Algemeen bv topic

Hoi ben ik eventjes (ons meisje moet zo eten).

Heb nog niet alles bijgelezen maar zag wel dat pleun nog niet is bevallen… jammer laat de kleine maar komen :smiley:

Hier gaat het super… zoë krijggt nog steeds de fles (bv) maar ze doet het er hartstikke goed op. Vorige week bij het cb woog ze 5070 gram en was ze al 57cm lang. Volgens mij geef ik slagroom :mrgreen:

Ik ga er weer vandoor want ze wil eten… kom snel weer langs.

Liefs Karin

Marion ik geef nu bambix met de 1/2/3 speen op stand 1 soms 2 als ze moe is. En dan gewoon volgens pak dus 200cc melk en 5 scheppen.

Met nutrix deed ik 200cc en 3 eetlepels.

Pfff. Ik gooi het altijd meteen op stand 3…

Tja Inkie, ik zal wel nooit gelukkig zijn met deze BIJV.-periode. Maar ik denk wel dat ik er achteraf happier mee zal zijn dan nu. En ‘achteraf’ komt er denk ik snel genoeg aan, want vandaga had ik maar 350 in totaal. Ik lijk in een vrije val te zijn beland.

Fijn dat Lieke nu wel de fles gepakt heeft.

Ha karin, ben jij ook zo’n slagroom mama?

Dus wouter wil geen lepel? Wat rottig. Ik kan eigenlijk ook moeilijk geloven dat een kind van 10,5 maand nog niet aan vast voedsel toe is… Met Lara hadden we ook zo’n moeite in het begin. Pas na drie weken twee keer per dag proberen, ging ze gewoon haar mondje open doen. En pas de laatste week / 2 weken durf ik erop te vertrouwen dat ze eet als ze honger heeft. Ik werd er knettergek van. Knap dat je je geduld zolang bewaard hebt. Overigens zijn die 4 maandenpotjes zo dun als pap. Ook als je zelf een rijpe appel of meloen pureert wordt het dunner dan pap. Dan kun je er dus doorheen roeren en in een fles geven. Als je dat zou willen.

hoihoi,

FRITS :eh: waar blijf je vent?? We zijn zo nieuwsgierig naar je, natuurlijk papa en mama en Bo het meest, maar wij ook! Kom lekker buiten spelen joh!

Inkie: wat fijn dat Lieke zo goed aan de borst drinkt, je geniet nu wel extra zeker? En mooi dat de Hema fles lukt, het komt vast in orde als je weer gaat werken, gewoon af en toe blijven oefenen inderdaad.

Lena: je lichaam geeft nu aan dat het tijd is om te stoppen, dus ga daar met je geest nu maar gewoon met mee. Natuurlijk hoort bij een afscheid ook altijd wat pijn, maar ik maak in gedachten een heel diepe buiging voor je doorzettingsvermogen en strijdlust. Nu is het tijd aan jezelf te denken en je eigen reserves weer wat op te bouwen. En hoe beter te starten met een nieuwe periode dan met een vakantie! In wat voor vak ga jij promoveren (grappig dat we dus hier al met z’n drieen zijn :wink: )?

Mamalien: wat groeit Maaike goed… mooi hoor! IK hoop dat jij snel minder pijn zult hebben, je bent een knokker!

Mar: vervelend dat Wouter zo’n stukjesgruwel heeft. Ik heb geen ervaring natuurlijk, maar ik wens je veel succes. Vriendinnen van mij maakten gewoon een groter gat in de speen voor de pap, maar ik lees hier dat er ook speciale papspenen bestaan.

Ilse: je meisje groeit goed zeg! Waarom krijgt ze afgekolfde melk eigenlijk, ik geloof dat ik dat niet gevolgd heb?

Hier loopt het allemaal weer goed: de produktie is weer op pijl (is nu weer zoals normaal wat teveel) en Noëmi heeft aan één borst per keer genoeg. Voor het slapen gaan kolf ik een keertje om een voorraadje aan te leggen. Want de stress dat ik niet genoeg had wil ik niet graag nog een keer meemaken.

Frits je kunt rustig komen hoor, het wk is voor Nederland weer voorbij dus we hebben alle aandacht voor jou :-*

Klopt Lena, er zal altijd een gevoel van “spijt?” hangen dat het niet gelukt is haar aan je borst te krijgen, al slijt dat nu heel erg snel bij mij, nu het met Lieke wel lukt. Na Stijn dacht ik altijd heel wat te missen, maar ik heb zoveel mogelijk flesjes zelf gegeven en het life voeden is heel leuk, en vooral heel makkelijk, maar ik zit dus niet zoals ik altijd dacht bij elke voeding met tranen van ontroering naar mijn meisje te kijken zo’n 7 ker per dag. Begrijp me goed ik ben blij dat het nu lukt, maar ook nog steeds trost dat Stijn zolang toch bv heeft gehad. Achteraf vind ik dat zelfs wel specialer.

Mamalien, vertel je vandaag even hoe de afspraak bij de therapeut ging?

Mar hier dus ook geen ervaring met stukjesgruwel. Wel eet stijn dus nog steeds erg slecht warm eten met stukjes. Hele boontjes zal hij niet snel eten, de potjes van 15 maanden ook niet, maar die van 12 maanden gaan goed. Dus krijgt hij die, hij zal vanzelf wel uitgebreider gaan eten mettertijd, maar goed hij krijgt dus wat binnen, dat zal bij jou moeilijker zijn.

Maja, Fijn dat je productie op peil is. Een dip is altijd akelig.

Hier dus wat te vroeg gejuigd wat betreft de nachten. Zo sliep ze 2 weken de nachten door, en vanacht heeft ze van 3 tot 5 gespookt. Misschien moet ik toch maar iets rustiger aan doen :?

Goeiemorgen

Ik ben terug van de fysio maar ik zal mijn eigen topic wel even gaan bevuilen zo :wink: .

Marion is het gelukt met de pap? Ik hoop het voor je. Maaike heeft het alleen met stukjes. Vloeibaar en zachte dingen die je kunt prakken zoals banaan gaan prima.

Inkie hopen dat het één nacht was hè.

Ik had ook de hoop dat ze nu door zou slapen tot 06.30 maar vanmorgen was het weer 05.30 en echt honger had ze niet dus dat was het niet. Ik heb haar eerst in bed getroost want ze had hoor ogen zelfs nog dicht en ze was haar knuffel kwijt. Dus die gegeven en haar speen. Maar ze bleef zo zeurderig kreunen kennen jullie dat? Vast wel. Zo heel moe weet je wel. Maar toen ik wegliep ging ze me toch door het lint.

Even afgewacht maar ze kalmeerde niet meer dus toen toch maar eruit voor een slokje. Ging ze met mijn haar en ketting zitten spelen en zo nonchalant af en toe een slokje :twisted: dan kun je ook wel wat doen hè :mrgreen: . Maar ze was dus best wakker. Ik het hele bedritueel herhalen en weggegaan.

Ze bleef huilen maar zo heel zachtjes van ik val zo in slaap. Maar dat is niet echt meer gebeurt. Eigenlijk heeft ze een uur zo gejammert en af en toe 10 min stil :roll:. Ik denk dat ze er ook aan moet wennen dat ze niet meer bij ons mag. Maar ja slapen kun je niet dwingen helaas. Ik hoop dat het nog eens wat wordt. We houden de late fles er nog maar even in. Daar has ze gisteren ook niet heel veel van gedronken dus misschien speelt dat wel mee.

Ze eet en drinkt nu trouwens asociaal veel 's avonds. Ik vraag me af of dat kleine lichaampje dat wel aan kan.

Ze eet zo’n 5 eetlepels groente met aardappels (gepureerd). En dan nog 50 ml yoghurt. En dan een uurtje later nog 240cc KV + 5 eetlepels bambix (is dus 280 al met al). En dan om 23.30 nog weer 150 KV!!

Is dit niet idioot veel?

En dan krijgt ze dus om 06.30 al weer BV.

Maja mooi dat alles weer goed is!

Karin lekker gwicht hoor :smiley: .

Lena dat gaat hard dan. Maar in jou geval nu niet heel erg meer toch. Dan is het eigenlijk wel een fijne bevestiging dat het goed is zo. Of kun je het zo niet zien?

Ik moet ook uitkijken trouwens. Nu ze 3 nachten heeft doorgeslapen en dus 's nachts geen BV heeft gekregen kreeg ik er ook maar 50cc uitgekolfd 's avonds. Normaal 100/120.

Ik kolf dan al omdat het zo snel terugliep door de bijvoeding. Ze krijgt nog live om 06.30 en 16.00. Weinig ineens hè. Wel even wennen hoor. Maar ze heeft zelf ineens voedingen laten vallen.

Wat leven jullie allemaal lief mee zeg! Nou, met de pap uit een fles was het ook ‘no go’. Leuk om op te kauwen, zo’n speen, maar verder…? En hij had toch echt honger, maar wacht gewoon tot ie de borst krijgt. Doet ie dus ook als ik er niet ben. Laatst had ik heel de dag een vergadering, ben 7 uur van huis geweest. Heeft ie bij z’n vader geen druppel gedronken uit de fles. Ook niet gemopperd, gewoon gewacht tot de tiet (en dat mens dat er achteraan komt :mrgreen: ) weer thuis was.

Ben nu dus ff out of ideas.

Lena, gek hè, ook al wist je al een tijdje dat de periode vanb minderen en stoppen eraan kwam, toch overvalt het je nog. Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om de bv helemaal vaarwel te zeggen, maar ik hoop dat het trotse gevoel kan overheersen. Want je hebt langer bv gegeven dan gemiddeld en dan ook nog eens op een manier die heel veel moeite kost. Een groot applaus!!

Inkie, ai, da’s minder, dat gespook 's nachts. Wat een tijdstip ook hè? :wink: Succes ermee. Fijn dat ze nu wel de fles pakt trouwens!

Enne, hebben we Pleun vandaag al gesignaleerd???!!!

Nee hè? Zou Fritsje onderwg zijn???

Ff geruststellen: nog geen baby in zicht. Maar ik voel me wel echt steeds slechter, dus hoop maar dat dit er allemaal bij hoort! En dat ik morgen?? ( :pray: ) wél nieuws heb??? :pray: :pray: :pray: (vooruit, ik doe het ook voor overmorgen… :wink: )

Nynke gaat even in de duim-modus hangen

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Dames weten jullie of dat nromaal is? Lieke drinkt de laatste dagen zo onrustig. Dan slaat ze met haar hoofd zodat ze bijna mijn tepel aan gort trekt (die kunnen echter veel hebben gelukkig) en laat ook vaak los terwijl ze direct weer verder hapt. Enig idee wat dit kan zijn? Ohja ze komt ongeveer om de 3 uur, en gister dus ook s’nachts onrustig.

inkie kunnen het ook regeldagen zijn? Sara heeft het ook een tijdje gedaan, nu gaat het beter. Ze leek soms wel een soort hondje zo zat ze aan mijn tepel te scheuren en te trekken.

@inkie wrote:

Dames weten jullie of dat nromaal is? Lieke drinkt de laatste dagen zo onrustig. Dan slaat ze met haar hoofd zodat ze bijna mijn tepel aan gort trekt (die kunnen echter veel hebben gelukkig) en laat ook vaak los terwijl ze direct weer verder hapt. Enig idee wat dit kan zijn? Ohja ze komt ongeveer om de 3 uur, en gister dus ook s’nachts onrustig.

Wouter doet dit ook als de tsr te lang op zich laat wachten. Kan dat het zijn?

Heel herkenbaar Inkie! En ook van vele andere verhalen van moeders met kindjes van een maand of 2 a 3. Regeldagen, misschien dat ze ineens meer doorkrijgen van de wereld om hun heen? Ik heb Bo geprobeerd consequent af te koppelen en dan na een poosje weer aangelegd. Of dát nou heeft geholpen óf dat het gewoon weer over is gegaan, geen idee. Maar het gaat weer over.

O ja, dat tepeltrekken, daar heb ik al heel veel moeders voer horen mopperen.

Ik moet idd even aan het idee wennen dat het niet erg is dat het minder wordt. De erste 4 maanden had ik altijd teveel, maar sindsdien moest ik steeds mijn best doen om genoeg te hebben. Dus dan zit je steeds die maatstreepjes in de gaten te houden enzo. En nu is het dus juist goed als het niet zoveel is, want ik ben aan het afbouwen. Dat is zo gek…

Ha ha Inkie, nee dat zou wat zijn als je bij iederen voeding helemaal snikkend en ontroerd naar je grietjes zat te kijken :mrgreen: . Zo realistisch ben ik wel hoor, om te weten dat live voeden ook niet vreselijk romantisch is. Bovendien zou het best kunnen dat Lara’s lastige gedrag aan de fles, aan de borst niet beter zou zijn geweest. Dan was live voeden dus ook heel moeilijk geweest, en was ik misschien zelfs wel eerder gestopt dan nu (het lijkt me lastig je produktie op peil te houden met een moeilijke drinker). Ik denk ook dat ik achteraf zal zeggen: ze heeft toch maar mooi 9 maanden BV gehad. Maar dat is achteraf :wink: .

Pleun, ga met gekruiste duimen het weekend in voor je :pray: .

Herkenbaar Inge! Noëmi doet het af en toe ook. Ik ben er nog niet helemaal uit: of de melk loopt te hard, de tsr laat te lang op zich wachten of er zijn heel veel andere interesante dingen te zien. Na een tijdje (en als ze flink trek heeft) houdt het op gelukkig en drinkt ze rustig. Heb je misschien iets gegeten wat krampjes veroorzaakt of moet je evt. ongesteld worden? Dat de nachten wisselen is vervelend, ben je net gewend aan het doorslapen houdt het weer op. Noëmi heeft nog maar 3x doorgeslapen, dus bij ons zit de nachtvoeding er nog standaard in.

Pleun: hoe is het vandaag!! Ik duim mee hoor!

Mar: Wouter is dus wel erg gehecht aan de borst (en dat mens dat er aan vast zit :mrgreen: ). Lief, maar ook lastig :think: Pap geven lukt dus helemaal niet: met een lepeltje en uit de fles niet?

Mamalien: lijkt alsof Maaike 's avonds zich helemaal vol eet idd. Maar dan toch nog 's nachts wakker worden, je kunt je idd niet voorstellen dat dat van de honger is. Hopelijk helpt gewenning en consequent zijn, want jullie hebben je nachtrust ook hard nodig.

Hebben we pleun al gesignaleerd vandaag??? :pray: :pray: :pray: :pray:

Even kort een mijlpaal hier: ik heb mijn eerste echte kloof :mrgreen: (heb een ienieminitje gehad 2 dagen na de bevalling maar die telt niet mee vind ik). Maar ik vond het al wat pijnlijk worden rechts. En ja hoor. Daar is ie dan. Mijn kloofje :mrgreen: 8) En nu mag ie wel weer opzouten :mrgreen:

Dat was het nieuws uit het oververhitte hoge noorden.

Ow ja, heb vandaag ook nog de villa happ leeggekocht :mrgreen: 50%korting dus Sara heeft nu (straks want ik koop in het voren dus maatje 80 gekocht dit keer hihi en 2 dingetjes voor nu) een geweldige broek, een rooooooooooooooooooooze vest, een longsleeve, een zwembroekje (nu) en een singlet (nu) :mrgreen: en dat alles voor 28 eurie :dance:

Rotdag vandaag, maar ben nog steeds 2 in 1… Dank voor het duimen!! :-*

Ik kijk ook steeds of je ergens gepost hebt op de dag… :smiley:

Ik duim voor je…

Jullie zijn lief!!

Ik ga er echt rekening mee houden dat het nog wel een poosje kan duren. Voel me echt niet lekker, maar heb sinds vorige week geen weeen meer gehad. Wel heel veel harde buiken en last van onderrug en ongesteldheidskrampen, maar dat trekt ook altijd weer weg op een gegeven moment. Ik slaap soms echt heel slecht. Heb last van mijn benen (heupen eigenlijk en dat straalt dan door…), kan niet goed blijven liggen. Ik probeer me er bij neer te leggen, ook bij het feit dat ik iedere dag nog een dag langer Bo gevoed heb zoals het gaat… Probeer maar te ontspannen. Ben nog steeds geen 40 weken tenslotte en hoeveel moeders gaan daar wel niet overheen?

Leuk nieuws?? Bo heeft een paar stapjes los gezet van de week!! En ze heeft vanochtend haar tong ontdekt en laat m nu wild rollen in haar mond… heeeeeeeeeeeeeeeeel grappig!!! :lol:

Goed zo Bo :dance:

Fritsje, laat je moeder (en ons :smiley: ) niet zo lang wachten. Kom nou snel :pray: :pray:

't Is wat je een mijlpaal noemt Nynke :? :mrgreen: . Mooi he, die kleertjes van villa hap. Ik heb er wat gekregen, zooooo lief.

Hier een rare week gehad. Dindsdag was Anyk gevallen. 't Leek eerst mee te vallen, maar aan het eind van de middag werd ze suf en kreeg ze koorts. Ik gelijk bellen, want ik vertrouwde het niet. Zegt die muts.

“Mevrouw, kinderen krijgen geen koorts van vallen.”

Nee, maar wel van de gevolgen van de val.

“Ja, maar dan is het van voorbijgaande aard”

Aaarch…

“Wat is dan uw vraag?”

• zucht - Ik wil dat er een dokter naar haar kijkt

Uiteindelijk zijn we (na heel snel geholpen te zijn bij de huisartsen post) doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar vertrouwden ze het ook niet (ik ben niet gek) en hebben ze een scan van haar hoofd gemaakt. Gelukkig was er niets gebroken, maar ze hebben haar (en mij) wel een nachtje ter observatie gehouden. De volgende dag mocht ze weer naar huis. Waarschijnlijk heeft ze een lichte hersenschudding. Het vervelendste was dat ze geen eten wilde. Gelukkig wel bv, dan krijgt ze de belangrijkste dingen tenminste binnen. Ze is nog niet helemaal je van het, maar knapt al weer aardig op. Ze is nu naast me gekropen en tracht de computer uit te drukken. :inlove: Ik denk dat ik moet stoppen, voor het scherm zwart wordt :mrgreen: