Bub bij Anneke! Lucas is geboren!!

nou ik weet nu dus dat ik morgen een late bib kan verwachten!! :mrgreen:

hahahaha

meid veel plezier bij de vk morgen

BIB!

Bierkratten heb ik vaker gehoord ja.

Ze heeft er nu één of andere blokjes bij gegeven, en waarschijnlijk lukt het zo.

De poten zijn te dik om in die dingen te passen zeg maar.

De voorzijde van het bed heeft niet eens poten, dat bestaat uit 1 geheel.

Tristan gaat even kijken hoe snel/makkelijk het bed erop gaat, en als dat vrij gemakkelijk gaat dan zetten we ze er pas onder als de bevalling begonnen is.

Zoniet, dan moeten we er toch eerder aan geloven.

Ben nu de babykamer helemaal aan het uitsoppen en alles aan het wassen, zodat het dalijk écht klaar is.

Heb her en der al wel wat dingetjes schoongemaakt, maar het plastic zit bijv nog om het matras…

Hebben eergister ook de duo-plissé (is voor het raam) opgehangen, dus het had ook niet eerder zin om grondig schoon te maken met al dat geboor.

Gister had ik wat gerommel, en we zijn de woonkamer aan het schilderen nu.

Manlief had het plafond gisteren gedaan, ik had de laatste babyinkopen gedaan (ben nóg niet klaar geloof ik, ppfff), en hij had 's avonds zoiets van…hé rust…!

Even niks meer doen…

Toen zag hij mij en uiteindelijk hebben we samen om 23.00 nog de halve woonkamer geschilderd… :shifty:

We kregen het even lichtelijk benauwd bij de aanblik van mij tussen de verf-emmers en kranten op de ramen, liggen te puffen… (of erger :eh: ).

We hopen met het schilderwerk morgen klaar te zijn, haha. Er moet op 1 wand nog wat electra worden verlegd(t).

Door al het werk zou ik bijna vergeten dat we er straks ook nog een baby bij hebben… 8)

Zo’n bed hadden wij ook… EN te breed voor de klossen EN aan 1 stuk die voorzijde… dus ja die bierkratten waren handiger en ik voelde stabieler voor mij…

Heee muts! hahahaha mennnn talk about nesteldrang :mrgreen:

Stelletje fanatiekelingen 8) :mrgreen: maar lekker dat je kinderkamer nu iig ‘echt’ af is! :thumbup: gaat hier ook maar eens een lijstje maken oid gni gni

En sjemig ja er komt echt een kindje bij… :angel: amper te bevatten he! :inlove:

hahahah is de nesteldrang idd aangevlogen??!! wat een werk heb je dan nog hé :wink:

maaré wel een beetje rustig aan doen hé… :naughty:

hoe was het bij de vk??

hahahaha…heeeeeeeeeeeeel herkenbaar!!

moggel

Goeiemorgen!

Wederom: BIB. 8)

Gister weer een latertje, en heb er nu ondertussen een beetje genoeg van.

Zijn nu al vanaf dinsdag bezig met schilderen, omdat het met de electra niet erg opschiet.

Alles zit vol met stof door het maken van sleuven in de muren, en we moeten nog steeds die ene wand (waar manlief nu nóg mee bezig is).

Kan mijn kont niet keren want overal heeft hij troep liggen.

De hele bijkeuken ligt vol met electradraden, verfemmers en gereedschap, en daar zit ik dan tussen achter de pc, en daar moet ik ook de was doen en vouwen enzo…

Vandaag dus even een dipjesdag…

Vanavond gaan we naar de kermis, die opent hier vandaag.

Robin is al een aantal dagen helemaal hyper.

Vind er zelf weinig aan, ga alleen maar om mensen te kijken en zo’n grote zak te kopen met een suikerspin erin… :drool:

Jullie nog plannen?

Oja, Kimmetje, bij vk was alles weer goed. Prima bloeddruk, de hele zwangerschap al.

Ze heeft de baby geschat op 6,5 pond bij 40 weken (Robin was 7,5), dus ben benieuwd of haar voorspelling klopt.

Verder geen bijzonderheden, alles is steeds helemaal in orde.

weet je nog helemaal niet of het een meisje of een jochie is?

Kermis klinkt iig als even je huisje uit. :thumbup: Kan me je frust wel voorstellen dat het nog niet klaar is. Hopelijk duurt het niet te lang meer.

En lekker dat Robin zo kan genieten van de kermis! :mrgreen:

BIB.

Kermis was wel leuk.

Alleen was mijn vader mee, en Robin mocht echt overál in. Continu stilstaan was niet zo’n succes.

Maar Robin heeft het in ieder geval leuk gehad. :thumbup:

Heeft ook weer een dikke buit met plastic rommel mee naar huis gesleept. :?

Vandaag de laatste loodjes.

Plinten gaan ertegen, lampen worden verhangen, enz.

Het enige nadeel is dat de uitgezochte kleur voor de lange wand een beetje tegenvalt…

Tristan vind hem mooier dan de ‘oude’ kleur, ik vond die andere kleur dus beter…

We hadden een beetje bruin/grijs maar dan heel licht.

Nu hebben we wat donkerder, en de kleur heet ‘Lei’, en oogde ook iets grijzig. Nu heb ik het gevoel dat het meer bruin dan grijs is, en ik vind juist zo’n ‘steenkleur’ heel mooi.

Maargoed, niks aan te doen. Misschien gewoon even wennen.

Ga straks met Robin naar de bakker, even wat lekkers halen voor al dat harde werk.

Na al die boterhammen op de hand tussen het stof, vind ik wel dat we een lekkere lunch verdiend hebben.

Tristan gaat maandag ook weer werken, en Robin naar school, dus nu kan het nog.

Moet zeggen dat ik het ergens wel lekker vind om dan alleen thuis te zijn vanaf volgende week. Kan ik lekker aanrommelen, dingen op mijn tempo doen, en ook lekker bijkomen en uitrusten zonder dat iemand me ‘stoort’.

Kan ik me eindelijk gaan focussen op wat komen gaat… :slight_smile:

Oja Jen, we weten wat het gaat worden.

Tenminste, we hebben de 20-weken echo gehad en toen heeft ze heel snel even gekeken omdat Tristan dacht te zien wat het ging worden.

We wilden het eigenlijk niet weten (we waren nog in dubio), en ineens toen zij de beentjes gingen checken begon hij te roepen dat hij het dacht te zien.

En toen wilde ik het wel ‘zeker’ weten.

Ze zei alleen maar “Ik denk dat je gelijk hebt”.

Dus 100% zeker weten doe je het nooit.

We hebben om die reden ook 2 geboortekaartjes laten maken (zelfde kaartje, andere tekst), en 2 naambordjes bij het geboortebord.

Ook heb ik de kleertjes die ik heb gekocht gewoon uniseks gekocht.

Kamertje is oranje, dus veel kleertjes die oranje zijn of met oranje erin.

Kan voor beide. :wink:

Ha lekker dat je straks nog eventjes tijd voor jezelf hebt! Maareuh niet te lang wachten met bevallen want iedereen is nu natuurlijk ook aagje naar het geslacht van jullie beeb :lol:

Die tegenvallende kleur…soms maakt het een wereld van verschil als je iets aan die muur hangt wat een bepaald accent heeft qua kleur. :thumbup: En ach mocht het je na de bevalling nog steeds tegenvallen…nog een keer in de verf zetten? :angel: Maar vooral met de nadruk op NA de bevalling 8)

Manlief zag het gister al aan mijn gezicht en zei meteen “Zeg maar niks”.

Hij ziet het direct als ik iets niet mooi vind. En na al dat werk kan hij dat meestal niet waarderen… :angel:

Maar als straks alles weer helemaal netjes staat kijkt het misschien beter.

En we hebben inderdaad kleur accenten. Veel aqua/blauw achtig.

Dus het komt vast wel goed.

En anders ga ik het inderdaad gewoon stiekem schilderen (hub begint daar echt niet meer aan), ná de bevalling.

Heb net de schilderijtjes binnen gekregen die ik Anne-marie heb laten maken.

Ze zijn erg leuk geworden! :thumbup:

Ik heb voor Robin vorig jaar ook 2 schilderijtjes laten maken door haar, en die waren ook zeer geslaagd.

Ik had nu ook al gezocht naar leuke kinderkamer ‘kunst’, maar veel is of teveel gebaseerd op geslacht of net niet leuk genoeg.

Omdat we geen standaard IKEA schilderijtjes willen (die nog best leuk zijn, maar gewoon teveel 13 in een dozijn), viel de keus dus weer op Anne-marie.

Weet jij het geslacht eigenlijk al Rhiannon?

Voor jou begint het zo langzamerhand ook al op te schieten!

Zie je erg tegen de bevalling op, of laat je alles maar gewoon over je heen komen?

Euhm Anneke geef het iig even minstens 48 uren om te drogen :angel: Het droogt vaak lichter op dan dat het erop gaat. :thumbup: En met aqua kleurige dingen aan de muur lijkt het straks ook lichter.

Uniekaatjes voor aan de muur leuk!! Ben er zelf 1 aan het maken dus hier ook een uniekje aan de muur. :mrgreen:

Wij weten ook wat we gaan krijgen…ik vermoed gelijk aan wat jullie gaan krijgen… :lol: een knul!

Dus ik kon ook alles al in kleur aanschaffen. Maar voor de allereerste kleertjes is het meeste neutraal hoor. Vind ik ook altijd leuk voor evt volgende beebs ze zitten maar zo kort in die kleinste maatjes.

Zie zeker niet tegen de bevalling op hoor. De vorige keer is ook zo super verlopen dus ik hoop gewoon dat dat ditmaal ook zo zal gaan. :thumbup:

Kan weinig meer dan het laten gebeuren, das ook iets wat me de vorige keer goed geholpen heeft. Beeb moet er toch uit en hoe relaxter ik ben, hoe soepeler de bevalling gaat. :angel:

Dussuh als jij straks ook vet relaxt bent doordat je het huis voor jezelf hebt…is het wel een mooie tijd om te bevallen 8)

Leuk dat jij ze zelf kan maken!

Dat is helemaal speciaal.

Ik zou wat dat betreft ook graag heel creatief willen zijn. Ik ben qua gedachten wel heel creatief, kan leuke dingen verzinnen, maar het uitvoeren kan ik dus niet zelf.

Het geboortebord bijv hebben we ook laten maken. Terwijl het natuurlijk heel handig zou zijn als je dat zelf zou kunnen.

De vk vertelde dat je inderdaad gewoon ‘blanco’ de bevalling in moest gaan.

Een 2de bevalling zegt helemaal niets over hoe de eerste ging, dus gewoon gedachten op 0, en gaan… :angel:

Ik zie er niet echt heel erg tegenop, maar wel meer dan met de eerste.

Nu weet ik wat me te wachten staat zeg maar, en ik heb ook niet de drang van ‘snij hem er maar uit’ zoals ik op het laatst met Robin had.

Al zou ie nog een maand blijven zitten, prima.

Maar ik ga gewoon proberen de wijze raad van de vk op te volgen. :slight_smile:

Leuk, een knul!

Tja, wat wij krijgen…je bent al de tweede die een jongen zegt, Bietje ook al.

Een meisje heb ik nog niet gehoord. Mijn moeder en 1 schoonzus zijn heilig overtuigd van een meid, de rest een jongen.

'Nog even, en dan weten jullie het ook… 8) :mrgreen:

Oja, zou het bijna vergeten:

BIB. :mrgreen:

Hahaha of het schilderijtje ook leuk wordt weet ik nog niet hoor. :wink:

Heb gewoon wat verf aangeschaft, plaatjes bekeken op internet, wat geprobeerd. Gesso primer aangeschaft onder het motto; als er iets verkeerd gaat plemp ik dat erover en heb ik weer een blanco canvas 8)

Verzinnen is echt al de helft!! De rest is…gewoon proberen :wink:

Hier loopt ik het meeste vast op de ideeën…geen inspiratie. Ach alle tijd nog.

Een geboortebord is ook zoiets. Daar zou ik niet snel zelf aan beginnen want dat is houtbewerking en dat kan ik dus niet. Heb ik ook niet de spullen voor. Dus wij gaan ws voor een vlag. :thumbup:

Wat je al zegt een tweede bevalling is wel een ‘nadeel’ in de zin dat je een beetje weet wat je te wachten staat. :think: Maar gedachten op 0 ga ik ook zeker proberen. Soms zou ik willen dat ik mezelf onder hypnose kon krijgen :lol:

Enneuh eruit snijden, neeee doe maar niet! Als ik het mag geloven is een keizersnede toch moeilijker met het herstel etc hoor!

Ha er zijn er dus meer die denken dat jullie een knul krijgen! Het zegt vast niets hihi. Is toch altijd een 50-50 gokje :mrgreen: Gooi ik er nog een gokje tegenaan…de vrijdag volgende week…dagje voor het weekend…jij uitgerust…bevallen. :angel:

Haha, hier in de familie is al een hele poule gemaakt van geslacht én bevaldatum.

Moet zeggen dat ik er zelf ook echt geen idee van heb.

Aan de ene kant dacht ik, die komt vast eerder omdat we nog zoveel te doen hebben.

Dat zul je altijd zien. Maar nu we bijna klaar zijn met alles heb ik dat gevoel minder.

Ook wel fijn, kan ik nog even bijkomen.

Met het eruit snijden bedoelde ik ook geen keizersnede, want dat lijkt me inderdaad een moeilijk herstel.

Ik denk dat elke ingreep meer herstel kost, ik heb een knip gehad met Robin, en hoop nu zonder iets te kunnen bevallen.

Scheelt toch weer wat verplichte ‘op bed dagen’.

Ik bedoelde meer dat ik het op het einde zo beu was dat ze hem er voor mijn part uit mochten snijden/scheuren/trekken.

Ik had ook het gevoel dat dat een trucje van de natuur was, zo zie je minder op tegen de bevalling, omdat je het gewoon zo zat bent.

En dat gevoel heb ik nu dus ook niet. Als ik nog een extra maand moest rondlopen dan zou me dat nog lukken ook.

Zit er nog niet doorheen.

Ook wel fijn dat ik een excuus heb om even lekker te gaan zitten, en manlief ineens een stuk behulpzamer is. :lol:

Van dat bord, het houtbewerken zou Tristan misschien nog lukken, maar mijn schildertechnieken zijn echt gelijk aan een 6-jarige.

We hebben een Teigetje, en ik denk dat je dan echt zo’n mislukt beest krijgt.

Of dat iedereen zegt: 'Goh, wat leuk de oranje poes van Jan Jans en de Kinderen… ’ :mrgreen:

Jaaaa dat is echt een truc van de natuur! Je bent het echt zooo zat dan, hoe beeb eruit komt zal je helemaal…nu ja jeweetwel :angel:

Maar wel fijn dat je dat gevoel nu niet zo hebt. Mss komt het wel niet eens ditmaal en wordt je ‘gewoon’ bij het wakker worden verrast omdat beeb eruit wil. 8)

Hmmm een Teigertje en dan idd met vingerverftechniek schilderen… :o

Nah zulke dingen begin ik ook niet aan hoor! Ik houd wel bij zaken die niet zo heel boeiend zijn. Een bord komt hier dus ook niet.

Hier begin ik overigens wel een soort ‘einde aan mijn rek’ te merken…wij hebben bv zo’n douche in bad constructie…wordt met de dag lastiger om daarin te komen 8) en mijn navel is ineens weg! :shifty: Vraag me dan ook af waar het echte einde aan de rek in mijn buik zit. :silenced: Mijn hoofd kan nog wel wat rek aan gelukkig. Dus voor mijn lijf; voila ook manlief maar meer inschakelen. Die helpt mee boodschappen doen etc, pakt de stofzuiger. En ik kan iedere middag een dutje doen als ik wil. :thumbup:

Hoop dat jij ook nog even lekker kunt genieten van je (relatieve) rust! :dance: