Linda, je mag inderdaad de beentjes niet inbakeren voordat de heupjes gecontroleerd zijn. Bij mogelijke heupdysplasie kan dit verergeren als je de beentjes bij elkaar houdt zoals met inbakeren.
Ik heb geen ervaring met de puckababy, dus ik weet niet hoeveel speling de beentjes daar hebben? Wij hebben destijds de armpjes van Marijne vastgelegd met een hydrofiel luier. Het klinkt vreselijk zoals ik nu schrijf :shifty: maar Marijne vond het heerlijk en ging er uiteindelijk zelf klaar voor liggen met de armpjes langs haar lichaam :inlove: “ja hoor mama, pak mij maar in!”
Kleine beeb hier is gisteren weer goedgekeurd door de vk :inlove: Merk wel dat ik deze keer zeer relaxed ben over alle kwaaltjes, been there done that en ik voel me gewoon aardig goed op het moment. Zolang ik maar niet teveel doe en weinig sta, want anders krijg ik last van mijn buik.
Han, ik weet hoe heerlijk een schoonmaakster kan zijn, ik heb al jaren de hulp van mijn moeder, echt heeeeeerlijk. Wat dat betreft lijk ik op mijn oma (moeder van mijn moeder), totaal geen aanleg en inzicht in het huishouden :oops:
Ik doe het echt liefst zelf. :oops: Niet dat ik zo’n schoonmaakfreak ben, maar vind het A) fijn om op die manier voor mijn gezin te zorgen, en B) zo gewoon zelf overzicht te hebben over alles, en C) ook nog vanwege privégevoel, zeg maar… :oops:
Jeetje, jij bent morgen ook alweer 24 weken! :shock: Fijn dat alles goed is. :inlove:
Hier is de kinderwagen net bezorgd!!
Heb ff stofgezogen en meteen weer last. Moet zeggen dat zo’n reiswieg toch best groot is als je het los ziet.
Misschien een domme vraag, maar zet je de eerste periode de reiswieg of de maxicosie (autostoel) in de wagen? De autostoel toch? Voor die kleine stukjes?
Zeker geen autostoel babywens, zo goed is dat niet namelijk. Tja, als je echt voor een boodschapje weg moet oke… Maar niet te lang. Het fijnste is toch om je kindje mooi in de reiswieg te zien liggen? Voor je het weet zijn ze er al weer uit gegroeid…
En Marlous, jij schiet inderdaad ook al flink op zeg!! En wat fijn dat je zo weinig klachten hebt! En de puckababy heeft bij de beentjes wel veel ruimte, net als een gewone slaapzak, dus ik ben alvast maar op zoek gegaan.
Babywens, ligt eraan wat je een klein stukje noemt Zelf zet ik eigenlijk altijd de reiswieg op de wagen, de maxicosi gaat er alleen op als ik even snel 5 minuten een winkel in moet… maar anders echt altijd de reiswieg, is veel beter voor de kleine babytjes…
Lin, ben nog steeds benieuwd hoor, naar je bevallingsverhaal!
Han, lekker hoor, een schoonmaakster!
Marlous schiet ook al op!
Han het is toch tijdelijk je ‘hulp’ en je doe jezelf er een plezier mee. Als ze een beetje proffesioneel is past ze zich goed aan aan jouw eisen/wensen.
En slaap lekker in je bed heerlijk
Linda een hydrofiel werkt nu nog best. Marieke ligt er nu ook nog wel in maar voor in bed heb ik een ledikantlaken om te wikkelen. Puckababy vond ik best prijzig en erg dik. M. is van zichzelf al zo warm. Nu kan ik makkelijker laagjes leggen zeg maar.
Marlous relaxt he om alles een tweede keer te beleven. Je begrijpt en voelt alles veel beter. Het vliegt alleen voorbij vond ik. Behalve die bekende laatste loodjes…
Met M. gebruiken we nu ook heel veel de wagenbak die is ook lekker ruim en ze ligt er graag in. Slaapt er heel af en toe nog in. MC alleen voor in de auto. Bij Daniel heb ik hem wel meer gebruikt maar die lag er ook heeeeel graag in. Dat blijft toch altijd zoeken.
Nou Marga, inderdaad, het vliegt voorbij :shock: maar ja, er loopt ook een zeer mondige en eigenwijze peuter hier rond :inlove: die zorgt voor genoeg afleiding. Ben echt zooooo blij dat het zo’n makkelijk kind is :oops:
Becky, ik zou de mc echt bewaren voor de auto. Wandelingetjes enzo lekker met de wagenbak doen. Wij gebruikten de mc buiten de auto eigenlijk alleen voor stukjes van en naar de auto.
Linda, als je puckababy de beentjes vrijlaat, kun je die prima gebruiken :thumbup: misschien dat ik ook maar eens op mp moet kijken :think:
Oh ja en morgen gaan we shoppen voor de nieuwe kamer van Marijne :dance: en daarna kan ik eindelijk eens voor de nieuwe spruit aan de gang :shifty:
Hoi meiden. Sorry dat ik wat minder schrijf op het moment :oops: Ik probeer even wat afstand te nemen want ben weer veel te veel bezig met zwanger worden. En dat terwijl dat de laatste maanden juist helemaal weg was :? Zoek ook weer overal iets achter terwijl het nu waarschijnlijk gewoon door de Pregnyl komt. Ik lees wel mee en laat jullie ook wel iets weten als er nieuws is, maar zal niet op iedereen reageren voorlopig.
Vanochtend zijn wij naar de gyn geweest en dat heb ik toch wel als traumatisch ervaren.
Na een aantal vragen aan ons moest ik broek uit doen voor een uitstrijkje en een inwendige echo. Nadat ik mijn broek weer aan had werd er medegedeeld dat het vervolg o.a. bestaat uit een laparoscopie en ik moet bellen zodra ik ongesteld wordt en dan gaan ze vanaf cyclus dag 12 mijn ei volgen. Dat betekent dus vaak melden in het ziekenhuis. Uiteraard moet hub ook nog zaad inleveren.
Het ging allemaal zo snel en ik voelde me zo een nummertje en er gebeurde en gaat zoveel gebeuren wat ik niet had verwacht dat ik wel even wat tranen heb gelaten…
@ Ben
:hug: Niet leuk dat ze voor je gevoel niet echt de tijd voor jullie namen en er wat meer ‘gevoel’ in legden - maar je weet waar jullie het voor doen! :-*
@ Ukkie
:hug:
@ Babywens
MC is idd niet bepaald de meest gunstige houding voor een baby. Wij hebben er wel eentje (ander merk) waar de ligstand samenhangt met de hoogte van de schoudergordeltjes (die op z’n hoogste is ongeveer MC qua zithoek, laagste stand stukje vlakker), maar toch wordt hij echt alleen in ‘noodgevallen’ buiten de auto gebruikt. Verder in het begin veel reiswieg en draagdoek.
@ Han
Kun je geen hulp in de huishouding krijgen via eoa stichting ofzo, zodat je er zelf niets of iig niet zo veel voor hoeft te betalen? Ik weet inmiddels dat als ik het echt niet meer trek, ook met de kinderen, dat er hier dan een ‘liefdadigheidsinstelling’ is die door de overheid gesubsidieerd wordt en waar je adhv het inkomen een eigen bijdrage betaald.
Benzaiten: Even een dikke knuff voor jou! :hug: Het is natuurlijk sowieso geen vreugde-uitstapje, maar het moet ook niet een traumatisch uitstapje zijn!! Hopelijk wel allemaal voor een goed doel! :hug:
Thanks voor de info over de reiswieg. Die zit er nu ook in. Er is nog een zitje erbij, maar dat is voor later als de baby meer zit. En waar laat ik nu de rest van de spullen :roll:
Benzaiten, naar dat het zo vervelend voor je was. Blijkbaar had je wat anders verwacht??
Ik had eerst een intake gesprek verwacht waarbij vermeld zou worden dat hub zijn kwakje in moet leveren en in mijn achterhoofd had ik nog wel een echo verwacht, maar niet de mededeling dat er een operatie onder volledige narcose over een aantal weken plaats gaat vinden…
En weer een dagje dichter bij mijn eisprong. Is het erg dat ik aftel? :mrgreen:
haha Eef, ik zou ook aftellen. Sterker nog, ik tel ook af voor mij zelf
Wees maar blij dat het nu al geboekt staat, des te eerder is het allemaal achter de rug. probeer de positieve kant op te zoeken, des te eerder heb je je baby
Ben :hug: wat vervelend voor je. Voor de volgende keer heel duidelijk aan geven dat je eerst wil horen wat er deze keer gaat gebeuren. En geef aan dat het je de vorige keer overdonderd heeft. Als je het zelf niet kan vertellen laat dan je partner het zeggen!
Waarschijnlijk krijg je nog wel meer onderzoeken en vragen dus maak je sterk en houd de regie. :hug:
Babywens veel he. Ik heb alles gewoon op de babykamer staan. En het wordt nog veeeeel meer
Eef we tellen met je mee :thumbup:
Han ? in je nwe bed
Merk dat dat de langere nachten van afgelopen dagen me goed doen. Heb weer meer energie. Ben wel weer teruggegaan op dieet want iets heeft onrust veroorzaakt bij M. Veel buikpijntjes en weer bultjes.
Morgen schoonzus en zwager op bezoek zal wel gezellig bijkletsen worden heb ze afgelopen maart voor het laatst gezien.
Iuno hoe gaat het met je?
Ben, vervelend dat je het bij de gyn niet als positief hebt ervaren…
Mijn vruchtbaar slijm lijkt weg, argh! ovutest gistermorgen was best duidelijk, gisteravond nagenoeg geen streepje te zien… Benieuwd naar de test straks…ben op dag 10 beginnen, toen waren ze lichter dan gistermorgen, kan me niet voorstellen dat ik hem gemist heb…