avondfles

Hi hallo,

Even een voedingsvraagje; misschien weten jullie wel raad. Mees krijgt nog steeds rond tien uur/half elf zijn laatste fles. Nu begreep ik dat dit niet echt handig meer is omdat hij tandjes heeft (cariës) en omdat hij de nacht prima rond zou moeten komen met een laatste fles om zeven uur 's avonds. Ik heb het een aantal avonden geprobeerd, maar nu wordt hij 's nachts weer wakker. Logisch want hij is toch gewend geraakt aan dat flesje van tien uur. Nu weet ik natuurlijk wel dat ik het door moet zetten :roll: , maar ben toch benieuwd hoe jullie dat wellicht hebben aangepakt. Tips zijn van harte welkom!

Groetjes,

Anna

nou hier dus nog steeds een fles maar dan s nachts.<br /> ik ben gaan afbouwen van 6 schepjes naar steeds minder. met 4 schepjes hoor ik hem niet s nachts maar met 3 schepjes wordt hij wel wakker :roll: en blijft hij huilen.

misschien zou je ook kunnen proberen met afbouwen.

succes

:-*

Van het CB moest ik delaatste fles ook afbouwen en wel door hem elke dag een half uur eerder te geven.

Toen we uiteindelijk om 19 uur de laatste fles hadden, kwam Kimberly opnieuw weer rond 22.30 uur.

Nu krijgt ze tussen 19.45 uur en 20.30 uur de laatste fles, afhankelijk van hoelaat ze haar avondeten op heeft.

Daar doe ik dan wel 3 schepjes Nutrix door en wordt de laatste tijd tot 's morgens tussen 7.00 uur en 7.30 uur wakker.

Dank voor de antwoorden. Ja, afbouwen zou allicht helpen. Heb ik ook al aan zitten denken.

Hallo,

Hier precies hetzelfde, afgelopen week is het ons een keer gelukt om haar om 7 uur een flesje te geven en toen werd ze wakker om 7 uur.

Maar gisteren weer geprobeert en toen was het vannacht weer om 2 uur brullen om een fles.

Dus weet nu niet meer wat ik moet, ze heeft om 19.00 een fles van 150cc gehad, we wachten het maar weer af anders moeten we toch vannacht maar weer een fles geven.

Later geven is hier geen optie omdat ze altijd om 19.00 uur naar bed gaat, anders valt ze om van de slaap.

Ik hoop voor jou dat het snel lukt.

Groetjes

Mijn schoonmoeder werkt bij het CB en die zei tegen mij als je die 5 flessen melk vervangt voor 2 flessen pap s’ochtends en s’middags en 2 flessen melk s 'middags en s’avonds hebben ze genoeg calorien om de nacht door te kunnen komen…

Daarnaast krijgt ze nu natuurlijk ook groente en fruit dus ze eet zowiezo al meer…

Mijn meissie is nu ruim 6 maanden en slaapt van 20:00 tot 08:00 uur.

Dit komt echt omdat ik over ben gegaan op pap geven…

Misschien heb je er wat aan maar ja ieder kindje is natuurlijk anders.

:-*