Behangen (bed) helaas laat het al los :(

Hmmm het is toch niet helemaal gegaan zoals ik wil, randjes laten nu al los :evil: :wall: :wall: :cry:



Zal het straks nog eens voor de laatste x met wat behanglijm plakken, en anders trek ik het eraf :cry:

Kan je er geen plakplastic over heen doen?

Bij de hoekjes even een stukje inknippen zodat ie over het richeltje kan.



Jammer hoor, het is zo leuk :frowning:

oh wat zonde dat het al los laat… het ziet er zo leuk uit.



Maar de tip van de blanke lak niet nog het proberen waard?

Gewoon doorzichtig plakplastic zou ik eens kunnen kopen, kijken of het lukt, alles beter dan het er nu uit ziet.



Blanke lak, dat heeft toch weinig zin als het behang helemaal niet hecht, want de bedoeling zou denk ik zijn om alleen het behang met blanke lak in te smeren :think:

Ik zou alles eraf halen, goed schoonmaken en plakplastic zoeken met zo’n bloemetjes motiefje en dat erop plakken. :slight_smile: (en dan moet je nog voorzichtig zijn…)



Behang(plak) gaat niet houden op een deze ondergrond en dan ook nog veel ‘beweging’ erlangs :?



Succes ermee.

denk dat als je net buiten de randjes gaat lakken het nog wel blijft zitten daardoor… of laat het echt helemaal los en niet alleen de randjes?

Gisteren waren het alleen nog de hoekjes, vanmorgen waren het echt al flinke stukken die los zaten :cry:



Rol behang is inmiddels op, ik zal eens plakplastic gaan halen en dat erop proberen te plakken.





Ander soory plakfolie heeft geen zin, heb een speelgoedkist met Pip behang, haar kasten zijn met pipbehang de raampjes erin in ieder geval. En een ander motiefje vind ik dan niet leuk…

Dan haal je alles eraf…

Romata, ik denk dat plakplastic dan ook geen oplossing is.



Daar moet het er heel strak opzitten wil je dat mooi kunnen kunnen pakken.



Kan je het niet verven in het pip roze, das toch ook leuk?

of je kiest voor een roze/wit stipje of iets.

Dat past wel heel goed bij pip.



overigens… behang blijft wel zitten als je het opbrengt met verdunde houtlijm… gewoon met water verdunnen en dan insmeren.

alleen is dat weer een gedoe om te verwijderen als je dat wil.

Hmmm :think:, … hoe vast het ook zit, kleine kinderhandjes peuteren er volgens mij net zo lang aan tot het los laat. Tenminste dat zouden ze hier doen.

Ik heb behang aan de zijkant van een kastje ooit vastgemaakt met dubelzijdige vloerbedekkingtape. Liet niet los, maar het was bij vochtig weer wel aan hebobbelen in het midden. Ik had wel alleen de randen vastgeplakt.

Jammer hoor!

Bij mij zit het nog steeds goed vast, maar daar zit verder ook niemand aan. En die lijm zal nu na bijna anderhalf jaar wel goed uitgehard zijn :mrgreen:

Oh, wat jammer dat het los laat zeg, het zag er juist zo leuk uit. :frowning:

Ik zou anders gewoon de randjes van het behang aan de achterkant insmeren met houtlijm, wat Cell al zegt.

Overigens hebben wij ook zo’n Ikea kist beplakt met Pip behang, en hier blijft het perfect zitten. Zoiets valt of staat met goede lijm, wij hebben het met Perfax behangrandenlijm (kant en klaar) gedaan en die houdt dus prima, ook op een gladde ondergrond. :thumbup:

@sensje wrote:

Ik heb behang aan de zijkant van een kastje ooit vastgemaakt met dubelzijdige vloerbedekkingtape. Liet niet los, maar het was bij vochtig weer wel aan hebobbelen in het midden. Ik had wel alleen de randen vastgeplakt.


:lol: Heb ik ook met paar dingen gedaan, met gebrek aan lijm enz.

Werkt erg goed! :thumbup:

Anders misschien Mod Podge gebruiken? Maar ik denk dat verdunde houtlijm hetzelfde effect heeft?



Vind het wel heel mooi staan trouwens…zou jammer zijn als het er weer af moest… Dan misschien inderdaad een bijpassend plakplastic zoeken, maar wel iets wat echt afwijkt van de rest en er toch bij past.