Oh heerlijk om te lezen. Hier volgende week weer in het schoolritme. De eerste week breng en haal ik de kinderen. Daarna willen ze dat niet meer. Maaaahaaam, wat doe jij in mijn klas, gadver geen kus en daaaaahaaag nog voordat ik een voet over de drempel zet. En onderweg, ik een peuter die elke mier wil bekijken voor me uit slepend terwijl de rest al in de klas zit.
Moet wel bekennen dat ik een ochtendmens ben. De wekker gaat kwart voor zeven, om kwart over acht moet het spul de deur uit zijn. Lekker tafel dekken, koffie zetten, douchen en alles klaar voor ze beneden komen. (en geregeld al gestreken ook :oops: ). Maar ik ken gekkere mensen. Mijn schoonzus staat kwart over vijf op, doet de badkamer, toiletten, was, strijk en zichzelf douchen elke morgen voordat de wekker om zeven uur gaat bij haar dochtertje. Oh en ze schilt aardappelen en zet de groenten vast klaar voor die avond.
Zo eentje was ik er ook, lang geleden. Maar onze jongste heeft zo vreselijk lang slecht geslapen en was zo vaak wakker… sinds een paar dagen gaat dat nu beter maar nu ben ik 's-ochtends een soort zombie :lol: Maar dan wel een mopperende zombie en dat wil ik niet zijn.
Het is voor mijn dochtertje ook een heel fout begin van de dag, als er zo erg op haar gemekkerd wordt…
daarom kijk ik echt tegen de ‘basisschool-tijd’ op. De peuterspeelzaal is maar 1 ochtend in de week en verder zijn we zo rond 10 uur pas aangekleed en wel klaar zodat de gordijnen open kunnen :mrgreen:
ik ben ook echt geen ochtendmens, maar als ik vroeg ben vind ik het wel weer lekker want ik kan ook best om 8 uur al helemaal klaar zijn, maar om dat bed uit te stappen :shifty:
en ook 1 reden dat ik dus niet meer smorgens werk, alleen in het weekend als ik alleen mezelf aan moet kleden :mrgreen:
tips die ik las vond ik wel erg goed,
kleding klaar leggen doe ik ook altijd en vooral zelf helemaal klaar zijn voor de kinderen wakker gemaakt worden (als ze al wakker zijn lukt dat natuurlijk niet )
(ontbijten deden ze altijd bij mn moeder als ik moet werken, maar moest dan ook half 7 al wegrijden
Blijkt gewoon een baaldag vandaag…zo’n dag waarop er niks goed mag gaan.
Veeg uit de pan van een collega gehad die vond dat ik niet erg secuur te werk ga… zal best, ben nauwelijks ingewerkt, werk vrijwel altijd alleen en kom structureel slaap tekort… dan is het geen wonder dat er wel eens iets verkeerd gaat. Ben geloof ik een beetje uit mijn dak gegaan tegen hem :oops: :oops:
Vandaag mag iedereen die het mij moeilijk maakt even de @#(*&^! krijgen.
Heb niet eens meer zin in een discussie…ben niet meer voor rede vatbaar, alleen maar moe en gefrustreerd… vandaag ben ik afgeserveerd Wil zo snel mogelijk mijn bed in en deze dag vergeten.
Morgen neem ik mijn pilletje in en dan kan ik er weer even tegen (hoop ik)
Ga eens lekker vroeg op bed vanavond. Tegelijk met de kinderen erin, dat kan soms zo heerlijk zijn.
Hier zorgen we er 's avonds voor dat alles voor de volgende dag klaar staat. Tafel zo ver mogelijk gedekt en broodtrommeltjes (leeg) al op tafel. Het liefst de tassen al zo ver mogelijk ingepakt. Kleren leggen we klaar en we zoeken ook al de schoenen en jassen op (die liggen hier niet altijd op hun plaats :oops: ) A.nyk wordt 's morgens om half 8 gehaald en dan moet zij dus in elk geval klaar zijn. Y.oni hoeft pas later weg en zij is ook al zo groot dat ze het meeste wel zelf kan regelen. Hoewel we haar soms nog flink achter de broek aan moeten zitten :mrgreen:
Voel je niet te schuldig. Zulke dagen heeft iedereen wel eens. Soms moet je de dingen nemen zoals ze komen. Anders blijft het in je hoofd rondspoken en wordt het juist erger. Lekker slapen en morgen lijkt het allemaal weer anders.
Nog eventjes bijkletsen met mijn schat van een man die deze avond alles voor zijn rekening heeft genomen en tot rust komen.
Nou, en dan is het rond 23:00 uur bedtijd…
Vroeg naar bed lijkt maar zelden te lukken, omdat die avonduurtjes vaak gebruikt wordt door ons om al die dingen te regelen waar je overdag, in de hectiek van een gezinsleven, niet aan toe komt. Of om even wat voor jezelf te doen, zoals lekker uitgeteld op de bank zappen… dat kan volgens mij heilzamer zijn (in ieder geval wel zo voelen ) dan vroeg naar bed gaan
Vergeet niet dat je ook nog mens bent en dat kinderen het vaak snel weer vergeten zijn.
Door de stress kun je het allemaal ff niet aan, zo was het bij mij vroeger.
Inmiddels is ze groot en studeert.
Ik was alleen met haar en pfff zo herkenbaar wat je schrijft.
Alles zit dan tegen.
Geloof me alles gaat voorbij!
Uiteìndelijk heb je het allemaal gered, zij het wat later!
En je bent geen slechte moeder echt niet!Het zit alleen ff niet mee :mrgreen:
Stort je ff op je werk of op KOK :mrgreen:
Suc6 en geloof me alles komt goed :mrgreen:
:hug:
Nog even achteraf… Byjou… wat een lief berichtje… voelde mij meteen beter toen ik het las. En fijn om te weten dat dit soort “rampen” geen blijvende schade aanricht
Als dit blijvende schade zou aanrichten zou mijn oudste al minstens een trauma hebben :mrgreen:
't Is ook zo, soms kom je er niet aan toe om vroeg op bed te gaan. Soms is inderdaad ‘dom’ nietsdoen ook heerlijk. Maar soms moet je ook tijd maken om vroeg op bed te gaan. Geloof me, mijn oudste was een slechte slaper en ik heb hier regelmatig als een zombie rondgelopen. De jongste dame heeft anderhalf jaar nachtvoeding nodig gehad. Om niet compleet in te storten moest ik mezelf soms tegen mezelf in bescherming nemen en tegelijk met de kinderen op bed gaan. Zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Manlief heeft vaak de zorg ('s avonds) op zich genomen zodat ik bij kon slapen en andersom.
Er zijn dingen die moeten gebeuren en er zijn dingen waarvan je denkt dat het moet gebeuren maar die best wel even kunnen wachten.
(en zoals je ziet volg ik mijn eigen advies niet op en is het al weer veel te laat voor iemand die vanochtend vroeg op was en morgen ook weer vroeg op moet )
Oh heerlijk om te lezen. Hier volgende week weer in het schoolritme. De eerste week breng en haal ik de kinderen. Daarna willen ze dat niet meer. Maaaahaaam, wat doe jij in mijn klas, gadver geen kus en daaaaahaaag nog voordat ik een voet over de drempel zet. En onderweg, ik een peuter die elke mier wil bekijken voor me uit slepend terwijl de rest al in de klas zit.
Moet wel bekennen dat ik een ochtendmens ben. De wekker gaat kwart voor zeven, om kwart over acht moet het spul de deur uit zijn. Lekker tafel dekken, koffie zetten, douchen en alles klaar voor ze beneden komen. (en geregeld al gestreken ook :oops: ). Maar ik ken gekkere mensen. Mijn schoonzus staat kwart over vijf op, doet de badkamer, toiletten, was, strijk en zichzelf douchen elke morgen voordat de wekker om zeven uur gaat bij haar dochtertje. Oh en ze schilt aardappelen en zet de groenten vast klaar voor die avond.