Buikslaper en zwanger

Hoi dames,

even een vraagje. Zijn er hier meer dames die een fervent buikslaper zijn? Ik ben er namelijk ook één, en nu ik zwanger ben (ruim 17wk) vraag ik me af of dit nu wel of niet ‘goed’ is. De één zegt dat het niet goed is voor de kleine, de ander zegt dat het totaal geen kwaad kan.

Als het idd niet goed is, hoe hebben jullie dat opgelost? Ik kan namelijk alleen in slaap vallen als ik op mijn buik lig, heb al van alles geprobeerd maar hele nachten wakker liggen omdat ik op mijn zij in slaap probeer te vallen is ook niet alles…

Iemand ervaring? Hellup! :shifty:

Hoi!

Ik slaap ook alleen maar op mijn buik.

Maar ja…als het niet kan, kan het niet hè? :wink:

Had dus, net als jij geen keuze.

Ik heb zo lang mogelijk op mijn buik geslapen, tot het echt niet meer ging.

Toen maar op mijn zij. Dat was niet geweldig, maar die buik gaf wel een beetje steun (en wat kussens hier en daar)

Succes!

Eigenlijk ben je gewoon al aan het oefenen voor de gebroken nachten :wink:

Ik ben ook een echte buikslaper, maar op een gegeven moment lukt het gewoon niet meer.

Ik heb in de zs van Yari weleens gehad dat ik met m’n dikke buik onder het slapen op m’n buik had gedraaid.

Ik vond dat eigenlijk ook wel een beetje eng, ik heb toen nagevraagd aan de gyn.

En zij zei dat het in principe geen kwaad kan, je zal niet je kindje pletten in ieder geval.

Want je hebt genoeg vruchtwater wat als stootkussen dient.

Het licht alleen niet echt prettig.

Heb je al eens geprobeerd te slapen met een kussen tussen je benen, ik zelf heb een voedingskussen en dat ligt ook heel lekker hoor.

Gelukkig kan ik nu nog wel even op m’n buikie slapen.

:-*

Ik ben ook een buikslaper en heb vrij lang nog op mijn buik geslapen. Niet altijd bewust, soms werd ik wakker op mijn buik, had ik me dus in mijn slaap omgedraaid. Nu gaat het niet meer en ligt het ook echt niet fijn. Ik heb me er niet zo druk om gemaakt, ik denk dat de natuur dat allemaal prima regelt. :wink:

ik heb ook heel lang op mijn buik geslapen maar nu kan het echt niet meer en ik slaap dan ook behoorlijk slecht maar ach nog een paar weekjes nog even volhouden.

Buikslaper NO: 1! That’s me!

Nu betrapt ik me erop dat ik het soms probeer in me slaap maar gaat nu toch echt niet hoor :lol: Je buik weigert vanzelf hoor dont worry :wink:

ik ook een buikslaper en ben even lang als jij zwanger en merk dat het nu ook niet meer zo makkelijk gaat wat ik doe is:

ik trek 1 been op en draai een heel klein beetje op mijn zij, maar vanaf mijn schouders lig ik in de buikslaaphouding ( met mijn armen onder het kussen zeg maar, snap je het nog)

En straks als de buik groter wordt, lekekr voedingskussen tussen je benen. Komt best wel goed.

MAar zolang het lekker ligt kun je gwoon op je buik slapen hoor, heeft het kindje niks van

Het went vanzelf om op je zij te slapen… maar niets slaapt zo lekker als op je buik :wink: Na mn keizersnee zelfs lang op mn rug geslapen, maar wat was ik blij dat ik weer naar mn buik kon! Maar ehhh, je mag nog wel een paar weekjes, dus hoopt dat je goed slaapt :mrgreen:

Ik slaap ook zo beroerd…op mijn buik slaap ik het lekkerst…maar dat ligt niet echt lekker meer. Slaap dan nu ook precies zo als Linda omschrijft!

En op mijn zij liggen mijn borsten in de weg…die zijn zowaar gegroeid :wink:

Ach ja kunnen we alvast oefenen voor straks als we ook niet zoveel slaap meer krijgen

Ik ben een echte buik slaper… maar helaas nu wil het niet meer,na een kleine tijd gaat het pijn doen.

zohee wat een reacties, bedankt!

Ik denk idd ook wel dat je op een gegeven moment gewoon écht niet meer lekker ligt op je buik, maarja…

@Linda_: zo lig ik nu dus ook, ik snap wat je bedoelt! Maar als ik dan half op mijn rechterzij ga liggen, krijg ik een trap van ukkie, die vind dat dus minder leuk. En laat dat nou juist net de lekkerste kant zijn om op te liggen :lol:

zo’n voedingskussen, hoe leg je dat dan neer?

Tussen je benen, als een banaan met de holle kant naar je toe, dus om je buik heen gevouwen zeg maar.

Oh ja… En als je straks bevallen bent, en je gaat bv geven, dan kun je nog steeds niet op je buik slapen, want men wat doen je borsten dan zeer!! :lol:

@Paco wrote:

zohee wat een reacties, bedankt!

Ik denk idd ook wel dat je op een gegeven moment gewoon écht niet meer lekker ligt op je buik, maarja…

@Linda_: zo lig ik nu dus ook, ik snap wat je bedoelt! Maar als ik dan half op mijn rechterzij ga liggen, krijg ik een trap van ukkie, die vind dat dus minder leuk. En laat dat nou juist net de lekkerste kant zijn om op te liggen :lol:

zo’n voedingskussen, hoe leg je dat dan neer?

Het ene uiteinde tussen je benen, en met de binnenbocht naar je toe zeg maar, en dan een beetje om je buik heen vouwen.

hahahah lastig uit te leggen. Vind het al hilarisch dat je mn slaaphouding begrijpt haha

ooooh ok… ik zal eens kijken binnenkort voor zo’n kussen dan, moet toch binnenkort even langs de babywinkel :angel:

Thanx meiden!

ik ben ook een fervent buikslaper, nu met 32 weken slaap ik ook nog steeds op mijn buik. Wel met 1 of 2 kussens aan weerskanten (tegen mijn zij aan, zodat ik daar iets op kan steunen). Mijn VK keek me heel vreemd aan toen ik een paar weken geleden vroeg of het wel ‘goed’ was. Ze zei dat het echt geen kwaad kon en dat ik lekker op mijn buik moest blijven slapen zolang ik dat prettig vond!

hier ook een echte buikslaper…

en met beide zwangerschappen kon ik al heel snel niet meer op mijn buik liggen…deed gewoon zeer…

dus toen maar op de zij…

en nu lig ik weer heerlijk op mijn buikje te slapen… :zzz: