Borstvoeding en erge krampen

Vanaf week 2 hebben wij een kindje met erge krampjes. Kevin drukt steeds huilt veel na de voeding en slaapt eigenlijk alleen op zijn buik.

Het cb adviseerde infacol dit leek even te werken maar nu niet meer. Gisteren kermde hij de hele dag dronk slecht en spuugde veel. Hij laat ook steeds vaker los tijdens het voeden.

Ik eet niet heet, eet geen koolsoorten en geen uien.

Ik heb de huisarts gebeld omdat ik toch even gecontroleerd wil hebben of er niks anders is.

Wel groeit onze zoon erg hard vorige week 340 gram en vrijdag was hij in een week weer 400 gram aangekomen.

Herkent iemand dit?

Ik weet hoe je je voelt. Hier ook 2 kindjes met erge krampen gehad. Mijn oudste heeft tot 11 maanden krampen gehad, de jongste gelukkig maar tot 4,5 maand. Het vervelende is dat je zo weinig kan doen he? Ik kon ook bijna niks eten. Weet je ook dat ze krampen kunnen krijgen van koolzuurhoudende dranken, sinasappel en chocola? Dat wist ik namelijk eerst niet. Op zich hebben veel baby’s eerst last van krampen maar als je het erg extreem is kan het ook een andere oorzaak hebben. Hier hadden mijn kindjes de hele dag en 's nachts door krampen maar geen oorzaak voor kunnen vinden. Ziet hij er verder goed uit? Ik bedoel heeft hij geen eczeem of huiduitslag?

Heb je ook het idee dat je melk hard toeschiet? Omdat je zegt dat hij vaak los laat en spuugt. Verslikt hij zich ook vaak? Wat bij ons de krampjes ook verminderde was om als de melk toeschiet je kindje even van de borst te koppelen. De melk in een hydrofiele luier weg laten lopen totdat het niet meer eruit spuit maar druppelt en dan je kindje weer aanleggen. Zo krijgen ze minder lucht binnen. Tussen het voeden door ook regelmatig laten boeren. Hier werd het daar al een stuk minder van.

Ik ben niet zo snel van de middeltjes maar op een gegeven moment probeer je toch wat. Infacol heb ik hier ook geprobeerd maar daar werden de krampen iets minder van maar begon hij de hele dag te kreunen. Leek me niet gezond. Wat hier hielp bij de jongste was Orthiflor start. Dit is een poeder van goede darmbacterieen dat je oplost in een klein beetje afgekoeld water en kan je dan geven. Binnen 4 dagen hadden wij een andere baby.

Hoe oud is je kindje nu? Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen. Ik zat er op een gegeven moment echt helemaal doorheen en kon zelf wel meehuilen met mijn kind.

Misschien heb je last van overproductie waardoor de melk erg hard stroomt. Je kleintje krijgt dan veel lucht binnen waardoor hij krampjes krijgt.

Het is eigenlijk een luxe-probleem want het betekent wel dat je melkproductie goed op gang is.

Ik had er zelf ook last van bij mijn dochter…maar aan de andere kant…krampjes horen erbij in het begin. Ik heb er in ieder geval geen eten voor laten staan en nu is ze 12 weken en zijn de krampjes ook voorbij.

Ze groeide in het begin ook enorm, ruime 1,5 kilo in de eerste maand.

Even loskoppelen in het begin en wat melk uit je borsten laten lopen zodat het niet zo hard stroomt is een goede tip.

En voor je kleintje, wij maakten vaak een fietsbeweging met de beentjes zodat de darmpjes gemasseerd worden. Dat hielp hier super, meestal was ze gelijk stil als we dat deden.

Sterkte meid! Meestal verdwijnen de krampjes na ongeveer 3 maanden.

Kevin is bijna 6 weken. Na 5 min even loskoppelen en laten boeren deed ik al. Wat ik kan proberen is inderdaad het toeschieten weg laten lopen of kolven? Het spuit er namelijk uit ook met kolven heb ik binnen 5 min 80 ml.

Hier ook de eerst maand 1,5 kg gegroeid alleen daardoor dus erge krampen. Ze zeggen toch dat babys die bv krijgen toch aangeven als ze genoeg hebben? Deze aap moet ik loskoppelen die blijft drinken en flink zuigen.

Voor de zekerheid wil ik toch even kijken bij de huisarts.

Als hij niet meer drinkt maar nog wel zuigt/sabbelt kun je hem loskoppelen, maar je kunt een bv kindje niet teveel geven.

Ze willen ook vaak zuigen als ze krampjes hebben.

Ik heb ook zo’n lekkerbek…ze heeft ook al een erg bolle buik en heerlijke spekbeentjes :inlove: , heerlijk toch. En dat allemaal op jouw melk :thumbup: , daar mag je trots op zijn!!!

Op borstvoeding.com staat ook het e.e.a. over overproductie, moet je anders maar even opzoeken.

Ik deed ook aan blokvoeden, dat betekent dat je binnen 3 uur maar 1 borst aanbiedt. Kwam ze bijvoorbeeld binnen de 2 uur weer voor een voeding dan kreeg ze uit dezelfde borst (die dus toch nog niet leeg was). Zo zorg je ervoor dat je je borsten niet blijft stimuleren en dat je maar melk blijft aanmaken. Na een tijdje is je productie dan wat meer in verhouding met de vraag.

Ook is de laatste melk in je borst vetter en laxeert goed, wat dus ook goed is tegen de krampjes.

Je zou de eerste melk ook even af kunnen kolven zodat het niet zo hard stroomt.

Maar ik denk dat je het al heel goed doet hoor, krampjes horen er gewoon een beetje bij en die gaan echt weer over.

Je hoeft je menu niet speciaal aan te passen, je mag alles eten (tenzij er allergieën optreden natuurlijk).

Oh, en helaas hebben huisartsen meestal niet heel erg veel kennis van bv. Probeer te vertrouwen op de natuur, jullie doen het hartstikke goed samen! :thumbup:

pupke–> rechts krijgt hij iedere keer zowizo even links produceert max 50 en daar is hij niet tevreden mee dus krijgt hij rechts als toetje…

waar is Orthiflor start te koop?

Ik denk dat je hier wel iets aan hebt;

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie-tijdens-de-lactatieperiode.html

Als je je echt geen raad meet weet kan ik je wel nog een adresje pb’en waar veel lactatie kundige zijn en veel borstvoedings ervaringen en ik weet zeker dat je daar antwoord en nog meer goede adviezen kan krijgen!

Sterkte zet hem op, en je mag er trots op zijn dat je zo een heode productie hebt!

Dank je!

Bijna alle symptomen bij de Baby hebben we hier zelfs schuimende maar geen groene ontlasting.

De huisarts had zoals verwacht geen oplossing we gaan dus maar even de verloskundige die ook lactatiekundige is bellen zodat ze even mee kan kijken.

Heb je haar al gesproken?

Nog niet kreeg haar niet te pakken nu geprobeerd wat op link stond dus af en toe helemaal leegkolven en die kan daarna aanbieden en erge spuiterij weg laten lopen. Zodra hij sabbelt loskoppelen en het lijkt iets beter te gaan wel stuwing maar die kolf je dan af en toe helemaal weg.