Bakfiets vraag

Wij zijn ons aan het orienteren op een bakfiets.

We willen hem gebruiken voor min 2 kinderen en voor korte afstanden.

Nu denken wij aan een Babboe, maar laat dat nou zo’n beetje de enige bakfiets zijn die je niet in een fietswinkel kan uitproberen :cry:

Ondertussen zijn we er al wel achter gekomen dat het juist van groot belang is om een bakfiets echt zelf even uit te proberen.

Heeft iemand van jullie ervaring met de Babboe? Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.

Ik ben sinds afgelopen zomer de trotse eigenaar van een Babboe-bakfiets en ben er erg gelukkig mee!

Ik heb hem gekocht op een open dag (na een proefritje), die worden regelmatig gehouden. Op de site staat wel wanneer en waar die gehouden worden!

In het begin moest ik wel even wennen aan het sturen enzo, maar dat ging al heel snel beter. Nu fiets ik heel relaxed met 1 handje aan het stuur door de wijde wereld 8)

De kids vinden het prachtig en ik vond het met een baby (die nog niet met de gewone fiets meekon) een uitkomst als je tig keer per dag naar de basisschool heen-en-weer moet. Zelfs de hond loopt naast de bakfiets mee :lol: Met de gladdigheid en de sneeuw was het ook ideaal, je bent natuurlijk veel stabieler dan met een gewone fiets.

Ik gebruik hem ook wel voor de korte stukjes (niet langer dan een half uur zeg maar). Als je flinke enden fietst zou ik voor de Babboe met trapondersteuning gaan.

Hai Beebiebeer,

Bedankt voor je reactie. Zo te zien ben jij erg tevreden over de Babboe.

Ik heb op hun site gezien dat ze open dagen en proefritjes organiseren, maar helaas is dat helemaal niet bij ons in de buurt.

Jammer dat jij ook zo ver weg woont, anders had ik bij jou nog evt een proefritje kunnen vragen :wink:

Hier ook een Babboe. Op zich erg tevreden, de kinderen vinden het elke dag een feestje. Maar nu ik behoorlijk zwanger ben en drie kids erin moet vervoeren lijkt de bakfiets wel van lood. :mrgreen: Het trapt flink zwaar zeker heuvel op of met tegenwind. Het schijnt wel dat van de driewielers, Babboe een van de lichtst trappende fietsen is. Je hebt tegenwoordig ook een elektrische bakfiets met trapondersteuning. Lijkt me wel wat… Is alleen een stukkie duurder.

Een tweewieler fietst een stuk lichter, maar in de winter met de gladheid was ik toch wel erg blij dat ik op drie wielen lekker stabiel was.

wat ik me alleen afvraag, ik heb hier op kok ergens gelezen over elektrische moederfietsen, dat ze die niet verkopen omdat de trapondersteuning niet goed zou werken omdat de fietsen vaak zwaar beladen zijn. Dan is de accu (of wat zit er eigenlijk in :think: ) snel leeg.

maar hoe zit dat dan met een elecktrische bakfiets? Ik zou er graag eentje willen maar ikvind ze echt nog duur :roll:

Hier geen Babboe rijder maar wel de gazelle cabby (heeft een inklapbare bak).

Deze fiets zeer licht, en ben er uiters tevreden over.

@Yona wrote:

Hier geen Babboe rijder maar wel de gazelle cabby (heeft een inklapbare bak).

Deze fiets zeer licht, en ben er uiters tevreden over.

Die heb ik ook wel eens gezien en vooral dat inklapbare trok me wel. Ik vind alleen het fietsen (en dan met name het stilstaan) met een 2-wieler moeilijker dan met een 3-wieler. Hoeveel kinderen passen eigenlijk in die gazelle?

Fietsen met de bakfiets is ff wennen. Nu voor mijn nu echt niet minder stabiel dan met een gewone fiets.

In de gazelle cabby passen 2 kindje op het bankje.

En kun je ook nog een maxicosi er plaatsen.

Vind het echt een super fiets, helemaal omdat ik geen grote schuur heb.

hier een foto

Ik heb me ooit laten adviseren over een bakfiets en wij hebben het toen niet gedaan omdat er echt met klem aangeraden werd geen goedkope te kopen, en ook werd er gezegd dat de babboe gewoon echt een slechte is.

Ze zijn vaak niet goed te repareren en schijnen veel minder fijn te fietsen als bij die van de fietsfabriek. Helaas hadden wij geen 1500 euro voor een goeie bakfiets liggen dus zijn we voor een fietskar gegaan.

De cabby lijkt me overigens wel een hele fijne! Ik heb daar een keer een stukje op gefietst en dat reed echt veel lichter als een gewone houten (welk merk dat was weet ik niet, was van een ouder op school).

Ik heb een Babboe gehad, maar ik heb hem verkocht toen ik ging verhuizen en geen schuur meer had om hem in te stallen.

Ik mis ´m soms nog wel :frowning: .

Het is een fijne fiets voor korte afstanden, en errug handig voor boodschappen (ik heb geen auto).

Ik heb 1x een reparatie gehad aan de bakfiets maar dat is gratis gemaakt toen! :thumbup:

Nou we hebben er eentje gekocht. Via marktplaats zag ik er 1 vlak bij ons te koop staan. We hebben hem voor een heel mooi prijsje over kunnen nemen en tot nu toe ben ik erg tevreden.

Ik vind hem lekker licht fietsen.

Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen!

Welke is het geworden?

De babboe?

Ja het is idd de babboe geworden. Vandaag ook met de kids erin gefietst en dan fietst hij idd nog lekkerder. Ik ben er helemaal blij mee.

Ik vond die Gazelle ook wel heel erg mooi. Maar de prijs van de babboe kwam meer overeen met wat we wilden uitgeven en ik voel me toch zekerder met 3 wielen dan met 2 :mrgreen:

p.s. Even heel iets anders. Ligt het aan mij of lijkt jouw kind op die van mij? :think: Steeds als ik jouw avatar zie, valt me de gelijkenis op (al kan je het in mijn avatar waarschijnlijk niet zo goed zien nu je haar van opzij ziet)

Ik wil ook graag een bakfiets voor mijn kinderen en gastkinderen. Maar kunnen er wel 3 tot 4 kinderen in van 4+ ? Lijkt mij erg zwaar dan :think:

@Karin2 wrote:

Ik wil ook graag een bakfiets voor mijn kinderen en gastkinderen. Maar kunnen er wel 3 tot 4 kinderen in van 4+ ? Lijkt mij erg zwaar dan :think:

Op de site staat dat de bak een laadvermogen van ongeveer 100 kilo heeft.