buikcorrectie

de begeleiding of nazorg was er amper…

de maagband was in 2000 ik was 21 jaar. jong naief en gebroken… veel problemen en deed alles om een ander tevreden te houden…

de maagband gaf problemen en heeft mijn maag zodanig kapot gemaakt dat het niet te herstellen was. dus enige optie was de maagverkleining want mijn maag was toch al stuk…

nu zijn we 11 jaar verder heb ik nu ook betere begeleiding op het pshycische vlak en weten we meer wat er aan de hand is… Bordeline met eetstoornis… als ik toen goed was begeleid waren we niet zover van huis. maar helaas is dat niet terug te draaien…

nu is het belangrijk dat ik gezond blijf en heb daar hulp bij en ben ik blij mee.

ik raad iedereen het af om een maagverkleining te doen of zeker een band te plaatsen… vooral als je eerst niet pshychisch verder hebt gekeken, want daar ligt het grootste probleem… het moet eerst in je hoofd veranderen voordat je andere stappen onder neemt… (mijn mening)

@pearlie wrote:

de begeleiding of nazorg was er amper…

de maagband was in 2000 ik was 21 jaar. jong naief en gebroken… veel problemen en deed alles om een ander tevreden te houden…

de maagband gaf problemen en heeft mijn maag zodanig kapot gemaakt dat het niet te herstellen was. dus enige optie was de maagverkleining want mijn maag was toch al stuk…

nu zijn we 11 jaar verder heb ik nu ook betere begeleiding op het pshycische vlak en weten we meer wat er aan de hand is… Bordeline met eetstoornis… als ik toen goed was begeleid waren we niet zover van huis. maar helaas is dat niet terug te draaien…

nu is het belangrijk dat ik gezond blijf en heb daar hulp bij en ben ik blij mee.

ik raad iedereen het af om een maagverkleining te doen of zeker een band te plaatsen… vooral als je eerst niet pshychisch verder hebt gekeken, want daar ligt het grootste probleem… het moet eerst in je hoofd veranderen voordat je andere stappen onder neemt… (mijn mening)

Daarom zei ik het al, ik ga nu het traject in, maar je krijgt eerst een psychologische test (tuurlijk is iedereen om de tuin te leiden ,maar daar heb je alleen jezelf mee)

bandjes plaatsen ze hier niet, er zit echt een controle op, t, word hier niet "zomaar "gedaan .

maar ook van bandje naar maagverkleining is nog effe wat gecompliceerder dan enkel gelijk een maagverkleining …ik heb er heel lang over nagedacht en voor mij zit er niets anders op en t, is niet zalig makend, je moet er zelf ook wat voor doen, net wat jij zegt eerst de oorzaak aanpakken :thumbup:

Knuff voor jou :hug:

idd… als men toen beter begeleiding had gegeven was het misschien beter afgelopen…

(met de maagband die ik 4 jaar heb gehad ben ik de eerste 2 jaar 40 kilo kwijt geraakt… daarna ging het mis en kwam ik 54 kilo aan… tijdens de operatie van verwijdering maagband naar maagverkleining (scopinaro) ging het goed mis… ze konden het bandje niet meer van mijn maag afkrijgen en hebben ze mij open moeten maken, bandje was zover ingegroeid (kon al 2 jaar niet meer vast voedsel eten, vloeibaar ging ook moeizaam, was ondervoed en toch 54 kilo aangekomen) als ik het niet had laten verwijderen zat ik hier nu niet meer. ook tijdens de operatie een lever bloeding gehad) dus ja ik raad het gewoon echt af…

maar goed ik weet nu wat er is en hoe ik verder kan gaan… ook al betekend dat heel vaak bloed controles enzo maar gezond zijn vind ik belangrijker dan streng afvallen of knoeien aan mijn lijf…

maar goed terug op de BWC :slight_smile:

Via Google weer bij de onderwerp terecht gekomen :thumbup:

Ik denk dat ik binnenkort een verwijzing naar de plastisch chirurg ga vragen. Doordat mijn buikhuid wat uitgezakt is, staat mijn navel niet horizontaal en hierdoor heb ik regelmatig last van geirriteerde huid in mijn navelplooi, een soort smetplek. Het voelt branderig en stinkt.

Ook heb ik regelmatig last van mijn onderrug en onderbuik (litteken keizersnede) en dat zou ook kunnen komen door de hangende krachten.

Er komt hoogstwaarschijnlijk geen vierde meer, de kids hoeven niet meer getild te worden, mijn man heeft nog 6 maanden 90%-doorbetaald oudersschapsverlof staan, dus eigenlijk kan het nu wel…

Iemand inmiddels een buikwandcorrectie gehad?

Ik lees ook even mee, ik heb 11 juni een afspraak staan bij de bergmann kliniek voor een 1e consult… ben 2 en halve maand geleden bevallen dus de BWC doen ze pas einde dit jaar als ik wil…

Ik was heel stellig dat ik ditzou willen, ben er zelfs al voor aan het sparen toen ik van de 1e ben bevallen…

maar ik twijfel zo erg omdat ik met de bevallingen al zoveel complicaties heb gehad, waarvan afgelopen week zelfs nog 1 (zou gecurreteerd worden, en ze zijn door de baarmoederwand heen gegaan) …

ik heb al zoveel moeten herstellen datik begin te twijfelen of ik wel durf… ik wil zo graag wantik heb een hele lelijke buik, geen navel dat is 1 rechte streep naar beneden en heb heel veel overtollig vel…ik ga 11 juni wel heen en beslis dan later of ik dit aandurf…

@Duimelijntje wrote:

@Debbie & Lana wrote:
Buik(wand)correctie wordt hoe dan ook niet vergoed vanuit de zieketekostenverzekering. Pas vanaf 10cm hangend vel wordt er vergoed. Op psychische basis wordt niets vergoed. Of inderdaad door, ondanks goed onderhouden, smetplekken (dit is erg moeilijk aan te tonen).

Je zal het zelf moeten betalen. De kosten zijn ongeveer vanaf 5000 euro.

Ik zou het ook willen doen. Als ik het geld had, had ik het allang gedaan. Maar helaas, zoveel geld heb ik niet.

Ze zijn er inderdaad niet makkelijk in, maar ze willen het gaan versoepelen voor mensen die echt veel zijn afgevallen d,mv een maagverkleining etc en daardaar veel buikvel over hebben hangen en hier dus hinder van hebben .

t, is er dus nog niet helamaal door maar ze zijn in conclaaf, maar het zal niet zomaar gedaan worden voor een tijgervelletje nee :wink:

Had jij het gevraagt dan debbie omdat jij het zegt :wink: :angel:

Geldt dat alleen voor mensen die veel afgevallen zijn met een maagverkleining?

Ik ben 42 kilo afgevallen maar niet met een maagverkleining.

Het is tegenwoordig per verzekering en per aanvullende pakket anders. Meestal moeten er wel lichamelijk klachten zijn.

Bij mijn verzekering (PZP) staat er bij de voorwaarden: De correcties dienen lichamelijke klachten en/of functiebeperkingen doelmatig en efficiënt op te heffen. U moet altijd een akkoordverklaring van ons hebben gekregen.

Bij het deel over correctie van overige lichaamsdelen staat er dan: 50% vergoedt; Per ingreep betaalt u zelf maximaal € 875,- als eigen bijdrage.

Ik heb dus even een email gestuurd met de vraag of ik dan dus maar 875 euro zelf hoef te betalen als ze akkoord gaan met de ingreep?

Dat heb ik er dan wel voor over. Ik lees via Google meestal bedragen van ongeveer 4000 euro, maar ik denk dat ik dit er ook wel voor over zou hebben…

Oessie, is die kliniek een privekliniek? Vaak vergoeden de verzekeringen daar geen ingrepen, alleen in reguliere ziekenhuizen.

Op mijn werk (doktersassistente) was er laatst een patient die een buikwandcorrectie had laten doen na 50 kilo afvallen, maar zij heeft onstekingen gehad en nabloedingen en moest maandenlang spoelen en verbinden. Zij was dan al wel wat ouder (60/65 jaar) en heeft diabetes (vaak slechtere wondgenezing) maar toch blijf ik het ook een eng idee vinden.

sassie mijn huisarts verwees mij naar die kliniek omdat die heel goed bekend staan… vergoeding reken ik toch al niet op…

Het wordt echt zelden vergoed hoor!

Mijn vriendin heeft heel erge buikklachten sinds haar derde bevalling. Het blijkt dat haar diastase niet sluit en die staat ruim 6 cm open. Ze komt de dag door op pijnstillers. Dit kan alleen verholpen worden met een buikwandcorrectie. Voor haar figuur hoeft ze het echt niet te doen, het is puur medisch. Maar zelfs dan doet de verzekering moeilijk.

Een andere vriendin heeft het vorig jaar laten doen. Haar kostte het 3800 euro. Zij vond de pijn te vergelijken met de napijn van de keizersnee.

@oessie wrote:

sassie mijn huisarts verwees mij naar die kliniek omdat die heel goed bekend staan… vergoeding reken ik toch al niet op…

De Bergmankliniek is fantastisch! Geen ervaring met een buikwandcorrectie, wel met een andere operatie daar en dat is geweldig goed gedaan, ik kan iedereen de Bergmankliniek aanraden. :thumbup: