Augustus- en Septemberstoppers 2011 #4 Al VIER zwangeren!!!

Wat een schatje zeg.

Groot gelijk Linda met de beentjes om hoog vanavond, doe het lekker rustig aan.

Kamer wordt waarschijnlijk niet veel anders, oudste gaat naar zolder denk ik.

Hello, goodmorning, how are you? How is the weather today? :mrgreen:

En eigenlijk ben ik helemaal niet zo vrolijk, want ik werd wakker van gefluister van oudste dochter door de babyfoon. Haar licht is kapot, dus zat ze op de kamer van haar zusje haar boek te lezen. Op zich niet erg, als ze dan maar wel haar snufferd houdt, zodat de babyfoon niet af gaat, en ik dus lekker uit kan slapen! :wall:

Dus nu maar beneden, met onze (nu nog :inlove: ) jongste, en manlief terug naar bed gestuurd. Hopelijk kan hij wel nog even slapen…

Puppy: Cute!!! :inlove:

Kamertje: Hier worden waarschijnlijk de meubeltjes van jongste doorgeschoven. Misschien nog een likje verf hier of daar. We zijn voornemens om onze zolderverdieping op te laten metselen, zodat we daar ook de gehele vloer van kunnen gaan gebruiken. Dan komen daar waarschijnlijk een washok en twee slaapkamers voor M+R. Wij verkassen dan naar de slaapkamer van R. I krijgt de kamer van M. En I’s kamer blijft babykamer. We moeten alleen even kijken hoe snel die uitbreiding gerealiseerd kan worden, en uiteraard of we hem wel gefinancierd kunnen krijgen. :wink:

Linda: Hoe is het nu met je? Hebben jullie alles al aan de overkant, of moet er nog meer verhuisd worden? Hoop dat je vandaag geen pijn meer hebt aan bekken of banden! :hug:

Emmeken: Bijna de wachtweken in, spannend!!! :pray:

Amy en Suusy: Al rode duivels gespot? :pray: :pray:

Becky: Ook al een burnout… :hug: Hoop dat jij en Marga gauw weer er bovenop komen! :-* :-*

Dan nog even onze score van gister:

Pergola is eindelijk helemaal af. Er hangen planken in het toilet en de keuken. Er hangt een keukerekje in de keuken. Er zit een kattenluikje in de achterdeur. Vorderingen! Steeds meer echt ONS thuis… Heerlijk… :inlove:

Gisteravond hadden we oppas geregeld, en zijn we heerlijk tapas gaan eten in de stad. Even tijd voor ons samen. Heb echt zo lekker gegeten! Portobello met tonijn, zalm en schapenkaas uit de oven. :drool: Gefrituurde sardientjes in een deegjasje. :drool: Gebakken aardappeltjes in een pittige saus. :drool: Ribbetjes in heerlijk zoete marinade. :drool: In knoflook gebakken champignons met tuinkruiden. :drool: Gehaktballetjes in tomatensaus. :drool: Ik zat voller dan vol! :inlove: Daarna nog lekker gewandeld, en heel veel gekletst over van alles en nog wat. :inlove:

We kunnen er dus weer even tegen. :wink:

Hebben jullie het ook zo koud? :?

han, nog geen rode duivels, 4 weken geleden begon vandaag ongi en zette morgen door.

Koud? Eh ja, zijn in de Koningin Julianatoren :slight_smile:

Veel plezier daar, Eef! :mrgreen:

Ik lig onder een dikke deken op de bank. Ik weiger voorlopig nog de verwarming aan te zetten, maar brrrrrrrrrrrrr heb het wel echt koud zeg…

correctie, vandaag werd ik ongi, morgen zette het door…

Hopelijk sla je deze maand over Amy! :slight_smile:

Fijn Han, dat je huis steeds verder af is. Zijn jullie onlangs verhuisd?

Klinkt leuk allemaal hoor.

Hier is het niet koud, ook nog geen verwarming. Moet er wel bij zetten dat we hoog in een flat wonen en ik meestal weinig stook. Heb wel een lekker leeshoekje met heerlijke stoel bij de verwarming. Dus van mij mag het wel kouder worden :slight_smile:

Wij zijn bezig om te kijken wat we willen doen met de badkamer. Nieuwe tegels, kasjes, vloer. Erg leuk.

Maar goed moet ook ff naar het financiele plaatje kijken. Want er moet immers ook een babykamer komen.

Hoeveel hebben jullie uitgegeven voor de spullen van een eerste kindje (aangezien wij nog niets hebben)? Heb 2000 euro gereserveerd, voor kamer (dus spullen, verven) kleding, autostoel, box en dat soort dingen.

Wij zijn verhuisd toen ik ruim 8 maanden zwanger was van Isabelle. Mede daarom hebben we toen niets aan het huis gedaan aan schilder- of behangwerk, maar zijn we er zo ingetrokken. Nu zijn de beide slaapkamers van de oudste twee nagenoeg klaar. Moeten alleen beiden nog vloerbedekking en gordijnen. (hebben overigens wel rolgordijnen, maar ik bedoel echt leuke gordijnen, zeg maar ;)) En langzamerhand zijn we dus hier en daar wat dingen aan het doen. Het kost veel tijd, omdat het A) tussen alle bedrijvigheid door moet, en B) we nu niet bepaald zwemmen in het geld. :lol:

Hoeveel we hebben uitgegeven voor de baby-uitzet van Isa… Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar alles was behoorlijk budget, en we hebben ook veel gekregen. Ik denk niet dat we in totaal boven de 1000 euro uit zijn gekomen. :slight_smile:

Babywens, het is een beetje wat je wil. Ga je naar een babyzaak en bestel je daar het nieuwste van het nieuwste dan ben je er snel doorheen. Maar vind je 2e hands en ikea niet erg dan kom je er makkelijk mee uit.

Wij gaan Emma’s spullen doorschuiven, meubeltjes komen van Ikea, de Urban Jungle van Marktplaats, we hebben ook nog eea gekregen van bekenden die zelf uit de kleine kinderen waren en er graag van af wilden, kleertjes…tsja oma heeft een marktplaatsverslaving dus die regelt zo af en toe wel een groot pakket, zelf kopen we eigenlijk alleen maar dingetjes bij voor de leuk, geldt ook voor speelgoed, ik ben enig kind dus er hoeft verder niks gedeeld te worden, toch wel handig :mrgreen:

De enige echt extravagante uitgave hier was de Bloom fresco kinderstoel :mrgreen:

Wij denken inderdaad aan Ikea en Babydump - heet dat geloof ik. Daar zag ik een leuk kamertje (ledikant, commode en kast) voor 500 euro. Was een aanbieding. Maar daar zijn regelmatig aanbiedingen.

Dus als ik zwanger ben :pray: dan ga ik de aanbiedingen in de gaten houden.

En qua kleertjes vind ik Prenatal leuk, maar ook de zeeman bv. Dus dat is nog wel te doen en heb ook zo’n (schoon) moeder die nu al aan het bedenken is wat ze allemaal wil halen.

Beetje bij beetje opknappen is ook leuk Han. Dan schrik je ook niet zo van het geld dat je uitgeeft :mrgreen:

Heb je je eigen slaapkamer al gepimpt, of zijn jullie nu bezig met de kinderkamers? Aangezien je de zolder nog moet verbouwen voordat de nieuwe spruit komt?

Wat is een Urban Jungle ?

@babywens wrote:

Beetje bij beetje opknappen is ook leuk Han. Dan schrik je ook niet zo van het geld dat je uitgeeft :mrgreen:

Heb je je eigen slaapkamer al gepimpt, of zijn jullie nu bezig met de kinderkamers? Aangezien je de zolder nog moet verbouwen voordat de nieuwe spruit komt?

Nee, onze kamer wordt pas als allerlaatste gedaan, denk ik. :wink:

We zijn nu bezig met de benedenverdieping, met wat kleine klusjes. Ik wil binnenkort saus of behang gaan halen, om in ieder geval 1 muur in de woonkamer te doen, zodat het hier wat opfleurt. Nu is alles creme en lichtbruin… Niet zo mijn ding, zeg maar. :lol:

Feitelijk moeten we in elke ruimte in huis nog het nodige doen. 8)

Neeh je lijkt mij ook geen creme type :lol:

Ja de kinderkamers knap je toch altijd als eerste op. Heb je nog een speciaal thema voor de babykamer? Ik vind een woezel/pip kamer wel leuk. Maar goed, de baby krijgt daar toch weinig van mee, het is meer voor je zelf denk ik.

En misschien is gewoon 1 muur in een mooie kleur verven en dan met accesoires aankleden wel net zo leuk.

Mijn aanmelding voor moeders voor moeders is verstuurd, neem aan dat ik morgen meteen al wel gebeld ga worden. Zie er wel tegenop, de vorige keer heb ik er vaak misselijk boven gehangen, maar het is voor een goed doel. Vorige keer had ik een collega in mijn achterhoofd en nu een andere collega waar ik aan ga denken als ik het even niet meer zie zitten.

Heb hier een vervelend jongetje rond lopen, dus hou het hier voor nu even bij. T jochie is bekaf, hij is ook de hele week bij beppe, zijn tante of zijn oma geweest, dus t is niet zo gek dat hij zo vervelend is!

Goed dat je je hebt aangemeld! Hoop dat je nu niet zo misselijk zal zijn.

Ja hij is de verhuizing vast ook zat :hug:

@babywens wrote:

Neeh je lijkt mij ook geen creme type :lol:

Ja de kinderkamers knap je toch altijd als eerste op. Heb je nog een speciaal thema voor de babykamer? Ik vind een woezel/pip kamer wel leuk. Maar goed, de baby krijgt daar toch weinig van mee, het is meer voor je zelf denk ik.

En misschien is gewoon 1 muur in een mooie kleur verven en dan met accesoires aankleden wel net zo leuk.

Kamertje van Isa gaat met vrolijke kleuren worden. Heb al superschattig behang gezien, en allerlei leuke accessoires. :inlove:

Kamertje van de baby… Ik geloof nog maar nauwelijks dat het al raak is, dus het zal nog wel even duren eer ik weet wat voor kleurenschema ik de babykamer wil geven! :oops: Denk dat de basis neutraal wordt, en ik dan ga werken met gekleurde details of zo…