ik krijg naar alle waarschijnlijkheid een geplande keizersnede met 38 weken.
en was een beetje aan het i-netten voor info…
nu las ik ook dat na een keizersnede de borstvoeding moeilijker opgang komt… dat het wel 7 tot 10 dagen kan duren voordat de melk echt op gang komt.
is dat echt zo???
Het verschilt nog al blijkbaar. bij mij op zaal lag een dame die 5 dagen na de bevalling nog NIETS had aan BV.
Ik kolfde op dag 2 al 30 cc bij de eerste kolfbeurt (ik had een premature dochter die niet aan de borst mocht drinken nog)
hoi hoi
Ik heb 2 spoedks gehad, wel met ruggeprik.
bij beide kids kwam de bv gelijk op gang.
De 1e lag na 2 uur pas aan de borst.
de 2e binnen een uur.
wel was er niet erg veel voeding, maar dat schijnt normaal ook wel voor te komen.
Toen ik thuis was na 4 dgn. had ik slagroom.
heb bij Y 10 mnd gevoed en bij T. 8 mnd
Ik heb een spoed-ks gehad met 36w5d. De jongens hebben pas op de couveuseafdeling bij me gelegen nadat ze door de KA onderzocht zijn (en één van de twee een bloedtransfusie had gehad). Ik weet niet precies na hoeveel tijd dat was, ik schat een uur/anderhalf uur ongeveer. Het duurde een paar dagen voordat de voeding bij mij op gang kwam, maar dat kwam ook doordat de jongens eigenlijk nog niet genoeg kracht hadden om elke voeding zelf te drinken, dus ze hebben ook sondevoeding gehad. In het zkh hebben ze wel heel veel aandacht besteed aan het laten slagen van de bv :thumbup:
Ik ben na een paar dagen begonnen met kolven om de voeding beter op gang te krijgen, en dat is goed gelukt! Het duurde wel idd 10 dagen voordat de jongens zelf op eigen kracht genoeg konden drinken (en ik moest dus ook zo lang in het zkh blijven) maar dat komt voornamelijk doordat ze toch net iets te vroeg waren.
Ik voed nu nog steeds :dance:
Hier ook een spoed-ks (maar dan na een ‘mislukte’ gewone bevalling bij 40+6).
Gelijk aangelegd, KS was op woensdagavond en BV spoot er echt uit op zondagmorgen. Daarvoor ging het met moeite, maar er kwam wel wat uit.
X Do
aah oke… valt wel mee dus :thumbup:
dan vertrouw ik dr maar op dat het helemaal goed gaat komen…
Als je nog meer dingen wilt weten, ik kom niet vaak op kok, maar je weet me te vinden (via hyves en als je dat prettig vindt via msn).
X Do
ik heb geen ks gehad, maar wel onder volledige narcose ná de bevalling, en dat heeft er voor mij voor gezorgd dat het geloof ik vijf dagen (en een heleboel gekolf) duurde voordat er meer dan een paar druppels uitkwam.
(sorry, eigenlijk dus helemaal geen antwoord op je vraag :shifty: )
:lol:
geeft niet hoor :thumbup: dan maar hopen dat ik niet onder volledige narcose hoef… . ik heb een placenta previae en dan kan er veel bloedverlies bij komen kijken maar of ik dan onder volledige narcose moet weet ik eigenlijk niet :shifty:
nog een vraag voor mn vragenlijstje aan de gyn
Ik heb ook een ks gehad, maar wel bijna een hele opgewekte bevalling vooraf (na 40 min persen werd de pomp uitgezet en waren mn weeen ook meteen weg) dus weet niet of het wel of niet goed lopen van de bv te maken heeft met hormonen die je bij een natuurlijke bevalling wel hebt en bij ks dus niet (helemaal niet als i van te voren gepland is natuurlijk)
Bij mij stond het verplegend personeel echt te kijken dat ik er zoveel uit kreeg. Op dag 1 kreeg ik er per keer al iets van 30 cc uit. Onze dochter heeft dus gelukkig maar heeeeel weinig kunstvoeding gehad voordat ze mijn afgekolfde melk kon krijgen.
Denk dat je gewoon vaak moet aanleggen of kolven. Bij ons in het ziekenhuis was er een lactatie deskundige in dienst die de eerste dag even kwam kijken hoe het ging. Zou ff navragen of dat in jouw ziekenhuis ook zo is, die kunnen je vast helpen.
@enidan23 wrote:
ik krijg naar alle waarschijnlijkheid een geplande keizersnede met 38 weken.
en was een beetje aan het i-netten voor info…
nu las ik ook dat na een keizersnede de borstvoeding moeilijker opgang komt… dat het wel 7 tot 10 dagen kan duren voordat de melk echt op gang komt.
is dat echt zo???
Bij mij niet.
Ik heb Lev vrij snel aan kunnen leggen, het kwam keurig op gang, ik werd prima geholpen en eenmaal thuis had ik mega-stuwing inmiddels, maar de voeding was prima op gang.
Niks mis mee.
Je kunt voor de ks vaak wel naar een voorlichtingsavond over bv in het ziekenhuis.
Of je kunt een afspraak maken met de lactatiekundige van het ziekenhuis en al je vragen voor leggen.
Ik ook een geplande ks op een donderdag, zaterdag had ik al mega stuwing en zondag spoot het eruit.
Begin ging het wel moeilijker ook het bij kolven
Ook ik heb een KS gehad en de BV kwam niet moeilijker op gang dan bij mijn andere kinderen.
In mijn ziekenhuis waren ze wel een beetje snel van het bijvoeden, maar gelukkig is dat niet gebeurd na veel strijd :roll:
Ik heb Suus binnen een uur aan kunnen leggen, en op dag 3 had ze al 100cc te pakken (gewogen na de voeding) :dance:
Heb gewoon veel aangelegd, meer dan dat kun je toch niet doen.
Sindsdien loopt het als een tiet :mrgreen:
Ik heb het foldertje BV na een keizersnede van het VBN besteld als PDF, als je me je email PB’t dan mail ik hem naar je.