baby en peuter samen op een kamer, hoe doen jullie dat?

Ok, onze jongens zijn geen gemakkelijke slapers. Nooit geweest en zullen ze ook nooit zijn. Helaas hebben wij niet echt 2 kamers voor de jongens en dus hebben we 2 weekenden geleden Robin naar de kamer van Jasper verhuist.

Dat gaat, om het zachtjes te zeggen, niet al te best :roll: Ze vallen bijna niet in slaap, de een maakt de ander wakker etc. Het is bijna iedere dag ruzie :roll:

Wij zijn al weer zo ver dat we Robin weer terug naar onze kamer willen verhuizen, maar voordat het zo ver is wilde ik even vragen of jullie nog tips hadden :think:

Alvast bedankt :-*

hier geen baby en peuter, maar 2 kleuters die samen willen slapen, maar ook moeilijk samen kunnen slapen.

Onze oplossing die voor ons werkt is gewoon de oudste wat later op bed leggen.

Onze middelste valt het makkelijkst in slaap met het licht uit, die gaat als eerste, lamp uit… kwartiertje later slaapt hij meestal al. Dan de oudste op bed en die wil juist een lamp aan… maar eenmaal in slaap heeft zijn broertje daar gelukkig geen last meer van.

Tegelijk op bed is hier ook een crime.

Beetje kletsen is het probleem niet… maar het wordt al gauw naar elkaar roepen, bij elkaar langs lopen, keihard lachen…

Hier liggen Stijn en Wessel ook samen en hier gaat het gelukkig wel goed.

Echt een tip heb ik niet…sorry.

Ik hoop voor jou dat je jongens snel leren samen te slapen en jullie dus weer een beetje nachtrust krijgen.

Hier slapen we zelfs m(noodgedwongen) met zijn viertjes op één kamer.

Toen Benthe geboren was, hebben we haar de eerste negen a tien maanden in de wagen in de woonkamer laten slapen en daarna ging ze naar de slaapkamer.

Toen ze dus om 7 uur richting slaapkamer ging, vertelden we B’Elanna dat zij nog even op mocht blijven, want zij was de grote zus.

Dat goed ingeprent en dat maakte dat ze zachtjes naar bed ging.

Nu is Benthe inmiddels bijna 3 en wordt er regelmatig gegeit op de slaapkamer, maar binnen de perken.

Als B’Elanna moe is, gaat ze gewoon slapen en heeft Benthe redelijk snel de hint begrepen.

Al hou ik mijn hart wel vast als Benthe straks uit het ledikantje groeit :mrgreen:

Wij wonen drie maanden in München en onze kinderen slapen nu dus ook op een kamer. Het gaat lang niet altijd goed. De jongste slaapt echt superlicht, dus die brengen we pas weg als de oudste GOED slaapt (nou ja, in theorie, want we houden hem niet eindeloos op). Verder halen we ze NIET meer van de kamer als ze wakker zijn, ook niet als ze de ander wakker houden. Eerst deden we dat wel, maar toen ze dat eenmaal in de gaten hadden was het helemaal mis. Dus hier af en toe avonden dat we er GEK van worden, maar meestal gaat het wel redelijk.

Succes!

Groetjes,

Femke

Bedankt voor al jullie tips en ervaringen.

Het probleem hier is dat Robin al rond 19.00 slaapt en Jasper(omdat ie tussen de middag nog slaapt) pas rond 20.00. Robin later laten slapen werkt dus niet :roll: En aangezien hij heel licht slaapt wordt ie van het minste geluid al weer wakker. Wat weer heel vervelend is voor Jasper want niet alleen moet ie nu z’n kamer delen, maar hij mag er ook niets meer :?

Maw. we hebben het ledikantje gisteren weer bij ons op de kamer gezet. En wat denken jullie: naar bed gaan ging :thumbup: , Jasper heeft gewoon doorgeslapen en werd pas om 6.30 wakker (in tegenstelling tot 5.00/5.30 de afgelopen 2 weken :roll: ) En Robin heeft ook stukken beter geslapen. Die werd pas na 12.00 voor het eerst weer wakker en heeft ook tot 6.30 geslapen :dance:

We zullen de jongens straks als Robin ouder is en mee gaat doen met het bedritueel(boekje lezen en zo) en later gaat slapen weer samen op de kamer leggen.

Iig bedankt voor jullie tips die in toekomst zeker nog handig zullen zijn :wink:

Hier al oudere kinderen (tien en zeven) die een kamer delen. Afgelopen zaterdag was het ook bal bij ze en na twee keer waarschuwen heb ik ze beneden aan de eettafel gezet, zonder speelgoed, ze kregen niets te doen, niets te drinken en niets te eten en moesten stil zijn. Toen de middelste bijna zat te slapen die op bed gestuurd en na een half uur de oudste op bed gedaan. Vonden ze niet leuk maar sinds die avond hebben we ze niet meer gehoord.