Lars is ineens een buikslaper!! Hij is bijna 6 maanden en heeft door hoe hij zich om kan draaien. Dit doet hij dus ook in zijn bedje. Het voordeel hier van is wel dat hij ineens enorm veel en lang slaapt. Voor vrijdag, toen heeft hij het ontdekt in zijn bed, sliep hij overdag misschien 1 uurtje en s’avonds pas rond half 10. Maar nu op zijn buik slaapt hij wel 2a3 x per dag 2 uur en gaat rond 20.00 uur naar bed. Wel word lars dan rond 23.00 uur weer even wakker om te drinken maar dan tukt hij weer verder. Ik leg hem wakker op zijn buik in bed en nog geen 2 minuten later slaapt hij al :lol: . Wel vond/vind ik het eng hoor maar hij kan zijn hoofd goed draaien en knuffels liggen er niet in zijn bedje. Hoe slapen jullie kindjes?
Snoepje
Mischa slaapt ook al een tijdje op zijn buik. Alls ik hem in bed leg kruipt hij gelijk een rondje bed en dan pakt hij zijn knuffels in zijn armen en gaat op zijn buik liggen slapen :inlove:
In het begin draaide ik hem wel eens op zijn rug, maar hij draait hij zich gelijk terug.
Jasmijn slaapt zoals ik haar in bed leg. Netjes op haar rug onder de dekentjes. Een enkele keer trapt ze de dekentjes (ook al heeft ze een slaapzakje aan) weg. Ze draait dan ook alleen op haar buik als ze op de grond ligt te spelen. Maar in bed dus niet. En bovendien…heeft ze nog steeds niet door hoe ze ook weer terug kan draaien. En dat met 8,5 maand :? .
mijn zoontje slaapt nog steeds op zijn buik en hij is al bijna 2 jaar. Ik weet er is een groter risico op wiegedood maar wij hebben altijd op ons gevoel vertrouwd en hem laten slapen zoals hij sliep en dat doet hij nog steeds heel tevreden
Jasmijn slaapt op haar buik vanaf dat ze een maand of 7 is…vind het prima, ze slaapt heerlijk en kon toen ook al goed draaien, ze deed altijd haar hoofdje opzij prima dus!!
Lekker zo laten slapen zou ik zeggen!!!
Hier ook een buikslapertje.
Hij krijgt geen deken over maar een slaapzak aan.
Een deken doen we er ook niet meer in.
Ik vertrouw dat gewoon niet want hij ligt vaak anders om in bed.
Jayden heeft altijd op zijn buik geslapen, vanaf een week of 5 geloof ik? Hij ligt nog steeds altijd op zijn buik, dus als ik hem moet verschonen als hij een poepbroek heeft snachts, dan is dat een probleem : hij draait zich op de commode zelfs om op zijn buik!!! Zo diep slaapt ie dan nog… (ga altijd voor ik zelf naar bed ga ff kijken, en als ie heeft gepoept, wat bijna niet gebeurd, dan verschoon ik hem nog voor de nacht)
Tyrone is ook een echte buikslaper, dus hij ligt overdag altijd op zijn buik. 's Nachts in zijn wieg ligt hij wel op zijn rug, vind de wieg geen goede (veilige) plek om op de buik te liggen.
Heb het op het CB gezegd, en dat ik liever naar mijn kind kijk dan klakkeloos aanneem wat er gezegd wordt, en daar waren hun het mee eens. Als ik dan maar wel de voorzorgmaatregelen in acht nam zoals geen losse dingen in bed en geen matrasbeschermer enz.
Julia slaapt sinds ze een week of acht was op haar buik… Ik vond het doodeng, maar anders sliep ze echt niet! Ze kon op dat moment al goed haar hoofdje optillen en omdraaien, dat deed ze dus ook regelmatig in haar slaap. Ik vond het eng hoor, maar ja… een meisje wat niet kan slapen is ook niets… Nu slaapt ze op haar zij trouwens, ze ligt eerst op haar buik en draait zich dan door naar haar zij en gaat lekker slapen.
Ja, ik vind het ook nog eng! Maar Tyrone slaapt anders ook bijna niet. Dus dan maar het compromis dat hij overdag op de buik mag, en dus goed slaapt. 's avonds leg ik hem half op zijn zij, met een plat rolletje onder zijn schouder. Dan ligt hij echt bijna op zijn rug en als hij slaapt haal ik dat rolletje weer weg. En hij slaapt ook met speen, dat scheelt toch een stuk hoewel ik daar eerst ook niet aan wou!