Goede middag allen,
Ik ben 24 weken zwanger en sinds het weekend z’n hevige buikpijn gekregen dat ik met tranen krom lag op bed. Nu heb ik nog wel last van zeurende pijn maar voel me niet lekker. Veel harde buiken en soms ook misselijk.
Wel heb ik een dochter van 1 jaar die nog niet zelf loopt en veel getild moet worden.
Vanmorgen op het werk toen mij gevraagd werd hoe het met me ging vertelde ik dat alles goed gaat. Durf er niet zo goed over te praten. Ik heb er zelf voor gekozen om de tweede snel achter elkaar de plannen en te starten met een studie. Dus ik vind dat mijn werk er eigenlijk niet onder mag leiden.
Hebben jullie advies of herkent iemand de pijn.
Groetjes
Ik ben van mening dat als een zwangerschap pijn gaat doen op wat voor manier dan ook, je hulp mag vragen. Zeggen dat alles goed gaat terwijl dat niet zo is, is niet goed zorgen voor jezelf en je kindje. Het gaat niemand iets aan in wat voor tijdsbestek jij je kinderen krijgt, helemaal je baas niet.
Als het niet gaat; ziekmelden. Dat kost je baas niets extra’s. Als de buikpijn aanhoudt of vervelend voelt; bel dan de verloskundige. Of bel haar sowiezo om door te geven hoe het gaat, misschien heeft ze wel tips! Daar is ze voor!!
Ook ik zou eerlijk zijn tegen mijn baas. Je schiet er niets mee op als je zegt dat alles goed gaat, als het eigenlijk niet zo is.
Die buikpijn zou goed een teken kunnen zijn dat je een stapje terug moet doen, misschien moet je eens je urine laten testen, het kan ook blaasontsteking zijn…
Ik heb een zoon van 1,5 die niet zelf los loopt, wel aan de hand. Ik laat hem zo veel mogelijk zelf lopen of kruipen, til hem zo min mogelijk. Ook heb ik hem geleerd om zelf de trap op te gaan, dat scheelt ook ontzettend veel…
Denk aan je zelf en aan je kindje…