Baby van 4 maanden: hoeveel dutjes overdag?

Hoeveel dutjes zou een baby van 4 maanden overdag moeten doen? Ik doe Anna 3 keer per dag naar bed, maar ik heb de indruk dat ze dat zelf wat te vaak vindt. Volgens mij zou ze al naar 2 slaapjes kunnen, maar ik vraag me af of dit verantwoord is… Wanneer gingen jullie beebjes naar 2 dutjes per dag?

Ze zal het idd zelf wel aangeven wanneer ze er aan toe is om maar twee dutjes te doen.

Jasmijn is nu 10,5 maanden en heeft nog steeds drie dutjes op een dag. Ze gaat 's morgens rond 09.00 uur tot 10.00/10.30 uur, dan rond 13.00 tot 14.30/15.00 uur. En dan rond 18.00 uur ook nog een uurtje. En dan gaat ze om 20.00 weer naar bed tot 's morgens 07.00 uur. Ik heb ook al eens geprobeerd om het slaapje van 18.00 weg te laten maar dan was ze toch wel erg moe en ik vind 18.30 uur eigenlijk nog vroeg voor een laatste flesje ( te dicht op het avondeten).

Gewoon eens uitproberen zou ik zeggen.

ik zou inderdaad gewoon van je kindje uitgaan.

als je het een keer uitprobeert, dan merk je vanzelf hoe ze erop reageerd.

Alex sliep steeds 4 keer per dag 45 min. sinds een paar weken is dat 3 keer 45 min geworden. ik probeer hem weleens langer op te houden in de hoop dat hij dan ook langer gaat slapen, maar hij is meestal gewoon na 45 min weer wakker…