Ik hoor heel veel “spook” verhalen over wanneer je met je kleine mag en kan babyzwemmen,…
Hoe denken jullie hierover?
Als je een baby hebt met gevoelige luchtwegen zou ik het niet doen (ben met mijn dochter ook later geaan omdat ze al een paar keer als beebje snot en hoest had) maar anders na de eerste prikken…
Met Renzo ben ik vroeg gegaan…
Celiza gaat nu ook soms…
Heerlijk heb 2 super watervrije kinderen :inlove:
Als je een gezond kindje hebt gewoon zo snel mogelijk. Ik ben pas met 1/2 jaar gegaan. Maar het is fantastisch en ze is gewoon nog steeds watervrij.
Succes
Wij zijn gewoon met 12 weken gegaan in een speciaal zwembad waar geen chloor of juist erg weinig werd gebruikt (weet het niet meer precies). Heerlijk gewoon en echt een aanrader.
Bedankt voor jullie reacties,…Ik ben dus vanavond even voor het eerst met onze kleine naar het peuterbad geweest (dus geen babyzwemmen) wilde even kijken hoe het contact met water is of zou zijn bij hem,…
Maar ik vond het water in het peuter/babybadje nog best koud en dus tegenvallen,…Na 10 min zag ik hem ook koud worden,…dus zijn we eruit gegaan,…
is het water bij babyzwemmen warmer,…hoop het wel,…
Ik ga het volgende week of over 2 weken weer proberen,…Misschien dat ie zich dan beter warm ken houden,…Hij is nu ook pas 6 weken (bijna)
@Ricardo wrote:
…Hij is nu ook pas 6 weken (bijna)Is het niet sowieso zo dat ze aanraden pas na 12 wk. te gaan babyzwemmen na hun eerste vaccinatie :think: ? Hier trouwens een verwarmd baby-/peuterbad met minder chloor erin. Gaat eigenlijk prima, hoewel Saba wel meer last van d’r oortjes heeft als ze regelmatig zwemt. Met Tosca ben ik nog niet begonnen, daar wacht ik mee tot ze ongeveer een jaar oud is. Maar da’s meer een logistieke reden (anders wordt het op zaterdag een enorm gesjees naar het zwembad heen-en-weer en heen-en-weer).
Het is idd. aan te raden te wachten tot NA de eerste prikken.
En een bad waar babyzwemmen gegeven wordt is de omgevingsteperatuur ook hoger dus buiten het water is het lekker warm en het water is zo een 34 graden!
Dit is wel belangrijk want een kleine baby raakt snel onderkoeld!
Ik zou nog even een klein maandje wachten als ik jou was en lekker naar babyzwemmen gaan,dit is ook in de ochtend vaak en dan is de kleine ook lekker wakker en vrolijk,dan is het erg leuk en beter vol te houden voor hem!!
Wel goed dat je eruit bent gegaan…kijk sowieso altijd naar je baby! :thumbup:
Oh bij ons zeggen ze juist op het CB dat ik niet hoef te wachten tot vaccinatie,…en dat ik zo snel mogelijk contact met water moest maken??? Raar he,…overal hoor je wat anders,…Hij krijgt trouwens zijn vaccinatie over 2 weken ongeveer,…
Misschien dat ik het volgende week nog even probeer,…Maar vrees dat ie zich dan ook nog niet warm kan houden
Is het water van het babyzwemmen warmer als het peuterbad?
Ik ga met Jasmijn babyzwemmen sinds ze 5,5 maand is. Hier is het water heerlijk warm. Ik denk ook wel iets van 34 graden. Ook is inderdaad de omgevingswarmte lekker warm, al dan niet bloedheet! :lol: Maar dat is wel lekker als je uit het water komt.
Ik doe ook baby (inmiddels peuter)-zwemmen…
Ik vind 6 weken wel erg vroeg… Ik ben gegaan 2 weken na zijn eerste prikjes en achteraf was dat ook nog best vroeg… Veron lag erg gespannen in het water… Pas met een maand of 4 werd hij ontspannender en begon hij het ook leuker te vinden…
En nu is hij 19 maanden en hij zwemt al alleen (met bandjes aan), maar ik mag hem niet meer vasthouden want dat is niet stoer natuurlijk :inlove: …
Het enige nadeel dat ik vind van baby (dreumes) zwemmen is dat hij totaal geen watervrees heeft dus bij vijvers ed moeten wij nog voorzichtiger zijn omdat meneer er zo in wilt…
gr patricia
de een vind het vroeg de ander niet, Het ene zwembad zegt we laten ze pas toe na 3 maanden het andere al na 2 weken,…???
Tja ik weet het ook niet meer hoor,…
Ik weet alleen dat hij het nu nog te snel koud heeft en dus is het nog geen optie,…Hij krijgt over iets meer als 2 weken zijn prikjes,…zal wel daarna worden dnk,…
Hm, rare adviezen idd zo her en der…hier mochten we ook pas beginnen bij 12 weken en niet eerder, je kindje koelt dan nog veel te snel af, zelfs in een speciaal bad. Om er na 10 minuten weer uit te moeten is ook niet leuk. Veel succes en geniet ervan als jullie beginnen.
Ja je krijgt zoveel verschillende verhalen,…ook van de huisarts en het CB ook tegenstrijdig,…eigenlijk zeggen ze,…zoek het maar uit,…hihi
Ik kijk het wel even aan,…ja toch?
Ik ben op aanraden van dokter en cb pas met 6 maanden begonnen met babyzwemmen. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het heb gedaan, niet zozeer vanwege zijn gezondheid, maar meer dat hij er veel meer plezier aan beleefde.
Ik meende dat het inderdaad iets met de luchtwegen te maken had en dat je daarom pas bij 6 maanden leeftijd moet gaan zwemmen,
Het CB hier raadt aan om eigenlijk zsm rond de 6e week te beginnen met zwemmen,…heel raar allemaal,…hihi
Nou ja ik kijk het even aan,…nu is ie toch nog te klein en kan ie zichzelf niet warm houden,…
Bianca
Het is misschien een hele rare aanvullende vraag waarop ik het antwoord misschien zou moeten weten maar zijn er speciale zwembroeken voor baby’s? Ik neem aan dat je niet de luier aanhoudt :think: .
:shifty:
ze hebben zwemluiers maar ik heb ze alleen kunnen vinden vanaf 6kgs,…en die van ons is nog maar 4600gr,…
als je dus geen luier kunt vinden trek je hem of haar een zwembroekje aan,…zonder luier,…
Je hebt bij de prenatal superschattige zwembroekjes die een soort ‘‘plastic’’ laagje erin hebben dus dat is óók een zwemluier…
Handig én schattig
Al poepen kinderen zelden in water…
Bij ons zwembad wordt voor het babyzwemmen de zwemluiers afgeraden, omdat die zwaar zouden worden tijdens het zwemmen, ze zijn enkel voor de opvang van poep, en dat kan ook met een gewoon goed zittend zwembroekje. Maar bij sommige baden verplichten ze juist weer zwemluiers, dus tja :think:. Anne heeft altijd gewoon in een broekje gezwommen…nu een tankini van Dora :inlove:
Bedankt voor jullie antwoorden…plassen houd je zeker niet tegen…
Op naar prenatal voor een zwembroek…