Ik zal me wel te druk zitten maken, maar goed, ik zet het er toch op…
Vorige week bleek dat ik blaasontsteking had en ik kreeg een kuur voor 5 dagen antibiotica. Ben sinds maandagochtend met de kuur gestopt, had de hele dag voor het eerst geen buikkrampgevoel. Maar afgelopen nacht dacht ik dat ik toch weer last kreeg van die zelfde pijn. Vanmorgen pies gekeken (sorry voor onsmakelijke praatje) maar leek helder. Eind van de middag steken in mijn rug en weer licht in mijn onderbuik. Pies leek nu iets troebeler (denk ik, maar ik ben geen dokter natuurlijk) en nu heb ik steeds paar keer per uur steken halverwege in mijn rug en down under. Is het overdreven nog eens contact op te nemen met VK voor nog een piestest of wil ik gewoon te snel dat het over gaat?
Welke kuur heb je toen gehad en hoe veel op een dag?
Ik had toen ook blaasonsteking en had dat toen ook voor 5 dagen gekregen iedere dag 1 maar deze hielp ook niet en 3 weken later kreeg ik een goede ab.
Ik zou je urine even bij de ha laten testen dan weet je meer zekerheid ik doe nu standaard iedere maand urine test bij de ha
het komt vaker voor dat Ab niet goed aanslaat in de zwangerschap heb je hem wel afgemaakt?
omdat je zegt dat je bent gestopt omdat je geen krampen meer had maar een kuur moet je altijd afmaken he ?!
Ik had Nitrofurantoïne 50 mg, en dan 4 op een dag. Heb de hele kuur afgemaakt, netjes op dezelfde tijdstippen en me suf gedronken om te spoelen. Vorige week ben ik naar het ziekenhuis geweest (loop daar bij gyn) vanwege kramp in mijn onderbuik en toen bleek dus dat het blaasontsteking was. Maar kan ik dan beter weer contact opnemen met het ZH of met de HA (waar ik verder tijdens de zwangerschap niks mee van doen heb gehad)? En het is dus niet vreemd als ik aan de bel trek weer (denk altijd dat ik me soort van aanstel ofzo)?
van wie heb je de medicijnen gekregen? daar moet je weer even heen bellen en nee je hoeft je echt niet te schamen hoor gewoon bellen meis!!
het komt echt vaker voor ik was er wel vanaf na 1 kuur maar 3 weken later weer opnieuw .
Heb de medicijnen ook van de gyn gekregen, morgen toch maar even bellen dan voor de zekerheid.
Jeetje na 3 weken alsnog weer… misschien is blaasontsteking niet zo’n “big thing” maar zodra die buik gaat krampen ga ik me toch zorgen maken en slapen is ook meer een draaimolen dan lekker liggen.
Ik zou gewoon even de gyn bellen voor de zekerheid en heel goed in de gaten houden in je verdere zwangerschap.
blaasontsteking kan geen kwaad maar als je er mee blijft lopen kan je een vroeg geboorte krijgen door de reactie van je baarmoeder of een nierbekken onsteking
Hier precies hetzelfde, moest een paar dagen nadat de kuur (diezelfde als jij had, ook 50mg en 4x per dag) was afgelopen langskomen om even mijn urine te checken. Bleek dat 't nog niet weg was. Moest een kweekje laten maken in het ziekenhuis, daar krijg ik a.s. donderdag de uitslag van, met gelijk een nieuwe kuur toegespitst op het soort bacterie.
Huisarts vroeg me contact op te nemen als er tussentijds iets zou zijn, omdat het niet goed is om door te lopen met een blaasontsteking. Ik heb begin januari 2008 een nierbekkenontsteking gekregen, doordat ik ben door blijven lopen met een (onopgemerkte) blaasontsteking. Geloof me, dat wil je niet (auw!!!).
Dus, even bellen!!
trouwens, wat de huisarts ook nog zei: een flinke blaasontsteking of nierbekkenontsteking waar je niets aan doet, kan weeen opwekken. Weet niet in hoeverre dit zou kunnen gebeuren, maar gaf mij de doorslag om gewoon bij dit soort klachten gelijk mijn urine te laten checken…
Meid
Gewoon bellen, want t kan zijn dat de kuu niet waar genoeg en lang genoeg is geweest.
Ik had hier normaal (zonder zwangerschap) ook last van de de kuren niet lang genoeg en zwaar genoeg waren
en waren ze na n paar weken weer terug
Zou dus toch even laten testen :thumbup:
even ter aanvulling.
Ik moet hier urine inleveren als ik denk dat ik een blaasontsteking heb. Die gaat de HA dan testen en dan krijg ik een AB kuur. Maar ze vermelden hier er altijd bij dat als de kuur afgelopen is, ik een controle potje urine moet inleveren. Die wordt dan weer getest om te kijken of het helemaal weg is.
Is dat niet standaard bij jullie HA? Hier nl al jaren (zolang als ik weet) wel.
Vorige week hebben we het niet gehad over controle na een week.
Maar vanmorgen gebeld, vanmiddag simpel testje gehad (en controle of de boel binnen nog stevig op slot zat, jawel :thumbup: ) waaruit bleek dat ik geen blaasontsteking had. Maar gezien mijn klachten even 2 dagen afwachten en als ik dan nog klachten heb weer inleveren en dan gaat het op kweek, zodat ze echt zeker weten hoe of wat.
Ben ook aan de cranberrypillen begonnen, hopelijk helpen die ook mee.
bedankt voor de reacties, voel me dan zo’n zeurtutje als ik het niet meer weet…
Gelukkig zit je hier niet alleen op KOK!
Ik vind het zo fijn dat als je iets niet weet, je het hier gewoon kunt vragen. Lekker drempelvrij. Zo heerlijk om je ondersteund te voelen. Dat vind ik echt de grootste meerwaarde aan dit forum!