borstvoedings-mijlpalen deel 3!

Emma gaf er met een jaar de brui aan, vond ik niet zo heel erg want ik was wel klaar met kolven, had ook besloten om dat na m’n vakantie (waarin haar 1e verjaardag viel) ook niet meer te gaan doen, live had ze dan nog best mogen drinken maar dat hoefde dus niet meer.

Nu hoop ik het met de boys ook weer zo te kunnen doen en dan zie ik wil of en hoe lang ze na dat jaar nog live willen drinken.

Ik merk nu ook dat ze sneller klaar zijn, het zijn altijd al meer ‘heren van de klok’ geweest dan hun zus, die was van vaker kleinere beetjes en 's avonds clusteren (sliep met 3 weken helemaal door, dat was wel geweldig natuurlijk, boys beginnen daar nu een beetje mee) daardoor vind ik 2 wel meevallen, heb niet echt meer aanlegmomenten dan de vorige keer. Nou ja, behalve met regeldagen, maar goed, ze poepen allebei al een paar dagen behoorlijk groen dus denk dat ze voorlopig wel weer uitgeregeld zijn : melk in overvloed :lol:

Tweede halve jaar vond ik met Emma helemaal eitje, die dronk toen we met bijvoeden waren begonnen opeens heel snel nog maar een keer of 3 per dag.

@Emmeken36 wrote:

We proberen ook nu weer het jaar vol te krijgen :pray:

Dat komt vast goed :thumbup:

Ik heb diverse keren mogen genieten van mijn ex-collegaatje met haar tweeling aan de borst. Dat was toch wel prachtig hoor :inlove: Naarmate ze ouder werden, was er steeds meer interactie tussen die twee en raakten ze ook steeds meer op elkaar ingespeeld, dat was echt geweldig mooi om te zien. Soms waren het net twee puppies die over elkaar heen buitelden op mamma’s schoot, schattig!

Gaaf een tweeling voeden :inlove:

Hier zijn we van de week de 23 maanden gepasseerd, nog maar heel af en toe, maar het is er nog :slight_smile:

Gefeliciteerd iedereen :-*

Yeah!!! wij de 11 maanden :dance: :dance:

@negentientweeëntachtig wrote:

Gaaf een tweeling voeden :inlove:

Hier zijn we van de week de 23 maanden gepasseerd, nog maar heel af en toe, maar het is er nog :slight_smile:

Wat leuk zeg! En ik kom hier nog maar weinig maar wat super dat je weer in verwachting bent 1982!! Gefeliciteerd!

Thanks! :):slight_smile:

Loes wat super dat je nog steeds bv geeft. Ik ga in ieder geval ook proberen om zo lang mogelijk bv te geven. De eerste week hebben we in ieder geval al te pakken :mrgreen:

Tweeling voeden vind ik al helemaal knap!

Hier drinkt S. ongeveer een kwartiertje. Zowel overdag als snachts. Ze drinkt wel heel gulzig, ik zit ook altijd onder de melk…

Ik voed ze meestal apart omdat ze best wel een verschillend ritme en drinkstijl hebben. Kost iets meer tijd maar is voor iedereen wel rustiger, misschien als ze groter zijn samen weer handiger is, we zullen het wel merken.

Ow vind dit ook wel een mijlpaaltje waard: kleine Thomas op mamaslagroom van 2755gram naar 6170 gram in 3 maanden van de -2,5lijn naar ruim op de 0 lijn! En ook Lucas heeft het de afgelopen 3 maanden niet slecht gedaan: van 3175 naar 57801.

Heb ook weer vreselijk veel melk, zeker na wat fanatiek geregel van Thomas: de groene luiers zijn eerder regel dan uitzondering :mrgreen:

Minimijlpaal: 1 week :wink:

Mijlpaal 14,5 maanden! :slight_smile:

Was niet makkelijk, er zijn heel veel super zware momenten geweest (vooral met huilbaby, die de hele dag niets liever wilde als aan de borst waarbij nog 3 kindjes rondliepen)… maar de aanhouder wint!

Het is me gelukt omdat ik gewoon heeeel graag wilde maar…

Weet niet of ik het nog eens zo zou doen :silenced:

Het is me gelukt een half jaar bv te geven, trots op mezelf :clap: Ben benieuwd wat mijn volgende mijlpaal wordt :smiley:

ik ben ook trots op je :clap: :thumbup:

Joehoe een maand bv aan het geven :dance: Nooit gedacht dat ik dit zou halen maar toch gelukt.

Goedzo Babymuisje! :dance: Begint het ondertussen al makkelijker te gaan? :slight_smile:

Sinds vanacht gaat het iets beter. Ik leg hem nu lager aan en heb alleen zijn rug vast terwijl zijn hoofd op mijn arm rust. Hij moet nu echt zelf op zoek naar de borst. Ik manoevreer hem alleen met mijn hand die op zijn rug legt en tot nu toe drinkt hij heel relaxed zonder echt raar te headbangen. Hij laat er zelfs ca twee uur tussen zitten steeds ipv steeds een uur. Dat was wel erg vermoeiend en niet echt motiverend om door te gaan maar als hij het zo doet dan ben ik blij. Na mate de dag verstrijkt valt hij ook weer eerder in slaap aan de borst.bdat is nog wel een verbeterpuntje maar heb het toch al mooi een maand volhehouden :dance:

Vandaag, na 15 maanden gevoed te hebben, ben ik gestopt… het was de laatste tijd door omstandigheden erg terug gelopen, enerzijds jammer, anderzijds ben ik wel ontzettend trots dat ik het zo lang heb volgehouden!!

Babymuisje :thumbup: :clap: die eerste maand is binnen!

Marda goed bezig! En ja ook het stoppen is goed bezig als jullie er alletwee wel klaar mee zijn. :-*

Morgen hier de 7 maanden mijlpaal die gaan we halen dat is wel zeker. Meneer heeft zelfs amper interesse in bijvoeding. Ach vind het ook niet zo erg zolang hij genoeg heeft aan de melk blijft de rest toch voor de ‘proef en probeer’ en vind het nog veel te gezellig en knus. :inlove:

Zo zeg 15 maande. Is ook een hele prestatie zeg. Ik hoop dat ik het ook zo lang mag volhouden.

babymuisje, fijn dat het al beter gaat!

Marda, 15 maanden is prachtig, goed gedaan!

Rhiannon, 7 maanden alweer. Bijvoeding, ach, dat was hier ook nog niet interessant op die leeftijd.