Muggenbeet??? haha! Nee, sorry das flauw. Ik zou het echt niet weten Lena.
schimmelinfectie?
Lena heeft Lara al tanden? Dat had ik even gemist!
Ik had laatst ook zo’n rode plek, toch vanzelf na een paar dagen weer weg getrokken. Ik vond het ook vaag :think: .
Verder zou ik het dus echt niet weten.
Nou ik ben benieuwd hoe vroeg het hier morgen wordt want ze lag er om 18.45 al in en normaal 20.00 :think: dus ik vrees het ergste :roll: .
pleun, ga jij eens effe lekker bevallen, wil je? :mrgreen:
yes, lara heeft een tandje! Tandje 2 staat op het punt van doorbreken, er zit al een wit richeltje. Zal dus wel pijn doen ocharm, maar echt bijten doet ze niet :think:
@lena3 wrote:
pleun, ga jij eens effe lekker bevallen, wil je? :mrgreen:
Ok! :wink: Hahahahaha! Was het maar zo makkelijk.. Tis wel wéér aan r rommelen vanavond.. Mag van mij écht wel doorzetten, maar zal wel weer niet. Duim maar een beetje voor me. Morgen is Franck nog vrij, dinsdag en woensdag is hij op cursus in Amsterdam, dan duurt het wel een uur of 2 voor hij hier weer kan zijn..
Oei… spannend Pleun! Ik hoop zo dat het doorzet.
Marion: ik ben gepromoveerd in de Scheikunde (hebben we toch al eens besproken :think: ). Idd best een inspannende baan, je maakt altijd meer uren dan je wilt. Ik werk nu nog op de universiteit, maar als je niet meer de druk hebt van dat proefschrift dat afmoet scheelt dat al een hoop stress. Je baan klinkt erg leuk nu!! En fijn dat Wouter nu zelf inslaapt 's avonds.
Mamalien: de productie komt weer langzaam op gang gelukkig. Wel heel vervelend hoor, ik zat er echt mee. Gelukkig dat jij aangeeft dat het niet elke keer zo hoeft te gaan. Het gekke is dat de menstruatie niet heeft doorgezet. Heeft iemand een idee of dat door de bv kan komen of zouden mijn hormonen ‘gewoon’ in de war zijn? Geen tips wat betreft het vroege wakker worden van Maaike, ik weet alleen dat een vast ritme wel helpt. Dus als je iets kiest dan ook consequent volhouden.
Lena: gefeliciteerd met Lara’s tweede tandje. Dat was dus de reden van het hangerig zijn, ik hoop dat ze snel weer helemaal fit is. Over die rode plek heb ik geen idee, houd het goed in de gaten.
Maja de eerste 2 keer dat ik ongesteld werd kon ik het met inlegkruisjes af. Pas de derde keer werd het serieus. De BV houdt het tegen.
Maja, :oops: , je hebt helemaal gelijk, dat heb je al een keer verteld. Ik ben erg slecht ik het onthouden van namen, dus ik was even vergeten dat dat verhaaltje bij jouw naam hoorde. Nu weet ik het weer. Sorry!
Dag dames,
voor sommige ben ik een oude bekende, al ben ik de laatste weken iets minder actief op KoK, maar ja 2 kids is aardig druk.
Voor Lena;
Om je even een extra hart onder de riem te steken… De bv gaat nog steeds probleemloos goed. Lieke slaapt zelfs al s’nachts gemiddeld 7-8 uur aan een stuk (en dat vindt mama heel erg lief).
Ik kolf daarnaast elke ochtend wat voor een voorraadje en heb al 2.5 liter in de vriezer, al vindt ik dat nog erg weinig, het schijnt al best veel te zijn :lol: .Kortom, als je ooit een 2e mocht wensen, wie weet lukt het bij jou dan ook zo goed :-*
Tja had ik er voorheen dus een die niet aan de borst wilde drinken, nu heb ik er een die de fles niet lust. (rare kids) aangezien ik toch ooit weer moet gaan werken blijven we gewoon oefenen en proberen.
Ik heb nog een dentalspeen om te proberen, (heb avent en hemafles al geprobeerd) Heeft iemand ervaring misschien met de Adiri breast bottle?
Maar goed we mogen dus nog niet klagen
Pleun, hou vol, uit ervaring weet ik dat die laatste weken erg lang duren, bij mij zelfs nog een 10 dagen langer als verwacht. Maaaaar, er komt een eind aan, zeker weten :thumbup:
Ha Inkie!! Gezellig!!!
Ik heb ervaring met die breastfles en het was het enige wat werkte bij Bo! Erg fijn! Het is een duur ding. Ik kon m eerst lenen voordat ik m heb gekocht. Waar woon jij? Mag die van mij wel even proberen?
Pfffff… ben maar even uit bed gegaan… Heb de hele tijd een harde buik en ze gaan niet meer zo ongemerkt. Bovendien heb ik last van mijn benen en ik ben een beetje misselijk. Gelukkig komt er vandaag een vriendin om me te helpen met Bo. Franck heeft cursus namelijk. Hij gaat expres met de auto, want dan kan ie veel sneller thuis zijn. We zullen wel zien wat de dag brengt.
In Limburg, dus dat zal wel geen optie zijn
Ik heb me trouwens laten vertellen dat de baby in gezonde situatiies pas komt als je er klaar voor bent. Mijn vriendin kreeg dit te horen van haar vk nadat zij ook ver overtijd liep. Haar man was doordeweeks werkzaam in Duitsland, en idd is de baby in het weekend geboren, alsof het lichaam tegen de baby zei;“Papa is thuis nu mag je komen”
Hier was papa dus thuis en heeft ie nog bijna de geboorte gemist. Het ging ineens zo snel, hij was de stagairre binnen aan het laten en tegelijkertijd was Lieke er bijna. Hij heeft het net gered om de trap op te vliegen.
Hoi Inkie, gezellig dat je er weer bent. Wat lekker dat Lieke doorslaapt (deze mama is een beetje jaloers). Yoni wilde ook niet uit de fles drinken. Na heel lang van alles geprobeerd te hebben is ze uiteindelijk mondjesmaat uit de aventfles gaan drinken. Ik reed tijdens mijn werk naar huis om haar de borst te geven, want goed heeft ze nooit uit de fles gedronken. Een zeer eigenwijs kind.
Zo, weer een flesje gevuld :mrgreen: Dat valt tegenwoordig niet meer mee. Dat is 3 x kolven voor 1 fles. Maar ja, na 10 maanden mag het ook wel wat minder worden. Alleen ben ik door mijn vriezervoorraad heen. Ik zal naar Anyk toe. Dikke tranen huilt ze en ze kijkt me heel zielig aan. Ze komt nu naar me toe schuifelen en roept me zelfs :inlove: Daar kan ik niet tegenop.
Hahahaha! Bianca, dat hebben ze goed door he op een gegeven moment! Bo heeft ook haar pruillipje ontdekt… zooooooo lief… :lol:
Inkie, wáár in Limburg? Mijn schoonouders wonen in Landgraaf, als Frits snel komt, zijn zij snel hier en dan wil ik m best meegeven. Kan je m proberen en na 1.5 maand ofzo weer terugsturen?? Ik vind het goed hoor, laat maar weten. (Ik kan niet zelf sturen, want ik ben niet meer mobiel en straks ook ff niet en ons postkantoor zit te ver weg.)
Vannacht van 3.30 tot 6.00 knalharde buiken, werd er wakker van. Maar daarna weer niks… en vanmiddag nog even een opleving en net zo hard kakte het weer in… We zijn er klaar voor!! De meiden van Franck zitten weer in Limburg, Franck heeft wel cursus, maar kan in 3 kwartier thuis zijn en do en vr is hij vrij (weekend weer werken), dus het zou PERFECT uitkomen nu. Maar zoals ik me nu voel… kan nog zo 2 weken duren… (AAAAARGH!!!)
Hoi
Ik ben vanmorgen bij het CB geweest en ze is een kilo aangekomen (in een maand)!!!
Veel hè! De bijvoeding en de pap van KV slaan dus wel aan. Ben ik wel blij om. Ze waren heel lief. Goed gesprek gehad over Maaie haar ‘babyritme’ en haar prikkelgevoeligheid. Was wel prettig. Ze nemen me altijd heel serieus en hebben ook alle tijd. Dus dikke pluim voor het CB. Morgen moet ik zelf voor het eerst naar mijn nieuwe therapie. Ben dus heel benieuwd. Ik hoop zo dat het werkt .
Inkie lijkt me heel druk 2 ukjes. Red je het een beetje? Of valt het tegen?
Weet iemand waar Xanna is trouwens?
Had haar al gepbt om te horen maar geen reactie. Ze is toch allang terug van vakantie? Ik vroeg me af of alles wel ok was :think: .
Ik word altijd uit dit topic geknikkerd :x . Dan krijg ik geen mailtjes meer om te zeggen dat er iets nieuws is en als ik ga kijken hebben jullie weer een paar pagina’s volgeschreven.
@ Maja: mijn HA zei dat BV werkt als een minipil. Sommige vrouwen worden niet ongesteld, sommige een beetje en anderen gewoon wel. Daar zal het dus mee te maken hebben. Dus jouw promotie is al af? ben benieuwd of het mij ook gaat lukken, ooit.
@ inkie: op het KDV hebben ze Lara een keer in de wanhoop een difraxfles gegeven en dat ging goed. Ze drinkt daar nu alleen nog uit de difrax en thuis met avent. Die speentjes van difrax passen geloof ik ook op de hemaflessen en die van medela. Knap hoor, dat je er zoveel bij kolft. Ben inderdaad wel blij om te horen dat het nu zo goed gaat bij jou. Slimme meid, die Lieke :thumbup: .
Ik kolf nu nog maar 2 keer en mijn produktie keldert met de dag. Vanochtend nog maar 155 cc. Was ooit 400 :shock: . Ik denk dus dat er voor mij besloten is dat ik helemaal stop als we op vakantie gaan. Dat is volgende week vrijdag. Voel me zo gek om te stoppen… aan de ene kant wil ik er heel graag vanaf zijn (bijvoorbeeld niet meer alletwee uit bed hoeven 's ochtends zodra Lara wakker is), maar als ik bedenk dat ze dan geen BV meer krijgt kan ik wel huilen… . Gelukkig begint ze steeds beter vast voedsel te eten, zodat ik minder ongerust ben over voedingsstoffen. Gisteren hapte ze een portie groenten weg, een rijstwafel, een volle fles en nog wat fruithap als toetje :shock: .
Ben heel benieuwd naar je nieuwe therapie Mamalien. Hoop toch zo voor je dat het helpt . Ik heb zo’n gevoel dat het werken gaat, voor wat het waard is.
Ja waar zou Xanna toch zijn? Niemand weet het geloof ik…
En waar ik ook héél benieuwd naar ben is wanneer die FRITS nu eindelijk eens zijn koppie laat zien… Kom nou fritsie, kom nou buiten spelen… :-*
Meiden, ik kom even heel egoïstisch tussendoor zonder te reageren, om een vraagje te stellen. Beetje een onnozel vraagje denk ik…
Ik ga vanavond op aanraden van het cb voor het eerst pap geven met een fles (uit een beker of van een lepeltje slikt ie niet door - en met pap willen we eens kijken of ie dat wel kan doorslikken; W heeft namelijk met vast voedsel nog steeds - of alweer, weet niet precies - last van kokhalzeritis en eet dus ongeveer niks aan vast voedsel), en ik vroeg me af: welke speen gebruik ik daarvoor? Ik heb Aventspenen nr.4 in huis. Kan ik daar pap mee geven? Of moet ik echt een papspeen kopen? Of kan ik het gaatje in de speen zelf ook groter maken? En hoe dan?
Thnx!
(En idd, waar is Xanna?)
Papspeen is beter. Avent #4 daar moest Lara zo hard voor zuigen dat ze erg boos werd. Ik zou in ieder geval dan niet teveel rijstebloem erdoor doen. Of heb je nog BV liggen in de vriezer? Dan kun je de nutrix daardoor doen. dat bindt niet en gaat dus hartstikke goed met avent #4.
Als je van #4 een papspeen wil maken, moet je een klein diagonaal sneetje maken. Maar dan moet je wel goed opletten hoe het sneetje zit en zelf op de speen aangeven welke kant naar boven moet. Ik probeer dat soort dingen altijd even zelf, dan weet je wat je doet.
Kokhalst wouter ook bij gepureerd eten, of doe je alleen rapley?
Als hij pap eet met een papspeen kun je wat fruit/groentenhap erdoor roeren. Maar dan moet het wel van dat potjesspul zijn, waar ze groentenpap van gemaakt hebben. Dat is zelfs veel gladder dan pap.
succes :thumbup:
Hé, dank voor je snelle antwoord!
Nou, gepureerd eten geven is hier een beetje problematisch, want met een lepeltje geven wordt een groot gevecht (en dat is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk) en zelf eten met een lepeltje kan ie nog niet.
Yoghurt (klein beetje peprobeerd) gaat geloof ik wel aardig, maar nu willen we dus met wat dikkige pap gaan uitproberen wat ie daarmee doet.
Volgens de Rapley-filosofie zou hij, omdat hij nog steeds kokhalst, nog niet toe zijn aan vast voedsel. Maar met 10,5 maand er nòg niet aan toe zijn?!
Thnx!
Pleun; Landgraaf is hier nog gauw een half uurtje rijden vandaan :lol: Limburg is groter als je denkt Vandaag uit wanhoop eens een simpel Hemaflesje geprobeerd. (de andere was niet difrax, maar bebejou. met een dentalspeen maar dat vond ze ook niks) Het Hemaflesje had ze in no time leeg! Wrs zal ze dan flink zuigbehoefte hebben, maar het is ook enkel nu 1 keer per week oefenen en straks als ik weer moet gaan werken (dan is ze 3.5 maanden) maar als ik dan pas ga oefenen ben ik te laat wrs. Mobieliteit? Och dat kon nog wel eens sneller gaan als je denkt.
Het is wat lastiger met 2 kids, maar ik had bijv een veel makkelijkere bevalling en was dus ook veel sneller in elk geval lichamelijk weer mobiel.
Mamalien, wat goed zeg zoveel gegroeit.!
En hopelijk slaat die therapie aan :-*
Lena, Tja Lara krijgt straks misschien geen bv meer, maar heeft dat de belangrijkste periode wel gehad, en je hebt er hard genoeg voor gewerkt, nu mag je wel eens aan jezelf gaan denken.
Lara heeft tenslotte al een stuk langer van bv mogen genieten als het overgrote deel van de babies in Nederland, en dan niet eens op de makkelijkste manier
oh Mar even te snel gepost.
Ik gaf pap altijd met de oficiele papspeen van dodie in een dodiefles, ik weet niet of avent ook zo’n papspeen heeft? Anders idd een extra sneetje maken.