Remco wil alleen uit de fles drinken. Hij wil absoluut niet drinken uit een (antilek)beker. Soms 1 slokje en daarna alleen maar vieze gezichten trekken of ermee gaan spelen.
Het maakt niet uit wat ik erin doe, niks werkt (ook geen opvolgmelk). Langzaamaan zal hij het toch moeten gaan leren. Iemand tips?
Bedoel je de tuitbeker?
Isabel had eerst ook moeite met harde tuiten, ik heb toen een tuitbeker van Avent gekocht, deze hebben namelijk (ook) zachte tuiten.
Toen begreep ze het wel en nu drinkt ze overal uit.
Moet wel zeggen dat zij al heel jong uit een gewone beker kon drinken, maar ik vond een tuitbeker ook wel handig.
Ik zou toch gewoon af en toe de (tuitbeker)aanbieden. Heb ik bij Jasmijn ook gedaan. Het heeft maanden geduurd maar nu heeft ze eigenlijk pas door hoe het werkt :? . Zo’n tuitbeker gaat natuurlijk ook wat sneller. Uit een gewoon bekertje gaat nog helemaal niet maar dat zal ook wel een kwestie van oefenen zijn.
Ik heb zo’n zachte tuit van Avent. En hij snapt wel hoe het werkt (denk ik) want soms neemt hij 1 of 2 sloktjes. Maar daarna is het over. Hij wil het gewoon niet.
Hadewijch wilde slokjes uit mijn beker. Ze snapte de tuitbeker ook niet, dus die hebben we maar overgeslagen. In het begin was het heel veel knoeien, maar daarna is het een stuk makkelijker. Ze hoeft tenminste niet te leren dat je drinken niet ondersteboven kunt houden (wat niet wil zeggen dat ze het nooit doet, knoeien is leuk :evil: :inlove: )
Nuby heeft ook fijne tuitbekers met siliconen tuit…die vind Celiza handig want ze han er ook in ‘‘bijten’’ en dan komt er water uit :thumbup:
Timo heeft de tuitbeker nu pas door. En hij drinkt er alleen maar uit als iemand de beker vasthoudt. Ik kan me er niet druk om maken. Komt wel een keer goed…
Uit een gewoon bekertje drinkt hij wel al langer als we het hem voorhouden. De tuitbeker overslaan vind ik ook wel een optie.
Hoi,
Hier heeft het ook even geduurd voordat het lukte om uit een beker te drinken (hij wilde wel heel graag) Nu gaat het prima!
Maar als je zoon het niet wil, zou ik gewoon nog even wachten. Hij is pas 7 maanden (aan je banner te zien) en er wordt geadviseerd om er vanaf een maand of 9 mee te beginnen, dus hij heeft nog 2 maanden de tijd Ik zou zeggen: Laat hem nog maar lekker uit de fles drinken en bied hem zo af en toe eens de beker aan.
Groetjes Heidi
Aan blijven bieden en verder weinig aandacht aan schenken denk ik. Komt vanzelf wel
hier ook de nuby tuitbeker
Wij gaan de tuitbeker overslaan. Onze dochter weet ook niet hoe die werkt, maar uit een bekertje drinken vindt ze echt helemaal fantastisch. Ze begint helemaal te gillen als ze haar bekertje ziet.
Enneuh als ze een slok gedronken heeft zegt ze heel hard aaaaaaaah :shock:
daan vindt een gewone beker ook mega-interessant!!! Het gaat nog niet helemaal lekker, maar daaruit drinkt hij dus wel verschillende sapjes… uit een tuit of fles nauwelijks… ( melk dan weer wel, zowel uit tuit als fles)… Ga morgen eens proberen of hij ook gewoon water uit een beker wil… dat zou al een hoop schelen(om maar te zwijgen over de hoeveelheid was die je hebt met sapjes etc) Wil nog wel de rietjesbeker proberen… wellicht dat ie daar wel fatsoenlijk uit drinkt
Hier 2 kids die de tuitbeker niks vonden, en dus direct over zijn gegaan op de rietjesbeker. Van nuby wel te verstaan…
De eerste keer een keer in het rieje blazen dan stroomt het water er een beetje uit, veel baby’s gaan dan vanzelf zuigen en sabelen…
Harde tuit zachte tuit met antilek zonder antilek doorzichtig ondoorzichtig
Joost vind het allemaal stomme/onmogeijke dingen
HIj kán het wel, maar drinkt dan zóveel minder dat ik me toch maar begeeft naar de fles en als ik erbij ben mag hij uit een beker/glas drinken.
Bo snapte er in eerste instantie ook niets van. Toen heb ik dat ding een poos in de kast gezet en het later weer geprobeerd. En ja hoor, toen had ze het hele gebeuren binnen no time door.
Jim dronk ook niet uit tuitbekers ook niet die van Avent met zachte tuit. Ik heb nu een nuby flip it gekocht, dat is met een siliconen rietje, kan hij de beker dus gewoon in zijn handjes houden en hoeft hij niet achterover om te drinken. Die bekers zijn eigenlijk bedoeld voor kids vanaf 1 jaar overigens. Jim verslikt zich heel snel, maar het drinken uit deze beker gaat goed.