dit jaar gaan we niet op vakantie, maar wel van alles doen.
Zo heb ik oa al 2 ns dagkaarten via de Blokker gekocht en ga ik met onze 6,5 jarige richting Amsterdam.
Hij wil graag naar een museum, ZONDER zijn oudere broer. Want die oudere broer haakt heel vaak af en is veel minder lang geinteresseerd.
Oké prima, gaan we doen :thumbup: .
Zelf lijkt NEMO me heel erg leuk voor hem.
Is dat goed te lopen vanaf het CS?
We gaan dus met de trein, nemen zelf broodjes mee voor tussendemiddag, maar ik wou dan bijv. pannekoeken met hem gaan eten aan het eind van de middag voor we weer richting huis gaan.
Iemand misschien tips waar of iets anders qua eten met kinderen beetje in loopafstanden van NEMO/CS etc?
Eventuele andere leuke dingen?
Weet niet hoe lang we rond weten te lopen in NEMO, hoe lang we daar onder de pannen kunnen zijn.
Nemo is leuk, zeker als hij voor dat soort dingen in is.
Achter het cs kun je gratis de pont pakken (de meest linkse, moet ik even op zoeken) en die komt bij de pannenkoekenboot.
Deze maakt een grote rondvaart op het Ij onder het genot van onbeperkt pannenkoeken, is dat wat? Google dat anders even, ik heb dat al een paar keer gedaan met mijn vader en kids en als Amsterdammers vonden wij het al mooi :thumbup:
oh ja ik denk zeker dat dat was is qua pannekoeken :thumbup: .
Ga vanavond even rustig googlen.
Meer tips voor in A’dam blijven welkom.
Eventueel andere musea oid die eigenlijk stiekem veel leuker / ook erg leuk zijn mogen ook voorgesteld worden.
Nemo is echt heel erg leuk, vind ik wel het leukste wat er voor kinderen is in Amsterdam.
Je kan er een heleboel zelf doen, oa een ballen’fabriek’ waar je best een tijdje kan spelen.
Nemo is ongeveer 15 minuten lopen van het CS. Er gaat ook wel een bus maar dan ben je langer onderweg volgens mij (staat wel op hun site).
Er zijn genoeg andere eetgelegenheden in de buurt van CS maar dan kom je wel in de zeeeeeer toeristische buurt van de Dam. Qua kwaliteit…mwahh…
Onderweg naar Nemo kom je ook langs de Openbare bibliotheek Amsterdam, op de bovenste etage zit een la place restaurant met een prachtig uitzicht over Amsterdam.
Ik vind 6,5 nog een beetje aan de kleine kant voor nemo. Mijn dochter was zo oud toen we gingen en de jongens begrepen en deden duidelijk meer.
Ze vond het wel erg leuk hoor en we zijn er een hele dag geweest zo ongeveer.
Het tropenmuseum is ook leuk!
@Lune wrote:
Ik vind 6,5 nog een beetje aan de kleine kant voor nemo. Mijn dochter was zo oud toen we gingen en de jongens begrepen en deden duidelijk meer.
Ze vond het wel erg leuk hoor en we zijn er een hele dag geweest zo ongeveer.
Het tropenmuseum is ook leuk!
Tropenmuseum heb ik idd ook nog over gedacht… maar mijn eigen ervaring daar is van eh tig jaar geleden :lol: .
6 is misschien wel wat jong, maar dit is wel ons nadenk kind zeg maar. Het kind dat van alles precies wil weten hoe het werkt en behoorlijk snel is in zijn gedachten/ gevolgtrekkingen etc.
Daarin eigenlijk verder is als zijn 8 jarige broer.
Tropenmuseum gaat dus ook nog even op het lijstje…
Heb voor ons allebei (bij lange lijst dingen die we nog willen gaan doen in het komende jaar ) een Museumkaart gekocht, dus voor zowel NEMO als Tropenmuseum zou gelden… als we er na een uur achterkomen dat het echt niks voor hem is is het niet heel erg… wel jammer natuurlijk.
Ligt dat nog een beetje bij elkaar in de buurt of is dat andere kant A’dam?
Oh ja en in die bieb, staat daar ook het muizenhuis?
Die wil ik dan namelijk nog wel even zien :mrgreen: (we hebben het boek gekregen voor ZL3 en vind het zo leuk).
Bij Nemo ligt zo ongeveer niks in de buurt dus als je daarna nog naar Tropenmusem wil ben je nog wel even onderweg. Kwartier terug lopen naar CS en dan 15-20 minuten met de bus.
Nemo ligt als enige aan een kade naast het CS, je moet eerst het water weer over en dan sta je aan de rand van het centrum (Dam / Kalverstraat)
Maar met een ‘nadenk-zoontje’ gaat het helemaal goedkomen bij nemo hoor ja jij bent gesloopt waarschijnlijk na een dag vol met vragen en uitleggen
In dat geval zou ik lekker gaan! Mijn dcohters interesse ligt daar ook gewoon niet heeel erg. Je zou altijd kunnen checken waar het tropenmuseum is (weet ik niet meer…wij gingen toen wel met een tram volgend mij, ook alweer wat jaartjes terug) en mocht het niet leuk zijn daarheen gaan. Maar als ik het zo lees kan ik me dat niet voorstellen hoor. Ik heb twee van die knullen en die wilden er wel blijven nog na een lange dag
Nemo is fantastisch! Mijn vierjarige vindt daar al heel erg veel leuk, is ook echt een onderzoeker, dus een zesjarige die zijn interesses daar heeft liggen vindt het vast een succes. En het ligt naast het CS, dus goed te doen.
Tropenmuseum is vanaf CS een kwartiertje met de tram, de reis valt wel mee, maar zo leuk vond ik het daar nooit eigenlijk.
Hoi, ik ben in de meivakantie naar Nemo geweest met Laura, het is echt een superleuk museum (en niet alleen voor kinderen). Veel te zien en te doen. Eigenlijk wat te veel, want ik merkte bij Laura dat ze niet goed ergens haar concentratie bij kon houden, maar echt van het ene naar het andere onderdeel vloog en steeds vanuit haar ooghoeken alweer iets nog interessanters zag verderop. Dus ik wil nog een keer met haar terug als ze wat ouder is, misschien dat ze dan iets meer rust heeft om wat langer bij de dingen stil te staan.
Ze is toen trouwens wel een uur lang bezig geweest in het ‘uit-elkaar-haal-lab’, ik weet niet of dat er nu nog steeds is, of dat het alleen iets tijdelijks was. Ze kreeg daar een bak schroevendraaiers en gereedschap plus een oude videorecorder en die mocht ze helemaal uit elkaar slopen, erg leuk! (ook leuk voor thuis, bedenk ik nu). Ook zijn er regelmatig allerlei workshops waar je je ter plekke voor kunt inschrijven (wij hebben meegedaan met ‘maak je eigen energiedrankje’) - loop dus na binnenkomst eerst even naar de inschrijfbalie, dan weet je wat er te doen is die dag.
Qua eten, ik zou gewoon lekker een broodje kopen bij het Nemo restaurant zelf en het daar op het dakterras op eten, met prachtig uitzicht over de stad.
Oh ja, vergeet niet een extra setje kleding mee te nemen, want op datzelfde dakterras is ook een klein badje/waterspeelplek, ook erg leuk als het weer een beetje meezit.
Ik vind dit geweldig:
http://www.amsterdammuseum.nl/nl/Amsterdam-Museum/ontdek/tentoonstellingen/kleine-weeshuis
Vorig jaar in de zomervakantie zijn wij met de kids naar Nemo geweest. We waren er al een keer eerder geweest toen we nog geen kinderen hadden, dus we wisten hoe leuk het is.
Maar…heel nemo zat vol…niet en beetje druk, maar echt ontiegelijk druk waardoor mijn oudste het veel te druk vond, je continue alle kanten op werd geduwd door alle andere bezoekers, en er overal wachtrijen waren om iets te bekijken.
Wij waren het na 1,5 uur al zat.
Hou daar dus wel rekening mee!