Heerlijk zeg dat al die kids zo lekker groeien op onze bv :dance:
Nica drinkt weer prima, was zeker een eenmalig iets. Ik maak me ook niet zoveel zorgen of ze wel genoeg groeit want dat doet ze wel maar meer over het feit dat ze aangaf meer te willen en ik niet meer had :?
Maar het gekke is dat ze sinds die avond ineens van 1 borst naar 2 volledige borsten is gegaan. Voorheen had ze genoeg aan 1 en waren mijn borsten ook veel voller en nu wil ze twee en voelen ze wat minder vol, grappig, zo past je lichaam zich dan toch weer aan. Ik haal nu met kolven ook zo’n 180cc uit beide borsten en dat drinkt ze bijna helemaal op, voorheen haalde ik 160 cc uit 1 borst, dus de boel heeft zich geloof ik verdeeld
Even een rode billen vraagje, Nica heeft nu weer rode billen en ik leg haar dus regelmatig in haar blote kont in de box maar moet er nu wel of juist geen doek/dekentje oid overheen?? 't Is hier 21C in de kamer :think:
Pleun, lekker man die nesteldrang, ik heb dat nooit gehad want dat kon ook niet ivm bedrust en ik was zo jaloers op die meiden die dat wel hadden. Maar ik geloof dat mijn nesteldrang nu pas komt
Nou ik ga even douchen, net gepilatust, om mijn blubberbuik weer een beetje in vorm te krijgen
Groetjes Gemma.
Gemma dat vroeg ik me dus ook al af van die temperatuur…hopelijk krijg je snel antwoord!
Lekker dat Nica weer goed drinkt…gewoon een regeldag dus!
Mag jij al weer naar de sportschool? Oooo ik kan niet wachten maar bij de sportschool zeiden ze dat het beter was om tot 10 a 12 weken na de bevalling te wachten. En dan kan ik weer lekker fanatiek bezig…!! (kan ik eindelijk die blubberbuik weg werken) Ben wel 2 kilo lichter als voor de zwangerschap…maar die buik…
Wat raar zeg hoe ze soms bij het cb reageren. Ik moet dinsdag moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben…dit is de eerste keer voor haar! Ze is er alleen geweest voor de gehoortest.
Pleun Dank je wel voor de folder… ga hem zo even rustig doorlezen!
Vandaag weer naar de dokter geweest, Zoë had weer allemaal bultjes op haar gezicht, waarschijnlijk is ze echt supergevoelig voor melkprodukten en heeft er toch ergens een klein beetje ingezeten. Nu heb ik neusspray, en moet ik na iedere drinkbeurt van zoë mijn hele borsten leegkolven.
De huisarts had het er wel over, dat ik er rekening mee moest houden, dat ik over een week of 4 over moest naar flesvoeding. Nou goed dat zien we dan wel weer.
Eerst maar eens zien of zoë van haar allergie af kan komen. Ze is weer zo zielig…huilen, schreeuwen, niet slapen… hopelijk gaat het morgen weer beter.
Ik durf echt bijna niks meer te eten…voel me af en toe zo’n slechte moeder, ben gewoon mijn meisje aan het vergiftigen terwijl ik op alle etiketten kijk en ik echt (bij mijn weten) geen melkeiwit of andere melkprodukten heb gehad.
Ik moet de laatste voeding voor de nacht nu ook afkolven, en dan moeten we 120 cc geven, want volgens de huisarts kon ze makkelijk de nacht door slapen (van half 12 savonds tot half 7 de volgende morgen). Dat gaan we vanavond dus maar eens proberen.
Is het niet wat vroeg om nu al te verwachten dat de kleine doorslaapt? Ze is pas 1 maand.
Pfff wordt zo onzeker van al dat soort dingen…
Heb vandaag trouwens ook het eerste vaderdag kadootje voor hendri gekocht 3 ingelijste foto’s van zoë met de tekst erbij, deze dingen doe ik het liefst met mijn papa, op 1 foto geeft papa de fles, op eentje kijken ze samen tv en op eentje is hij de kleine in slaap aan het wiegen op de slaapkamer :inlove:
Voor de opa’s en oma’s heb ik ook allemaal een foto ingelijst ben zo benieuwd hoe ze het vinden.
Nou ik ga even wat drinken pakken…
Liefs Karin :-*
Okee… Karin… ik neem het risico dat je na het lezen van dit bericht nóg onzekerder wordt…
Dat verhaal over doorslapen vanaf 1 maand is echt dikke vette onzin!! Het is zelfs heeeel goed dat ze snachts nog komt, want met name als je kindje dán drinkt is dat goed voor je productie!! En dus als hij dit soort dingen roept, dan vraag ik me af of je hem wel serieus moet nemen als hij zegt dat je over 4 weken waarschijnlijk aan de kv moet. Ik zou me daar nog maar eens goed over laten informeren bij een lactatiekundige!
Die koemelkallergie is natuurlijk supervervelend!! De dochters van Franck hadden allebei ook heeeel erg veel last van allergieen. Als ik hoor wat die allemaal hebben gedaan in die tijd… Vier dagen lang hetzelfde eten, als het goed ging van daar uit steeds 1 nieuw ding erbij. Net zolang tot ze wisten wat kon en wat niet… pfff… Zwaar! Die kinderen hebben allebei zo’n anderhalf jaar bv gehad. Dát heeft die ex dan wél weer goed gedaan, dat moet ik haar nageven.
Succes Karin!! En zet m op!
Karin, ik heb van die dvd’s van pilatus, die kan ik dus thuis doen. Ik heb zowel de fysio als de gyn gevraagd en beide zeiden dat ik buikspieroefeningen rustig weer op mocht pakken en dat het juist heel goed was om de schuin buikspieren en je rugspieren te trainen. Ik doe nu elke dag die van 10 minuten, maar even rustig aan dus.
Jeetje 2 kilo onder je gewicht van voor de zwangerschao, goed man, ik zit er nog steeds 18 boven, maar ja heb er al 26 kilo af in 8 weken dus mag niet klagen. Ik hoop nog 16 kilo af te vallen, voordat we in september op vakantie gaan. Maar ivm de bv eet ik juist heel gezond en verder goede lichaamsbeweging, elke dag 1,5 uur wandelen, baby-zwemmen, aquarobic en elke dag pilatus.
Wat balen zeg van die koemelk, en het zit echt overal in idd. drink je nu sojamelk??
Niet teveel afvallen dames!! Het gif uit je lijf gaat ook naar de bv én als je teveel gaat sporten dan kan je productie daaronder lijden. Dus: KALM AAN JULLIE!!!
Pleun, mijn fysio zei dat wandelen de beste vetverbrander is, dus ik wandel me suf Dat lijkt me juist wel gezond toch, ik bedoel het is ontspannend, loop met mijn kleintje dicht tegen me aan (in de draagzak) en het verbrand vet, dus een perfecte combi dacht ik
als je teveel verbrandt komen de afvalstoffen vrij en die komen ook in de BV. Daarom is het advies dus om niet te veel te gaan afvallen tijdens de bv periode. Hoeveel mocht je ook al weer veilig kwijt per week pleun??? Een pond???
Dat wist ik idd. Maar ik hoef eigenlijk maar weinig moeite doen om af te vallen. Ben ook heel veel aangekomen in de zwangerschap doordat ik een paar maanden plat moest liggen en heel veel vocht, nu ik weer in beweging ben raak ik die kilo’s vanzelf kwijt. Ik kan eigenlijk alleen maar heel gezond eten en hopen dat die kleine er verder geen last van heeft.
Ik ben deze week pas begonnen met buikspieroefeningen, die 26 kilo heb ik helemaal niks voor hoeven doen.
(eventjes een ego berichtje reageer later weer)
Ben een beetje nerveus, de dokter belt zo hoe we nu verder moeten met de allergie van zoë, ons meisje is zo zielig. Als ze eten heeft gehad dan heeft ze gewoon echt pijn en als ze dan eindelijk in slaap valt, wordt ze met een half uur weer wakker omdat het dan al weer etenstijd is. Wordt er zo verdrietig van.
Maar vandaag dus advies van de huisarts en morgen om 11 uur een afspraak bij het cb + lactatiedeskundige. Hopelijk kunnen we een oplossing vinden want dit is echt geen doen voor ons meisje!!
Liefs Karin
A gossie… arme Karin en arme Zoë!! Kan niks voor je doen helaas, maar wens je wel heel veel sterkte!! Wat erg he als die kleintje zo huilen en dat je dan niet eens weet wat te doen. Maar… wie weet Karin… misschien is de oplossing wel heel dichtbij. Ik ga voor je duimen! Sterkte!!
Nou de huisarts heeft gebeld en hij heeft zijn visie al doorgenomen met de lactatiedeskundige, tot en met vrijdag moet ik alles afkolven, en alleen nog maar afgekolfde melk in een flesje geven. En vrijdagmiddag moeten we dan weer naar de dokter om te kijken hoe het dan gaat.
Per maaltijd (ze komt nog iedere 3 uur moet ik 100 / 110 cc geven, en de voeding van half 12 s nacht moet ik 120 a 130 cc geven) Ben benieuwd of ik zoveel kan afkolven.
Maar mijn meisje begint (alweer) wakker te worden… dus ik ga haar maar haar flesje geven.
(hoop zo dat dit gaat werken)
Liefs Karin
De huisarts en co, wilde wel proberen zolang mogelijk door te gaan met borstvoeding omdat dit de kans aanzienelijk zou verkleinen dat zoë later nog last zou hebben van de allergieen.
Karin, ik snap niet zo goed waarom je moet kolven? Als het een allergie is dan zit dat toch zeker niet in je borst? Waarom is dat?
Ze heeft en de allergie (daarvoor zit ik nu op dieet) en ze krijgt waarschijnlijk niet genoeg uit mijn borst. (verkeerde zuigtechniek??) Ze weten dit echter nog niet zeker en daarom moet ik zowiezo tot vrijdag kolven. Als ze dan wat tevredener wordt dan had ze dus gewoon nog honger! En als het niet helpt gaan ze weer verder zoeken.
Liefs Karin
Kolven én tussendoor af en toe aanleggen (voor productie??)… Ach weet je Karin, ik roep ook maar wat natuurlijk, je moet doen wat je zelf goeddunkt. Hoop gewoon érg dat het goedkomt met jullie!! :-*
Hallo daar,
Ik heb, schaamschaam, een hele poos niet gereageerd. Mijn excuus: ben op vakantie geweest (was leuk!) èn heb het erg druk gehad met naderende verhuizing, verkoop huis en nieuwe baan en zo.
Maar goed, wilde even naar jullie zwaaien en melden dat het nog allemaal goed gaat hier. Wouter is inmiddels al ruim 10 maanden en dènkt er niet aan om bv te minderen :mrgreen: . Vind ik niet erg hoor. Maar vroeg me alleen wel af: Hoe vaak voedden jullie - voor wie het van toepassing is - nog bij 10 mnd? Ik weet dat alles normaal is, maar ben gewoon nieuwsgierig. Wouter krijgt nu nog zo’n 6 voedingen en gebruikt de borst 's nachts vaak om snel weer in slaap te komen. Wat betreft dat laatste vraag ik me trouwens wel eens af of ik er goed aan doe om hem dat zo aan te wennen. Enerzijds denk ik: het is net zoiets als een fopspeen, maar dan niet “fop” en bovendien heeft ie 's nachts ook vaak nog echte honger/dorst. Anderzijds: tsja, moet hij niet leren om zelfstandig weer in slaap te vallen?
Verder vond ik het noemenswaardig dat ik mijn eerste verafschuwde blik binnen heb. :mrgreen: Toen ik mijn schoonstiefbroertje ( :? ), naar aanleiding van zjn vraahg of hij nu van die potjes van Nutricia kreeg ( :evil: ), vertelde dat hij nog gewoon ( :mrgreen: ) de borst krijgt, wist ie echt niet waar ie moest kijken.
Tot later!
Hahaha! Marion!! Laat me lekker denken!
En… ik geef Bo nog maar 2 keer per dag de borst, maar dat is uit nood. Denk dat ze anders inderdaad ook nog wel zo’n 5 a 6 keer zou komen. Bo kwam ook nog heel lang snachts, maar dat hebben we langzaam afgebouwd: steeds minder gegeven en op een gegeven moment steeds langer niet komen. Dat ging goed. Ze slaapt nu door. Ik geloof ook niet dat ze tegen deze tijd nog snachts hoeven te eten/drinken. Voor ons was het noodzakelijk dat ze doorsliep (ben gewoon té moe door de zwangerschap) en dus hebben we het zo aangepakt. Maar doe waar jij je goed bij voelt!
Lekker: vakantie!!! En nu dus naar Tilburg! Leuk hoor!! Doe ze de groeten van mij! :mrgreen:
Anyk krijgt ook nog best vaak de borst. Toen Yoni zo oud was kreeg ze nog 1 of 2 keer. Die heeft dat zelf afgebouwd en was daar tevreden mee. Anyk daarentegen nog wel eh… 's Ochtends, bij de koffie een slokje, voor het middagslaapje, soms rond etenstijd, voor het slapen, eind van de avond / begin van de nacht en nog regelmatig 's nachts. Ook gebruikt zij het vaak om weer in slaap te vallen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Yoni is ook altijd aan de borst in slaap gevallen en als ze even wakker werd legde ik haar gewoon aan. Ook al ‘mag’ dat niet. En ze slaapt nu helemaal zonder mama’s borst in :mrgreen: Ach, Yoni heeft nog moeite met inslapen. Nu leest ze een boekje ofzo en dan valt ze vanzelf in slaap. Dat komt echt niet doordat ze zo lang aan de borst is ingeslapen, dat zit erin. Anyk kan ik rustig wakker op bed leggen. Als ze moe is gaat ze slapen. Terwijl ze ook regelmatig aan de borst in slaap valt.
Ze is nu ziek en wil eigenlijk alleen maar bij mij drinken (lang leve de bv :dance: ) Ander eten schuift ze van zich af. Alleen fruit en ranja wil ze nog hebben. Ik heb gisteren ook maar een potje fruit opengemaakt, kan ze zo nu en dan een hapje hebben. Lekker fris. Straks zal ik een peer voor haar klaarmaken, daar is ze dol op.
Ze krijgt weinig uit pot. Meestal eet ze met ons mee, maar we hebben het wel altijd in huis.
Oh, ze is weer wakker. Ik zal naar haar toe.
Ik ben aan het afbouwen met afkolven , spijtig en heel erg tegen mijn zin.
Maar ik heb terug geweldige pijn aan mijn rug die echt niet meer te houden is en moet medicatie hiervoor nemen maar mag dan niet meer kolven.
Ik stop ook aan de ene kant omdat de productie minder en minder wordt, heb al alle trucjes gebruikt maar niets helpt.
Hè wat jammer buikje…
Ilse, ik vind het een raar verhaal van je HA, eerlijk gezegd. Juist een allergisch kind heeft baat bij BV ipv KV. Ben heel benieuwd wat die LK zal zeggen. Wat zei je HA over tepel-speenverwarring? Je zou Zoë toch kunnen aanleggen en daarna bijvoeden met een fles afgekolfde melk?
Sorry hoor, maar ik zit zelf al 8 maanden te kolven voor een kindje dat niet aan de borst kan/wil drinken. Dus ik ben altijd maar bang dat een ander hetzelfde overkomt :-* . Ik zou haar dus in ieder geval regelmatig blijven aanleggen. Verkeerde zuigtechniek zou kunnen, maar dan is een LK de oplossing, lijkt me. Jammer dat je tot vrijdag moet wachten.
Buikje jammer zeg…wat moet dat een teleurstelling wezen!
Lena: de lactatiedeskundige was het er mee eens. Omdat zoë heel erg haar best doet aan de borst, maar duidelijk niet genoeg binnen krijgt en dat krijgt ze met de fles wel. Nu moeten we er vrijdagmiddag weer heen om te horen of ik haar dan inderdaad weer moet aanleggen. Dit is een soort test periode zeg maar.
Nou goed ben al lang blij dat onze schat zo wel mijn melk binnen krijgt!! En dat ik niet over hoef naar flesvoeding.
Nou meiden ik ga er weer snel vandoor, voetbal kijken!
Liefs Karin