bumbo

Ervaringen gevraagd over de bumbo.

Vanaf hoeveel kilo kunnen ze erin?? En tot hoeveel kilo ongeveer?

Lijkt me namelijk wel een ideaal ding,maar ben bang dat Thije er niet lang tussen past met zijn spekbeentjes :think: :think: :think:

Dus komt u maar met de ervaringen.

Merijn was ook altijd een flinke knul. WIj hebben de bumbo gebruikt vanaf ongeveer 3.5 maand (geloof dat minimaal 3 maanden moet zijn om erin te ‘mogen’) tot het moment dat hij in zijn kinderstoel kon met 6 maanden. Ik vond het ideaal. Hij zat in de bumbo op tafel als wij gingen eten enzo, zo kon hij er lekker bij gezellig bij zitten.

We hebben hem net weer terug gekregen van vrienden die hem geleend hadden, dus over paar maanden komt hij hier ook weer tevoorschijn!

Maar ze stuiteren niet voor over of achterover in dat ding??

Heb het idee dat ze al erg goed moeten kunnen zitten namelijk.

nou de steun zit zo;'n beetje tot in de nek. Het is dus wel belangrijk dat ze hun hoofdje goed omhoog kunnen houden. Anders zakt het hoofdje voor- of achterover. Maar de rest van de rug is helemaal ondersteunt, ze zitten er helemaal in zeg maar en de beentje gaan door de ‘’ beengaatjes". De zitting is ook zo gemaakt dat de beentje iets omhoog zitten. Kan het niet goed uitleggen, maar juist voor de ondersteuning.

Alleen het hoofdje dus niet. Daar moet je dus wel op letten.

Wij hebben er echt veel plezier van gehad.

Owkee dan snap ik hem!

Hoofd kan die zelf al ophouden dus dat is het probleem dan niet.

Ben wel benieuwd en ga morgen maar eens op zoek denk ik.

Het is geen autozitje - of badzitje!

Dat vond ik nog op de site! Maar je kan hem toch wel gebruiken tijdens het douchen???

Ja, je kan 'm tijdens het douchen gebruiken. De Bumbo is gemaakt van flexibel soort plastic. Dus het lijkt al snel te klein als je het zo ziet, maar het geeft dus mee. Dat is natuurlijk ook voor de stevigheid van het zitten. Het is inderdaad wel heel belangrijk dat het hoofdje goed opgehouden kan worden.

maar het klopt niet dat ze zeggen dat je kind er niet uit kan komen! dus altijd goed in de gaten houden!

@klavertje4 wrote:

maar het klopt niet dat ze zeggen dat je kind er niet uit kan komen! dus altijd goed in de gaten houden!

Dit kan ik alleen maar beamen, onze dochter (die toch heel klein en iel is en was) Had na 4 keer in de bumbo precies door hoe ze eruit moest komen.

• je gooit jezelf 3-4keer opzij
  • dan druk je je ene been omhoog
  • dan rek je net zo lang tot je je hand richting de grond hebt
  • en dan druk je nog een keer heel hard met je bekken en lig je ernaast

Gelukkig wel toen we ernaast zaten :roll:

Daarna nog 4 keer geprobeerd, maar elke keer met hetzelfde resultaat.

Helaas was het hier ook geen groot succes :? . Noëmi strekte zich net zo lang tot ze zich eruit wurmen kon. Ik heb hem nu aan een vriendin uitgeleend en daar gebeurde hetzelfde met haar dochter. Vanaf een bepaald moment (8 maanden ofzo) zat ze er wel graag in trouwens en zeker tot een jaar at ze graag haar koekjes of krentjes in de Bumbo.

Met flinke spekbenen is de ruimte wel krap trouwens, maar het is zacht spul, dus volgens mij kan het wel.

Ik zag een tijdje terug een foto van Hieke in haar Bumbo, en ik dacht: die moet ik ook hebben!

En ik ben er superblij mee. Carlijn zakt namelijk altijd onderuit in haar Chicco Polly (ze is nog net iets te klein voor die stoel) en dan kan ze niet goed eten. Dat is met de Bumbo opgelost, hierin blijft ze mooi rechtop zitten. Alleen als ze het zat is helt ze naar links of rechts en dat ziet er gevaarlijk uit. Altijd in de gaten houden dus!

Spekbeentjes passen prima, het spul geeft inderdaad mee.