Kan het al zijn dat we nu al zien dat Nikkie een buikslapertje is? Ze slaapt erg slecht zelf in als we haar in haar bedje leggen. Wel vindt ze het heerlijk om bij Pappa of Mamma buik-op-buik in te slapen. Maar dat vindt vooral Mamma 's nachts niet echt een optie.
Als ik haar op haar zij of buik leg slaapt ze als een roosje. Ik heb dit nu 3x uitgeprobeerd (en erbij gebleven) Maar ik vind het wel eng, ivm het risico van wiegedood. Dus definitief wil ik er nog niet aan.
Maar gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er meer van die vroege buikslapertjes? En hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Jasper is ook een buikslapen (ikzelf ook). Zodra hij zichzelf op zijn buik rolde heb ik hem een keer of 3 terug gelegd op zijn rug, maar sóchtends lag meneer toch weer op zijn buik. Vanaf dat moment heb ik het zo gelaten. Wel eng…maar ik kan moeilijks’nachts elke keer mijn wekker zetten om te kijken of Jasper miscchien op zijn buik ligt.
Bij dochterlief was het in de eerste week al duidelijk dat ze de voorkeur gaf aan op haar buik slapen. We hebben daar geen probleem van gemaakt. Ik ben zelf ook op mijn buik slapend groot geworden. :mrgreen: Eerlijk gezegd vind ik alle waarschuwingen tegen buikslapen nogal overdreven. Dus…bespaar je de stress en vertrouw erop dat je kind lekker slaapt en gezond weer wakker wordt.
Heyya
Hoi hoi!
Ons jongste zoontje is nu 9,5 week. Ook een echte buikslaper. We hebben gewacht met hem op de buik te leggen, zodra hij sterk genoeg was in z’n nek en zelf z’n hoofd om kon draaien. Dit was al met 3 weken. Ik ben er niet blij mee, maar hij slaapt zo wel tenminste…
Hier ook een hardnekkige buikslaper! Idd al vanaf de tweede week ofzo werd dit al duidelijk.
Wat ik doe, ik leg hem altijd volgens vast ritueel in z’n bedje op z’n rug, stevig toegestopt. Hij valt altijd wel in slaap, alleen wordt hij vrij vlug weer wakker (soms na een half uur, soms na anderhalf uur) en dan zie je dat hij nog slaap heeft.
Ik leg hem dan altijd op z’n buik te slapen. Dat deed ik eerst in het wandelwagenbakje, maar dat past nu niet meer. Dus nu ligt hij in een Deryanbedje (opvouwbaar bedje). In de woonkamer dus, waar ik hem in de gaten kan houden.
's Nachts slaapt hij meestal op z’n rugje, de hele nacht. Maar bij sprongetjes enzo wordt hij eerder wakker, rond 3 uur. Ik neem hem dan bij ons in bed, waar ik hem tussen onze kussens inleg, op z’n buik. Toedekken met een lakentje, en ons dekbed komt aan z’n voetjes. Dat gaat prima, hij slaapt dan altijd heerlijk uit!