Babynestje ipv kinderwagenbak.........ivm bagageruimte auto

Heb al veel gezocht, en babynestjes worden vooral toegepast bij duowagens…

Als alles goed gaat komt hier in maart volgend jaar nummer 5. De auto die we hebben (Zafira) heeft genoeg zitplaatsen, maar dan is er vrijwel geen bagageruimte meer.

Toch wil ik zeker in het begin dat de kleine wel plat kan liggen als we erop uitgaan, en niet alleen maar in de maxi cosi op een onderstel, maar plaats voor een kinderwagenbak en onderstel is er dus niet meer in de auto.

Wie heeft dezelfde uitdaging gehad en hoe heb je dit opgelost?

Hoe lang kan een baby in een babynestje?

Heeft iemand ervaring met een gewone lichtgewicht buggy helemaal horizontaal leggen en daarop een babynestje?

Ik heb de bugaboo bee+ gevonden, en dat lijkt me wel wat…maar andere tips of ideeën zijn welkom!

Ik heb een babynestje gehad en ik denk dat ze er wel een paar maanden in hebben gelegen. Het is wel belangrijk dat de wagen echt goed plat kan. Bij ons zat er wel een houten plank achter, zodat het ruggetje wel goed plat kon.

Een gewone lichtgewicht buggy zou ik niet doen, die kunnen niet helemaal plat.

onze jongste heeft tot 10 mnd in het babynestje gelegen…

ik weet dat de meeste kinderwagenbakken je kunt inklappen dus minder ruimte in beslag nemen.

een babynestje is heel handig, maar je moet m toch ergens in doen…

als je een buggy hebt die goed plat kan dan zou dat wel kunnen…

als je een keer hier bent kijk maar eens dan zie je ook verschil (heb 4 wagens dus kijk en vergelijk… :mrgreen: )

trouwens onze kinderwagen+bak kon zelfs in onze kleine auto (swift en 206)

en het merk Graco kan ook helemaal plat (wij hebben deze in de duo versie… ) heb even gezocht… meerdere modellen kunnen plat (orbit. Gabriel, pegasus etc)

waar je bij het kopen op moet letten is dat het vanaf 0 mnd is, en niet vanaf 6 mnd (zoals vele buggys)

ik heb een kinderwagenbak (mura) die super plat kan! Zou liever een bak hebben dan een nestje, maar dat is persoonlijk…

Als alle stoelen in gebruik zijn blijft er achter de laatste stoelen gewoon maar ruimte over voor 2 rechtopstaande koffers…wat zal dat zijn, een cm of 30? En dan loopt het ook nog schuin weg…

Daar zal dus zowel onderstel (op zijn kant) en bak/nestje moeten kunnen staan…

Alternatief is dat we altijd met 2 auto’s op pad gaan, maar dat lijkt me ook niet alles :think:

mandela… je hebt nog de tijd…

en ik had ook liever een kinderwagenbak… maar dit ging niet icm een duowagen…

probeer het maar een hier uit. :wink:

Begrijp ik het goed dat je je kindje liggend in een babynestje in de auto wilt vervoeren??

Zou ik nooit doen, is gewoon niet veilig. Kindje hoort in de maxi-cosi vervoerd te worden. Je zou maar een aanrijding krijgen, word je kind door de auto gelanceerd :cry:

Wij hebben de bugaboo met reiswieg meegenomen op vakantie. De reiswieg kan helemaal plat. Het onderstel: wielen eraf en hem rechtop achter de bijrijderstoel gezet. Lev zat in zijn autostoel en keek dus tegen het onderstel aan. Op die manier past dat wel.

@angie72 wrote:

Begrijp ik het goed dat je je kindje liggend in een babynestje in de auto wilt vervoeren??

Zou ik nooit doen, is gewoon niet veilig. Kindje hoort in de maxi-cosi vervoerd te worden. Je zou maar een aanrijding krijgen, word je kind door de auto gelanceerd :cry:

Nee, dat begrijp je niet goed :wink: Het gaat om de bagageruimte in de auto…

In de auto is het gewoon maxi cosi, maar het gaat erom dat als we gaan wandelen/winkelen/naar opa en oma, dat er dan een manier is om de kinderwagen mee te nemen, zodat de baby ter plekke in de kinderwagen kan.

De bugaboo heeft idd een soort zak als wagenbak. Die kan helemaal plat, net als een nestje. Je houdt alleen wel de frame grootte.

Bij Pete had ik een Quinny Buzz. Wij hadden dan wel een reiswieg erbij gehaald, maar de buggyzit kan helemaal plat als de buggyzit in tegenovergestelde richting staat. Je hebt dan niet een volledig horizontaal ligvlak, maar de rug ligt wel plat en dan de billen/benen in een kleine hoek.

wij hebben een babynestje, en Yari kan daar al een tijdje niet meer in (en hij is nu net 4 maanden!).

Mocht je een grotere baby krijgen, tja dan is het helaas eigenlijk en kun je er maar weinig gebruik van maken.

Kijk hier waar Yari ligt moet officieel een babynestje zitten, maar die hebben we eruit gehaald en een matrasje gemaakt van een dekentje :wink:

Zoals je ziet past dat ook officieel niet meer :shifty:

waarom ga je niet een goede draagdoek gebruiken? Neemt amper ruimte in en zit erg lekker voor je kindje…zodra ze zwaarder worden en groter zijn kunnen ze vast wel in een buggy…tot die tijd kun je overbruggen met een draagdoek…

Ik zelf had pas na 4 maanden een draagdoek gekocht…als ik had geweten hoe ideaal dat was, had ik nooit een kinderwagenbak gekocht.

zou even moeten vragen bij de buuf als ze terug zijn van vakantie, maar die hebben een kinderwagen waarvan de wagenbak helemaal plat kan. Die neemt dan niks meer aan ruimte in als een los nestje of misschien zelfs minder omdat die ook niet zelf openklapt.

@kloos wrote:

waarom ga je niet een goede draagdoek gebruiken? Neemt amper ruimte in en zit erg lekker voor je kindje…zodra ze zwaarder worden en groter zijn kunnen ze vast wel in een buggy…tot die tijd kun je overbruggen met een draagdoek…

Ik zelf had pas na 4 maanden een draagdoek gekocht…als ik had geweten hoe ideaal dat was, had ik nooit een kinderwagenbak gekocht.

Draagdoek is idd ook heerlijk.

Maar ik heb uiteindelijk mijn jongste nooit gedragen vanwege mijn bekken… had ik in de zw.schap al veel last van en dat werd niet snel beter. Een hoog geboorte gewicht (dik 9,5 pond) erbij en dragen is ineens niet meer fijn helaas :thumbdown:

@kloos wrote:

Het is oa ook voor bij oma waar de 2 jongsten 1 dag in de week naar toe zullen gaan, en dus elke keer de wagen mee zal moeten in de auto. Ik kan haar moeilijk met een draagzak op pad sturen…daarnaast durf ik een draagdoek zelf voor kortere stukjes wel aan, maar ik heb zelf een hele zwakke rug, dus zoek zelf liever een andere oplossing.

en een dubbele kinderwagen voor bij oma? gewoon die daar standaard blijft staan.

Zag dat Cell een hele mooie verkocht voor €50,-

ideaal… heb dat bij onze dames ook gehad… en gebruik het ook nog steeds…

of loopt kruimel veel of zit ze altijd in de wagen?

deze neemt ook niet veel ruimte in beslag, als je wilt wil ik wel even voor je opmeten hoe groot,breed etc de wagen dan is… hier kun je met gemak een babynestje doen…

begrijpelijk…was ook maar een idee :slight_smile:

(moet ook zeggen dat ik een dochter had die behoorlijk licht was…en zelfs nu nog licht is en makkelijk te dragen…dat scheelt natuurlijk ook wel :wink: )

voor de rest geen tips…sorry :-*

Cariska noemde hem ook al… de mura reiswieg kan heel plat… opgevouwen is hij ongeveer 7 a 8 cm dik…

Hij heeft een harde bodem en de bak is daar opgespannen met 2 inklapbare beugeltjes…

Het onderstel is wel vrij flink, dan zou je steeds het onderstel in moeten klappen en de wielen moeten verwijderen. Dan zou hij ook wel op zijn kant tussen de voorstoelen en de achterbank inkunnen en dan hebben de kinderen nog best wel wat ruimte voor voeten hoor.

Overigens heb ik zelf bij Peter toen al wel heel snel gewoon een topmark nijntje buggy die heeel plat kon, gebruikt. Ik moest 1x per week met de bus en ook overstappen… was geen stadsbus maar een streek en die had geen kinderwagenbalkon… wagen moest dus ingeklapt en dan is een buggy toch makkelijker.

Ik had er een dikke voetenzak in en daarin lag dan wel een kinderwagen matras.

Hij heeft er niets van geleden hoor, lag heerlijk te slapen altijd.

Een buggy is echter wel heel oncomfortabel op keitjes en andere hobbelige ondergronden.

Gewoon de stoep en asfalt lukt wel natuurlijk.