Bloedarmoede en borstvoeding voor dreumes

Ik heb vorige week mijn bloed laten prikken en nu had ik te kort aan ijzer.

Ik heb allemaal dingen en advies gekregen om het weer op pijl te krijgen.

Maar hoe zit het met de borstvoeding?

Komt het door de borstvoeding dat ik ineens ijzer te kort heb?

Omdat ik aan een dreumes van 1,5 borstvoeding geef?

Heeft Jasly nu ook weinig vitaminen in haar borstvoeding omdat ik te kort aan ijzer heb?

Ze drinkt nog steeds 3 keer per dag aan de borst.

s’avonds snachts en smorgens.

Dus eigenlijk voel ik soms dat ik de dag erg vermoeiend begin als zij bijvoorbeeld een nachtje veel gedronken heeft.

Ik wil nog niet stoppen met voeden.

Ik weet nog niet precies wanneer,Maar als zij niet voldoende vitaminen meer binnen krijgt er door wil ik wel gaan afbouwen.

Anders zuigt het mij alleen maar energie.

Maar op afbouwen zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten.

Wie kan mij vragen beantwoorden?

ALvast bedankt!!!

Groetjes Jeanette

@Baby2008Diablow wrote:

Ik heb vorige week mijn bloed laten prikken en nu had ik te kort aan ijzer.

Ik heb allemaal dingen en advies gekregen om het weer op pijl te krijgen.

Maar hoe zit het met de borstvoeding?

Komt het door de borstvoeding dat ik ineens ijzer te kort heb?

Omdat ik aan een dreumes van 1,5 borstvoeding geef?

Heeft Jasly nu ook weinig vitaminen in haar borstvoeding omdat ik te kort aan ijzer heb?

Ze drinkt nog steeds 3 keer per dag aan de borst.

s’avonds snachts en smorgens.

Dus eigenlijk voel ik soms dat ik de dag erg vermoeiend begin als zij bijvoorbeeld een nachtje veel gedronken heeft.

Ik wil nog niet stoppen met voeden.

Ik weet nog niet precies wanneer,Maar als zij niet voldoende vitaminen meer binnen krijgt er door wil ik wel gaan afbouwen.

Anders zuigt het mij alleen maar energie.

Maar op afbouwen zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten.

Wie kan mij vragen beantwoorden?

ALvast bedankt!!!

Groetjes Jeanette

Ik weet niet of het door de bv kan komen…ik weet wel dat je er makkelijk weer vanaf kunt komen met staalpillen, roosvicee met ijzer, vlees of vleesvervangers, sinasappelsap drinken bij het eten (door vitamine C wordt ijzer beter opgenomen)

Volgens mij laat je lichaam het kindje voorgaan, dus zal zij niet zo snel te kort krijgen.

vloeken in de kerk misschien, maar aan groeimelk is veel ijzer toegevoegd…anders geef je dat als ontbijt (ik las dat ze toch geen bv meer krijgt 's ochtends) voor je eigen gemoedsrust

Ik zou niet stoppen als je dat niet wilt hoor :hug:

ik geef ook nog Bv. en heb mijn hele leven al geregeld bloedarmoede, bij de andere meiden ook BV gegeven, maar zij hebben er nog nooit last van gehad, je lichaam geeft eerst de belangrijke stoffen aan je kindje, ik merk wel dat door het BV. geven het bij mij sneller op komt zetten, ik zit nu ook weer braaf aan de floradix, werkt perfect en zo hoef ik ook niet die vieze tabletten van de ha te slikken.

Ik heb ook te laag ijzer, kindje komt in ieder geval niets te kort daardoor, ik gebruik roosvicee ferro, dat werkt goed, en ik slik braaf mijn multivitamine zit ook wat extra ijzer is speciaal voor borstvoedende moeder na de bavalling… :thumbup: