Behangen (bed) helaas laat het al los :(

Ik wil een bed gaan behangen (zie foto)

Vlakken waar de pijltjes staan wil ik behangen.



Zou ik dus gewoon kunnen behangen dat het goed blijft zitten, iemand hier ervaring mee ?



Nadelen van eventueel lospeuteren en dat het vies gaat worden ofzo ken ik, maar dan gooi ik er gewoon tegen de tijd een ander behangetje op.

Het kan wel, maar ik heb er weinig goede ervaringen mee.



gewoon met behanglijm laat vrij makkelijk los, omdat het op een gelakte ondergrond gaat.

Ik heb het wel eens gedaan met verdunde houtlijm, dat blijft goed zitten, is alleen dikke ellende als het er dan weer af moet.



Ik zou eerder kiezen voor plakplastic of stof rondom vastgezet met dunne latjes en spijkertjes.

Dat hebben wij uiteindelijk bij het bed van Niek ook gedaan en dat zit er na 2 jaar nog grandioos op.

heb gewoon een lap goed gestreken en daarna met een lat eerst onder en boven vastgezet en daarna aan de zijkanten.

de latjes vooraf in een contrast kleur geschilderd. Springt er leuk uit dan.

Haar kledingkast zaten raampjes in, en in die raampjes zit behang van pip. En wil dat eigenlijk terug laten komen in het bed.



Dus plakfolie/stof daat gaat het niet worden, aangezien ik nog bijna een hele rol pip over heb en dat eigenlijk wel heel erg graag wil gebruiken.



Zou ik het niet eerst een beetje kunnen schuren, al zou ik dat wel jammer vinden want mocht ik uiteindelijk een x geen behang willen kan dat niet meer natuurlijk.

Dan zou ik het gewoon doen.



Hier ook een kast met ramen behangen, binnen 10 maanden viel het er spontaan vanaf… dus ik begin er niet meer aan…

Er zijn ook bedrijven waar je posters ed zelfklevend kunt laten maken, er wordt dan achterkant ‘stickermateriaal’ tegengeplakt (met een pers, dus netjes en niet gebobbeld enzo). Dat kan vast ook met een stuk behang. Als je wilt kun je het dan ook nog laten lamineren met een beschermlaagje aan de bovenzijde, mat/glans/zijdeglans, dan is het ook nog eens afwasbaar.

Als je een adres in Tilburg wilt weten dan stuur maar even een PB :wink:

@Cell wrote:

Dan zou ik het gewoon doen.



Hier ook een kast met ramen behangen, binnen 10 maanden viel het er spontaan vanaf… dus ik begin er niet meer aan…




Ik had het ook niet behangen, had de plastic raampjes eraf geschroefd en het behang erachter gedaan en raampjes er weer terug op.

Tijdje terug had ik een Ikeakist gemaakt, en daar viel ook al het behang eraf :S



Drella, ik stuur je even een PB :thumbup:

Misschien eerst behangen en daarna folie er over heen plakken?

Wil het vanavond wel even aan mijn lief vragen…die is behanger :inlove:

@rijstkorrel wrote:

Misschien eerst behangen en daarna folie er over heen plakken?




Maar waar zou ik die folie moeten plakken, want dan zal die ‘sierrand’ gaan glimmen, of ik zou het behang minder kort moeten houden en een stukje plakfolie moeten overhouden dat ik zou kunnen plakken, maar of ik dat zo mooi zal vinden :think:

@20something wrote:

Wil het vanavond wel even aan mijn lief vragen…die is behanger :inlove:




Graag :-*

Ik heb het er al 1jr en 2 mnd op nu en het is er nog niet af.



Ik heb het gewoon gedaan met extra sterkte behanglijm. Op de laatjes van de kast lieten de hoekjes wel los, die heb ik met breed plakband vast getaped.





ahhh wat mooi zeg dat rood behang van pip…

Zou ik ook wel willen, maja om nu een nieuwe rol te kopen terwijl ik bijna een hele rol heb liggen. Maar wel echt mooi zeg :inlove: :inlove:

Thanks! Ik zie nu wel dat jouw bed ook schuine randjes heeft… denk dat het daar wel sneller gaat opstaan. Misschien toch iets doen met een latje? Maar daarmee beschadig je dan wel weer het bed…Of je knipt een stuk behang, net iets kleiner dan het vlakke vierkant. En dan plak je daarover van die witte plintstroken. Daarmee plak je dan als het ware het behang aan de randjes aan het rechte deel van het bed. Dan heb je daarna nog het schuine deel. Snap je?! :think: :eh:

Ik heb het met de kledingkast gedaan en ging perfect :mrgreen:

@#puk# wrote:

Thanks! Ik zie nu wel dat jouw bed ook schuine randjes heeft… denk dat het daar wel sneller gaat opstaan. Misschien toch iets doen met een latje? Maar daarmee beschadig je dan wel weer het bed…Of je knipt een stuk behang, net iets kleiner dan het vlakke vierkant. En dan plak je daarover van die witte plintstroken. Daarmee plak je dan als het ware het behang aan de randjes aan het rechte deel van het bed. Dan heb je daarna nog het schuine deel. Snap je?! :think: :eh:




Het vlak is gewoon echt helemaal recht, loopt niet af ofzo. Enigste dat die ‘sierrand’ naar binnen zit. Met latjes erlangs lijkt me niet mooi, dan krijg je weer zo’n opstaand randje en oogt het meteen heel anders.

Tipje: Na het behangen er overheen met blanke lak.

Je ziet er niks van, kan tegen een stootje en laat niet los. Je kan gewone lak gebruiken, maar ook botenlak. Die is extra sterk.

We hebben het vandaag maar erop geplakt, en ziet er echt mooi uit :inlove: .

Hopelijk blijft het een tijd zitten :pray:

dat vraagt om een foto :angel:

Resultaat



niet echt een goede foto, maar ach het is wel te zien :wink:

Leuk zeg :inlove: :inlove:

Heel zoet :wink:



:-*