Borst weigeren...

Mijn dochtertje Roos weigert de borst. Er zit een verhaal aan vast, wat ik even zal schetsen:

Maandag heb ik haar voor het eerst een kunstvoeding gegeven. Na 7 maanden volledig bv wilde ik heel rustig gaan afbouwen. Ze dronk het flesje met Friso opvolgmelk 2 in 1 keer op! Maar toen ging het eigenlijk gelijk mis. Rood rond haar mondje met witte vlekjes en de roodheid en witte bulten (net of we haar in de brandnetels hadden gerold) verschenen vrijwel direct over haar hele lichaam. Het was natuurlijk Pinksteren dus de dokterspost gebeld en we konden gelijk komen (ze waren bang voor benauwdheid/stikken, als de reactie ook inwendig zou zijn). Dat was dus even paniek! Gelukkig bleef het bij die heftige uitwendige reactie. Ze had daarbij ook koorts, maar dat hoort eigenlijk niet bij een dergelijke allergische reactie. Dus dinsdag weer naar de ha geweest ivm de hoge koorts. Die kon niet direct iets vinden, dus afwachten. Grote kans dat het een ook niets met het ander te maken heeft gehad. Ze dronk toen nog wel gewoon aan de borst. Maar ze zat duidelijk niet lekker in haar vel. Woensdagavond weigerde ze voor het eerst de borst. Helemaal overstuur was ze! Dus hebben we een flesje gemaakt en dat gegeven. Ze moest immers drinken, omdat ze ook koorts en diarree had! Toen nog even de borst en ja, dat ging! De volgende voeding wel weer de borst gegeven en dat ging ook goed. Maar de andere dag was het weer helemaal mis. Als ik mijn borst al ontblootte raakte ze helemaal overstuur. Ook als ik haar met kleding aan in de bvhouding wilde leggen, was het huilen geblazen en erg overstrekken met haar hele lichaam. Ik vond het hartverscheurend! Ik voelde me zo rot. Zeker omdat ik vanwege die allergische reactie nu niets anders mag geven dan bv! Ik voel me afgewezen, hoewel ik weet dat dat niet zo is :cry: Ik vind het ook zo vervelend dat de bv nu zo moet eindigen. Ik heb het idee dat ze misschien keelpijn heeft gehad en dat drinken niet prettig was. De fles drinkt ze nu nog steeds ook niet ‘lekker’. Paar slokken, stoppen, paar slokken en ook niet meer dan zo’n 80cc per keer.

Mijn vraag is nu: zijn er tips hoe ik kan proberen dat ze toch weer aan de borst gaat drinken? Of is dit gewoon definitief het einde? Moet ik blijven aanbieden (maar wel telkens kind overstuur) of moet ik een tijdje niet aanbieden en dan later weer proberen? Ik heb ook al geprobeerd meteen uit bed, hup aan de borst, maar dan is ze gelijk helemaal overstuur en dat vind ik ook weer zo zielig!

Is dit voor iemand herkenbaar? Ik hoor graag tips / ervaringen!

Onze kindje zijn ongeveer ff oud en mijn dochtertje had het weekend en het begin van de week dat ze borst weigerde.

Haar toen ook voor het eerst een fles kv aangeboden (kolfde onvoldoende)maar zei kreeg niet zo reactie (gelukkig).

Jeetje wat me dat vreselijk schrikken zeg.

Ik denk dat het bij mijn dochter te maken had met het door komen van de bovenste tandjes.

De eerste dagen kwam ze wel aan de borst maar gilde het al heel snel uit zodra de vacuüm er op zat (denk te grote druk op dat moment).

Daarna gilde ze al als ik haar in positie bracht of mijn borst zag.

Tips heb ik niet echt…ik ben blijven aanbieden wilde ze niet dan kolfde ik af en gaf het dan via de fles.

Sterkte in ieder geval hoop dat je meisje snel weer bij je komt drinken.

Liefs Natascha

Bedankt voor je reactie Natascha!

Gelukkig heeft Roos vanavond weer bij mij gedronken, ben zo opgelucht! Ik denk dat ze last heeft gehad van haar keel, dat het drinken daarom niet ging. Vanmiddag om 16 uur wed ze weer ‘zichzelf’! Overigens wil ze niet in de ‘normale’ houding drinken. Maar wel in een andere houding en dat vind ik prima!!

Oww wat fijn Joli, kan me je opluchting helemaal begrijpen.

Het blijkt nu dat Roos zesde ziekte heeft gehad! Gister zat ze helemaal onder vlekken! Het komt dan ook voor dat kindjes minder goed aan de borst drinken. Het is nu weer helemaal in orde, gelukkig. Nu alleen nog afwachten waar ze die allergische reactie op gehad heeft. Het was allemaaal even ‘dubbelop’ deze week!