Bevallen zonder pufcursus?

@Cell wrote:

… en ik irriteerde me dood aan alle zeurende en zanikende aanstaande moeders die pufclub zagen als klaaguur en zo alle tijd opsouppeerden van de overige moeders die er zaten:roll: En dat waren er nogal wat… er waren 16 meiden en er waren zeker 11 klagers bij… jeminee zeg, dat doe ik echt nooit weer :silenced:

Owh! Heeeel herkenbaar!

Heb bij Lotte yoga gedaan en dat was top. Leuke club meiden, niet 1 klager, lekker relaxed, echt leuk. Deze afgelopen zwangerschap van Nikki een korte “herhalingscursus” gedaan (Geen yoga maar iets anders met oefeningen enzo :doh: . Wat een drama :roll: ! De een had het nog erger dan de ander… ben de laatste 2 keer weggebleven, zonde van mn energie.
Owh ja... en hoe herken je een wee?
Als je denkt dat het een wee is... dan is het géén wee!!!
Je weet wanneer het een wee is... geloof me

Uhm, klopt ook niet altijd: bij mijn eerste ging het zo relaxt, dat ik tijdens een 'wee' gewoon ff voorover boog ergens tegen aan, en daarna vrolijk verder ging. Pas 's avonds dacht ik dat het weleens het echte werk kon zijn, en niet het voorwerk: moeder gebeld want die zou erbij zijn, en die dacht juis aan een buikgriepje aangezien je écht niet zag of ik een wee had ja of nee (tja, alleen praatte ik dan ff niet, maar als iemand anders praat valt dat ook niet op :mrgreen: )
Toch vk gebeld, en die constateerde dus 8cm, waarna ik maar op bed ben blijven liggen..

Maar bij mij was het dus wel echt zo; "is dit nou alles'?

bij Dave samen bevallen gedaan....niets aan gehad ik had been en rugweeën en die kan je niet wegpuffen....

Ik had ook been en rugweeën, geen ervaring met wegpuffen (werd er alleen maar benauwd van :mrgreen: ) maar dansen en wegzuchten hielp me goed. En vooral het concentreren op mijn buik, wát er nu eigelijk gebeurde: vond het wel wonderbaarlijk hoe krachtig mijn buik aan het werk was :mrgreen:

ik heb geen pufcursus gedaan en het ging prima, ik ben wel bevallen in het zkh misschien als je thuis bevalt dat je het prettiger vind als je het wel hebt gedaan

Ja, ik heb bij Nicky wel de zs.gym gedaan maar ik heb de hele bevalling een beetje paniek gevoeld omdat ik die rotglijbaan (die gebruikte ze als metafoor) maar niet afkwam ;). Met een weeenstorm en dan ook nog eens rugweeen, heb je weinig aan de “pufcursus”. Op dat moment heb je vaak een helpende VK of gyn die je op weg helpt met de ademhaling.

Ik heb geen cursus gedaan en de bevalling verliep zonder problemen.

Ook nu geen cursus. Ik zie wel hoe het loopt, maak me er niet druk over.

Ik heb ook geen cursus gedaan, maar ben nog niet bevallen, dus ik weet niet hoe ik dat achteraf ga vinden.

Een cursus samen met mijn man lukt toch niet, hij gaat echt niet mee, en ik heb geen behoefte aan al die andere zwagere aanstaande mama’s. Ik ben gewoon nog steeds dezelfde persoon, alleen die buik zit er nu bij :wink:

Puffen hoor ik verschillende verhalen over, mijn moeder en schoonmoeder vinden het onzin, en hebben het nooit gedaan. Nouja, ik zie het allemaal wel, denk ik :smiley:

wel cursus gedaan, helemaal niks aan gehad 8)

(wist spontaan niet meer wat puffen was toen ik een weeenstorm met rugweeen terechtkwam :shifty: )

maar 't was best gezellig in dat clubje :mrgreen:

Mocht er ooit nog een 2e kindje komen (wat ik wel hoop) dan zal ik geen cursus meer doen, misschien iets van yoga ofzo

Bij de eerste de cursus samen bevallen gedaan. Ik denk dat mijn man daar het meeste aan heeft gehad (meeste info al van internet en boeken vandaan). Tijdens de bevalling kon hij het goed voordoen hoe het ook alweer moest. Want al zat het best in mijn hoofd, ik had geen flauw idee meer HOE en nadoen gaat dan heel gemakkelijk (overigens werd het ook wel voorgedaan door verpleegkundige, maar ik luisterde dus eigenlijk alleen naar Rinse, de rest drong niet tot mij door :lol:

Bij de 2e geen cursus gedaan. Ik wist hel allemaal nog wel goed genoeg.

Nu bij de 3e doe ik haptonomie (bij de 2e wel aan gedacht, maar vond het zo prijzig, nu blijkt dat mijn verzekering dit vergoed)

en ga ik ook nog gym doen.

Haptonomie voornamelijk omdat Rinse er ook graag bij betrokken wil zijn en zo al beter contact kan maken.

En Gym omdat het toch gratis is :angel: en mij wel leuk lijkt om met andere zwangeren in contact te komen.

Ik denk dat de 1 er meer aan heeft aan zo’n cursus dan een ander.

Het belangrijkst is denk ik er niet teveel over nadenken en lekker over je heen laten komen. Je kan er toch geen voorstelling van maken hoe het zal zijn.

Bij de 2e dacht ik als het weer zo snel gaat als bij de eerste dan beval ik misschien wel weer om 12 uur.

Echter ik had een weeënstorm en het was nog lang geen 12 uur, dus hoe ik dat zou moeten redden :shock:

Ik was in het ziekenhuis en had om pijnstilling gevraagt en daarvoor was de co-assistent opgeroepen, want ze was even de afdeling af. Ik bleek inmiddels al volledige ontsluiting te hebben en de verpleegster moest alles nog klaarzetten. De co-assistent kwam net op tijd om Tejo op te vangen.

Op het puf-moment, wist ik het echt allemaal niet meer, laat staan hoe ik erdoorheen moest komen. En achteraf gezien viel het reuze mee. Het zou best gemakkelijk wezen als ik van te voren wist hoelang het zou gaan duren. Het was toch zo’n anderhalf uur sneller, dan ik verwachtte :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik heb de 1e keer yoga gedaan, viel tegen. Naar mijn idee weinig aan gehad, wist me totaal niet te verplaatsten in mijn “rustpunt” oid. Kwam ook door slechte instructrice.

Ik wil nu ook wel weer wat gaan doen, gewoon leuk om in contact te komen met anderen. En wie weet blijft er deze keer wel wat hangen :lol: