze hebben echt tot minimaal 1 jaar bv of kv nodig :-* , dat was toch eigenlijk je vraag :oops: :shifty: ?

Vanaf 9 maanden kan je ook gewoon overstappen op (volle) koemelk hoor. Opvolgmelk is destijds alleen maar op de markt gekomen omdat ze geen reclame meer mochten maken voor kunstmatige zuigelingenvoeding tot 6 maanden.

haha Jolanda, ja daar kwam het ook uiteindelijk wel op neer :wink:

Ik haal van kv dan wel kv :mrgreen: alleen even kijken waar ik die melkfles dan in ga passen :think: bedoel hoelaat ik die ga geven :think:

Oh Jolanda, ik lees net jouw stukje over tabletjes van de huisarts.

Doe dat maar liever niet. Dat zijn tabletjes die nare bijwerkingen kunnen hebben. Bovendien hebben deze lactatieremmer geen zin meer als je al langer dan een week of 4 voedt.

Als je nu last hebt van bobbels etc, dan is het zaak om verstandig af te bouwen, voldoende de tijd ervoor nemen dus.

Je zou ook saliethee erbij kunnen drinken, dit remt op natuurlijke wijze je melkproductie. Een paar kopjes, 125 - 250 cc per dag geeft het meeste effect. Drink deze thee niet langer dan een week achter elkaar.

@Frischling wrote:

Je zou ook saliethee erbij kunnen drinken, dit remt op natuurlijke wijze je melkproductie.

Is dat zo? Ik leer ieder keer weer wat erbij :wink: maar ik vind dit wel jammer want als ik een beetje ziekjes ben vind ik saliethee met honing heerlijk :drool: maar dat kan ik dus zo te horen beter niet doen zolang ik straks bv geef(en ik ga toch echt weer voor minimaal een jaar :shifty: ) Bedankt voor de tip :-*

@Frischling wrote:

Oh Jolanda, ik lees net jouw stukje over tabletjes van de huisarts.

Doe dat maar liever niet. Dat zijn tabletjes die nare bijwerkingen kunnen hebben. Bovendien hebben deze lactatieremmer geen zin meer als je al langer dan een week of 4 voedt.

Als je nu last hebt van bobbels etc, dan is het zaak om verstandig af te bouwen, voldoende de tijd ervoor nemen dus.

Je zou ook saliethee erbij kunnen drinken, dit remt op natuurlijke wijze je melkproductie. Een paar kopjes, 125 - 250 cc per dag geeft het meeste effect. Drink deze thee niet langer dan een week achter elkaar.

Oh oké, bedankt!

Tja, Eef toch tegelijk stoppen dus :hug: .

Eef begrijp ik nou goed dat Jayden op zijn papfles s’morgens en s’avonds overdags helemaal geen melk drinkt?

Ook niet bij zijn boterham s’middags een flesje ofzo?

Wat drinkt hij dan bij de lunch.

Ik vindt het zo weinig klinken namelijk :shifty:

Ik persoonlijk zou tot het eerste jaar toch voor opvolgmelk kiezen, dat heb ik bij Sharon ook gedaan.

Maar ik lees dat veel meiden gewoon voor koelmelk zijn gegaan.

En nog even een :clap: :clap: :clap: hartstikke goed dat je zo lang bv hebt gegeven.

:-*

Ik zou ook ff kijken naar de inhoud van het pak kv. Want een open verpakking is volgens mij altijd maar 1 maand houdbaar en als je er maar 1 papje per dag mee maakt is het zonde om een grote (nutrilon) verpakking te nemen, terwijl bv friso 2 verpakkingen in 1 pak heeft. Dus kun je met 1 pak wellicht 2 maanden doen!

Kruidvatvoeding heeft ook 2 zakken in 1 pak

dus 800 gram, verdeeld in 400 gram zakken

Ik zou dan de avond BV vervangen door KV .

@mamma van sharondenise wrote:

Eef begrijp ik nou goed dat Jayden op zijn papfles s’morgens en s’avonds overdags helemaal geen melk drinkt?

Ook niet bij zijn boterham s’middags een flesje ofzo?

Wat drinkt hij dan bij de lunch.

Ik vindt het zo weinig klinken namelijk :shifty:

Ik persoonlijk zou tot het eerste jaar toch voor opvolgmelk kiezen, dat heb ik bij Sharon ook gedaan.

Maar ik lees dat veel meiden gewoon voor koelmelk zijn gegaan.

En nog even een :clap: :clap: :clap: hartstikke goed dat je zo lang bv hebt gegeven.

:-*

eh, 's ochtends krijgt hij idd pap, daar zit al opvolgmelk in, dus dan krijgt hij ongeveer 200cc. Tussen de middag bij zijn brood krijgt hij wat thee of roosvicee. en verder idd geen melk nee… De avondpapfles willen we er juist afhalen…

Maar hoeveel melk heeft hij dan nu nodig? Hij krijgt 's avonds wel yoghurt na zijn eten.

Ben hier beetje over in discussie met mijn vriend… die wil niet meer zo luisteren naar het cb, ook omdat ik in het begin heb gezegd dat cb niet alles juist zegt (volgens jullie hier dus ook :shifty: ). en nu wil hij eigen plan trekken. en ook gewone halfvolle melk geven ipv kv. En nu weet ik het niet meer :frowning:

@Sweet-Love wrote:

Lesley, ja dat zag ik vandaag bij de Kruidvat ja. Die nr2 van kv gaat tot 10 maanden, Jayden is nu 8,5 maand…

@Amy82 wrote:

@Sweet-Love wrote:

Lesley, ja dat zag ik vandaag bij de Kruidvat ja. Die nr2 van kv gaat tot 10 maanden, Jayden is nu 8,5 maand…

Pak gewoon opmaken hoor, krijg ie echt niets van als hij met 10,5 maanden nog opvolgmelk krijgt die tot 10md bedoelt is :wink:

Kijk ik denk altijd zo: wat hebben moeders gedaan voordat kv er was :wink: Die gaven gewoon bv en als dat op was kregen kindjes dus ‘vast’ voedsel en (koe)melk. Want meer was er gewoon niet. Dus ik zie het probleem van halfvolle melk bij de lunch niet. Maar misschien ben ik een beetje te gemakkelijk. Helemaal omdat hij 's ochtends nog pap krijgt waar dus al opvolgmelk in zit en verder redelijk goed lijkt te eten. Tenminste dat is de indruk die ik krijg. :wink:

Maar ja, uiteindelijk moet JIJ kiezen waar je je goed bij voelt. Had je dat lijstje uit mijn vorige post nog gezien? Daar staat dat hij nog 500ml bv of kv nodig zou hebben. Nou zit er dus al iets in dat papje, misschien is dat wel genoeg ik combinatie met gewone melk? Anders ff jullie cb/ha bellen :think:

En ja ook op het cb werken alleen maar mensen en ook zij maken soms fouten :wink: Dus altijd goed nadenken en gewoon doen wat jou het beste lijkt. Succes met je keuze!

dank weer voor je antwoord eisblume :-*

had gelezen ja van de 500cc. Ga dan toch bij zijn boterhammetje kv geven, of van bambix melkpap. want zou niet weten waar hij die 500cc anders vandaan moet halen…

8 uur 200cc pap

10 uur fruithapje en wat water

12 uur boterhammetje met thee

15.00 180cc roosvicee/diksap/thee

17.00 groentepotje met toetje milde yoghurt

en nu nog om kwart voor 8 avondfles maar die zijn we aan het afbouwen