Odin heeft de 1e 2 weken van zijn leventje in het ziekenhuis gelegen en daar heb ik opzich wel geprobeerd om aan te leggen maar dit is niet gelukt helaas… (hij pakte opzich wel goed maar gaat dan heel geduldig liggen wachten tot het vanzelf komt :? hij gaat dus niet zuigen zoals hij wel met de fles doet)
nu ben ik fulltime aan het kolven en vind ik dat opzich helemaal geen probleem hoor
maar… zou het misschien een optie kunnen zijn om de borstvoeding nog eens te proberen met tepelbeschermers? kijken of hij dan wel pakt of zou het gewoon nu na 3 weken een kansloze missie zijn hem ooit nog live aan de borstvoeding te krijgen?
update: net voor 1e keer die tepelbeschermers gebruikt en is helemaal goed gegaan :dance: :dance: :dance:
gewoon na 3 weken kolven live bortvoeding gegeven :dance: :dance: :dance:
Wat goed dat je hem toch bv geeft, en alles kolft! petje af! :thumbup:
Ik denk dat je dat heel goed kan doen! Tepelhoedje lijkt op een flesje dus proberen kan altijd! Het zal even wennen zijn maar zeker af en toe proberen! Ik duim voor jullie :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
ja op het moment krijgt hij kunstvoeding en borstvoeding omdat ik zware pijnstillers slik :roll:
maar blijf gewoon doorkolven en weggooien en zondag hoop ik dan eigenlijk weer volop borstvoeding te geven en kijken of dat werkt met die dingen (zou toch een stuk “rustiger” zijn)
heb zelf geen ervaring met tepelhoedjes (wel met bv), maar zou het gewoon proberen, wie weet dat het lukt! en ik zou ook proberen beeb af en toe nog aan te leggen. aan de borst drinken moeten ze leren en soms duurt het even voor ze door hebben hoe het werkt. misschien helpt het als je je melk alvast opgang brengt (wat melk eruit te knijpen) als je hem aanlegt.
hoop dat het allemaal goed komt! sterkte!!!
Yessie ook dat helpt niet
het loopt er ook gewoon uit bij mij als ik hem probeer aan te leggen en als hij dan “wild” gaat doen zit heel z’n gezicht onder de melk :oops: :lol: :lol:
Angel kansloos is het nooit tot je het hebt geprobeerd
Het klinkt wel een beetje alsof hij ‘verwacht’ (door je beschrijving van het eruit spuiten bij het aanleggen etc) dat de melk zeg maar vanzelf doorloopt als hij je tepel in de mond heeft. Misschien ‘vergeet’ te zuigen oid? :think:
Als ik jou was zou ik toch even de hulp van een lactatiekundige inschakelen (misschien kun je dat via het ziekenhuis?) om wat extra hints en tips te krijgen terwijl jij hem aanlegt. Dan kan de LK meekijken nl en krijg je een duidelijker beeld van wat mogelijk een (opstart) probleem is.
Heel erg veel succes enneuh hopelijk vanaf nu heerlijk genieten van je zoontje! :thumbup:
lijkt me een goed idee van Rhiannon om er een deskundige bij te halen. er is vast wel wat aan te doen! nogmaals sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt :hug:
ik ga zondag in ieder geval eerst zelf proberen met die tepelbeschermers want vanaf zondag mag ik weer borstvoeding geven :dance:
en als dat niet werkt ga ik maandag even vragen bij het cb misschien hebben hun een lactatiekundige en anders bel ik de verzekering even
het borstvoeden gaat goed :dance: hoop alleen dat ik “vlug” meer ga aanmaken en het dan met 1 borst per voeding aan kan ipv 2
het voelt alleen best dubbel :? als ik dit met Luna allemaal gedaan/geweten had had zij ook gewoon aan de borst kunnen drinken :?
Hoe dubbel het ook is, je meissie is toch ook groot geworden?
Gefeliciteerd met deze mijlpaal hopen dat het goed blijft gaan!
super angel applausje voor je doorzettings vermogen
@Sweet-Love wrote:
Hoe dubbel het ook is, je meissie is toch ook groot geworden?
Gefeliciteerd met deze mijlpaal hopen dat het goed blijft gaan!
ja ze is zeker groot geworden :lol: maar toch voelt dubbel bij haar heb ik wel een maand fulltime gekolfd maar had ook zoveel makkelijker geweest als ik die dingen had gehad met haar
maarja nu gewoon extra van genieten :inlove:
Karin: dankje :mrgreen:
Mijn moeder zegt altijd; als je alles van tevoren weet kom je met een dubbeltje de wereld rond
En het is maar goed dat we nog niet ‘alles’ weten als we geboren worden want bevallen is zo al niet prettig genoeg 8) :lol:
Geniet van je BV en gooi je schuldgevoel heeeel snel over een schutting :thumbup: :mrgreen:
ja dat is waar
en genieten doe ik zeker :inlove: :thumbup:
Moooi!! Ik geniet er ook nog elke dag van. Vind het zo bijzonder om te zien hoe dat kleine mini-mannetje van net na de bevalling ‘gewoon’ al 2 x zoveel weegt als toen! En dat op vooral BV :inlove:
Bij de weg, vergeet ik steeds te zeggen jullie hebben briljante namen bedacht voor Odin! :mrgreen: :thumbup:
dankje
wij geven wel 's nachts nog flesvoeding (nouja mengsel van kunstvoeding en borstvoeding :mrgreen: )