Argh! Steeds vroeger wakker....

Sinds een paar weken is Hieke aan het spoken. Het begon zo rond een uur of half 6 met wat gebrabbel. :inlove: Dat hield ze dan gelukkig lang vol zodat we alles bij elkaar toch de eerste voeding pas rond half 7 konden geven. En gedurende de weken werd het steeds een beetje vroeger. De ene dag valt ze weer in slaap na wat geknuffel en lieve woordjes, de andere dag niet en waren wij goed de klos.

Vanmorgen was het 3:45!!! :shock: :wall: :wall: :doh: :naughty: :frowning:

Dus weer; knuffelen, speentje etc etc etc etc. Niks hielp. Ook buikje masseren niet. Uiteindelijk na ruim een uur aanmodderen maar een klein flesje gegeven (60+2) echt een slokje. En ja hoor, nu slaapt ze weer en zitten papa en mama wakker te zijn. Want als ik nu naar bed ga ben ik straks niet meer vooruit te branden.

We hebben echt geen idee wat dit nu weer is. Ze is duidelijk ongelukkig als ze wakker wordt, ze wil net zo hard slapen als wij dat willen.

Ik heb wel gisteren voor het eerst pap gegeven in de laatste fles ipv rijstebloem in de hoop dat ze langer zou slapen… mooi niet dus. Verder zijn we sinds een maand bezig met bijvoeding… maar ja… en ze krijgt nu opvolgmelk. Ergens denk ik dat het in de voeding zit, maar ik kan haar toch ook niet eeuwig op zuigelingenmelk laten… :eh:

Herkent iemand dit? En zo ja, wat was het bij jullie kindje en wat hebben jullie gedaan?

Dank je wel, een slaperige Sis. :zzz: :shifty:

wat bij Lucas heel goed hielp was een heel lekker warm bad voor het slapen gaan, daarna een papfles en meneer was vertrokken tot de volgende ochtend 7 uur… Daan maakt het niet uit, badje of geen badje, fles of geen fles, die slaapt altijd tot minimaal 7 uur…

Verder weinig tips…

Mijn dochter werd heel vaak midden in de nacht wakker. Tot zo 11maanden dat ze “gewoon” wakker werd. Erna nog wel maar dan was ze benauwd dus dat reken ik even niet mee want daar kan/kon zij niets aan doen.

Ik kwam gewoon naar haar toe. Want ik wil mn kind niet laten huilen (niet laten door huilen, ze stopt niet uitzichzelf na 10min oid) dus dan kwam ik. Ik trooste haar maar wel in het donker, zonder oogcontact, zonder te praten etc. ik was er gewoon even en dan terug in bed. Soms ook met een mini flesje erbij. En dan sliep ze weer. Was altijd hooguit 10min bij haar. Heeft een week geduurd voor ze het door had dat ze gewoon moest slapen en het ok was. En bij de 11e maand was het helemaal over! En sliep ze door. Maar ook als ze dan voor een andere reden wakker was, benauwd, ziek, dan ben ik er nog steeds hooguit 10minuten en dan slaapt ze gewoon weer. Dus ben enorm blij dat ze dit is aangewend want 10min is prima te overzien. Houd zelf me ogen half dicht en ik slaap ook weer door :wink:

Hmm ja dat zou ik eens kunnen proberen. Soms wordt/werd ze ook wel wakker in de nacht en dan was het speentje/knuffel en slapen maar weer. De laatste nachten wil ze of lukt het haar niet meer om te slapen dan.

Hier ook periodes dat er 's nachts weer een flesje nodig was. Soms een paar weken niet, dan weer een paar dagen wel. En ik hoor het vaker, misschien dat ze toch echt in een soort groeisprongetjes wat extra nodig hebben? Ik doe er niet moeilijk over hoor, als ze honger heeft dan krijgt ze wat. En ik herken het idd dat je zegt dat ze zelf ook graag weer willen slapen, het is geen echt ‘spoken’ dat ze doen, maar ze zijn ook ongelukkig dat ze wakker zijn.

Nou dat gekke kind van ons heeft geslapen als een blok vannacht. :dance: :dance: :dance: :dance: Tot half 7!!!

Gisteren bij thuiskomst uit het kdv eerst groente gegeven. Nou beter, een hele maaltijd. Ik heb het boekje van Sharon van Wieren “lekker koken voor je baby” en daar had ik een recept uit gehaald. Broccoli met aardappel en banaan. Nou dat ging er wel in. Op het kdv had ze weinig geslapen (de leidster zei "Slapen doe je snachts maar! :mrgreen: ) Dus om 18 uur ging ze kapot haar bed in. Nog wel vrolijk hoor, maar duidelijk moe. Om 20 uur werd ze zelf wakker en had grote honger. Op de één of andere manier vult dat groente en fruit eten niet echt bij Hieke. Dus eerst in bad (slaap lekker bad van Natusan) en daarna een papfles. Toch weer 210+7 opvolgmelk, met 5 schepjes groeipap 6mnd en 1 rijstebloem vanille voor de smaak. Ging er in als een speer, misschien wel te snel zelfs. En daarna nog even ravotten op de bank. Helemaal uitgevloerd naar bed en nog voordat ik de lamp uitdeed sliep ze. :inlove:

Vanmorgen een gewone fles 210+7 en dan straks weer aan het fruit. Eens kijken of we dat andere schema kunnen oppakken. Het zou lekker zijn als ze elke avond wat later gaat, dan lijkt ze dus door te slapen. :angel: