Algemeen bv topic

Whoeha Lena :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Gefeliciteerd!

Ik denk enige honderden berichtjes? :mrgreen:

Minnie welkom hier!!!

@lena3 wrote:

ja, of dat je met 34 weken zegt: ik ben er wel klaar mee, stop maar in een couveuse.

ik meng me even in de discussie (waarbij iedereen het met elkaar eens is, heerlijk :mrgreen: ), maar ook dìt gebeurt m.i. veels te veel, dat vrouwen op het eind lopen, zeg 37 weken zijn en echt gaan zeuren of ze alsjeblieft mogen wordne ingeleid. En ik snap best dat het zwaar is en dit en dat, maar je wilt toch het beste voor je kindje? en zolang je kindje niet anders aangeeft, is 40 weken binnen blijven toch het allerbeste voor je kleintje?
zouden dames die meer 'zeuren' om ingeleid te worden e.d. ook vaker kv geven? :D

Fiep, nee hoor, ik liep ook met 38 weken te ‘zeuren’ om ingeleid te worden en ben toch echt wel van plan om heeeeeeeeeeeeel lang bv te gaan geven. Ben namelijk wel een doorzetter, maar na 38 weken was ik het helemaal zat. Ik lag namelijk steeds in het ziekenhuis met zwangerschapsvergifiging en voelde het leven uit me weg gezogen worden en dat is niet overdreven, was ook dik 40 kilo gegroeid door de combi veel vocht en strikte bedrust. Maar ik was wel heel trots op ons kleintje en mezelf dat we de 38 weken haalden want pfff wat was dat een zware dobber zeg. Gelukkig besloot Nica zelf met 38w2d te komen :dance:

Hey kolvende meiden, laten jullie het even weten als er weer eens een wedstrijdje gehouden wordt, dan doe ik ook gezellig mee :wink:

Minnie welkom!!

O jongens ik heb geen zin om te koken dus heb mijn mannetje opdracht gegeven om kebab te halen, slecht hè!! :oops:

Groetjes Gemma.

Ik wil DOLGRAAAAG bevallen vanaf nu zo’n beetje, maar ingeleid worden??? :snooty: Daar zal je me nooit over horen!! Ik ben bij Bo ingeleid (vliezen waren gebroken en weeen kwamen maar niet, ontsluiting kwam ook maar niet trouwens…) en dat wil ik dus echt NOOOOIT meer!!! :naughty:

Hoi,

Welkom minnie…

Pleun: nog even volhouden… Het komt goed!!!

Ik werk weer sinds 2 dagen, de eerste 2 weken halve dagen… Maar wat vind ik het kolven op het werk verschrikkelijk zeg… Ze hebben dus geen kolfruimte en ik moet dus elke dag op een ander kamertje zitten… Gelukkig kolf ik makkelijk en kan ik nog steeds meer kolven dan dat Veron drinkt bij mijn moeder dus dat is wel lekker…

Ik ga er toch maar eens achteraan volgende week om toch iets beters te regelen… De kamers waar ik kan zitten zijn wel rustig maar er is geen water dus moet ik met mijn kolfspullen gaan lopen en dat dus ergens anders afspoelen…

Ik weet dat ze het verplicht zijn en eigenlijk is het ook van de zotte dat ze geen kolfruimte hebben terwijl er zoveel vrouwen daar werken… Maar ik ben daar dus pas net begonnen en wil geen rare gezichten krijgen…

En wat ik ook zo erg vind aan kolven op het werk… Ik heb veel werk liggen en leuk werk dat ik het zonde vind van de tijd,ihihhihihii… Dat moet maar wennen denk ik…

Groetjes babylover

Tja, dat laatste moet wennen. En dat je moet zeulen met je spul… ach, daar kan je wellicht ook nog wel overheen stappen? Maar iedere keer in een andere kamer daar zou ik ook niet blij mee zijn. Maar weet je: iedere afspraak die ten koste gaat van de kwaliteit of de kwantiteit van je bv is niet geldig. Klaar toch? Tis lastig hoor, om zo voor jezelf (en je kindje!!) op te komen, maar t went wel… :mrgreen: :wink:

Waaaahhh een kolf wedstrijdje… ik pas nog eventjes! Bij mij komt er maar ietsje uit met kolven ( 80 cc ofzo) als ik hier lees over 200 :shock: Moet ik nog ff oefenen :lol:

Wanneer kolven jullie trouwens, tussen 2 voedingen door of direct na een voeding de rest aftappen??? Wat is het beste?

Ga er vandoor, mijn ouders komen zo koffie drinken!

Liefs Karin

Gezellig Karin, je ouders op visite!!

Even een productievraagje. Gisteravond wou ik Nica de borst geven, dronk een paar minuten aan de ene om daarna in huilen uit te barsten, ik dacht dat ze krampjes had maar ze bleef maar aan die borst trekken, dus ik toch maar de andere gegeven en ja hoor weer naar een paar minuten hetzelfde verhaal. Ik mijn vriend roepen dat hij de kolf maar moest pakken om te kijken of er echt niks meer inzat. En met moeite kreeg ik nog net 20 cc uit beide borsten. Ik had dus blijkbaar niet genoeg voor ons kleine meisje. Vandaag dus maar even rustig aan, veel knuffelen en goed eten. Maar nu is Nica ziekjes, ze drinkt slecht, is vreselijk verkouden en aan het hoesten, valt na een paar slokjes alweer in slaap. Dus wat moet ik doen, want zo loopt mijn productie nog verder achteruit ben ik bang :think:

Ik kan niet met haar in bed kruipen, ze slaapt namelijk alleen maar ingebakerd in haar eigen bedje.

Is het wijsheid om nadat ze gedronken heeft beide borsten nog af te kolven en misschien tussen twee voedingen in nog extra te kolven???

Help me even uit de brand dames!!

Liefs Gemma.

Extra kolven, rust, veel drinken, veel aanleggen en vooral geen zorgen maken… t zijn allemaal dingen die kunnen helpen. Dat je niet zoveel uit je borsten kolft hoeft niet te betekenen dat je te weinig voeding hebt. Kan ook zijn dat ze even niet zo lekker is of dat ze in een regelperiode zit ofzo. Komt goed hoor!!

Oké thanks Pleun, ze is idd niet lekker, ik moet haar ook elke keer wakker maken voor de voeding.

Mom2be, ik weet het niet zeker hoor, omdat ze nu ziek is, maar volgens mij hoef je haar echt niet wakker te maken voor een voeding. De beste balans tussen borst en kind krijg je als je op verzoek voedt. Maar, nogmaals, dit geldt als je een gezond kindje hebt. Beterschap!! :-*

@Ilse2 wrote:

Waaaahhh een kolf wedstrijdje… ik pas nog eventjes! Bij mij komt er maar ietsje uit met kolven ( 80 cc ofzo) als ik hier lees over 200 :shock: Moet ik nog ff oefenen :lol:

Wanneer kolven jullie trouwens, tussen 2 voedingen door of direct na een voeding de rest aftappen??? Wat is het beste?

80 cc is keurig hoor! Ninanien en ik zijn professionele kolvers, ha ha. Mijn dochtertje drinkt helemaal niet aan de borst, dus ik kolf in plaats van voeden. Vandaar de hoeveelheid. Ninanien kolft al maanden extra tussen de voedingen door. Wat beter is, is afhankelijk van je reden om te kolven.

Minnie welkom! Voeden in het openbaar komt mss nog. Jij en je kind worden er steeds bedrevener in. Kijk maar naar openbaar voedende moeders, die kinderen zijn meestal een stuk ouder dan die van jou. Fijn dat het zo goed gaat :thumbup:

In het begin kolfde ik ook maar 20-40-60cc… Het is echt iets geweest wat ik moest leren. Om je productie op te krikken kun je het best s nachts kolven. Ik kolfde zelf dan rond middernacht en dan om 5.30u (voordat Sara haar eerste voeding wilde) weer. Op die manier kon ik, samen met de kolfbeurten op mijn werk, aan de benodigde hoeveelheden komen voor de 2 flessen bij de oppas (2x 200cc). Nu sinds een paar weken (ik schat een maand ongeveer) hoef ik nog maar 2-3x te kolven voor 2 voedingen.

Gemma: Omdat ik geen melkprodukten meer mag, moest ik van de dokter uit voorzorg, bruinbier drinken (1 flesje per dag) de koffie laten staan en ongezouten cashew noten eten. Daar gaat je productie van omhoog. Miss ook iets voor jou?

Beterschap met de kleine Nica!!

Onze kleine uk heeft ineens weer allemaal vlekjes op haar gezicht…ik heb toch echt geen melkprodukten aangeraakt. Morgen toch maar even de huisarts bellen.

Pfff gelukkig hadden jullie de eerste periode ook niet zo’n top produktie… dacht dat mijn coberco fabrieken nu al uit de runing raakte :mrgreen:

Over borstvoeden in het openbaar… ik doe dat eigenlijk alleen bij naasten, zomaar op een terrassje zitten voeden durf ik ook niet zo goed. Toch een soort schaamte. Is stom…weet ik want het is heel natuurlijk maar ik voel me er toch onzeker over. Miss wordt ik er nog vrijer in als ik het wat langer doe.

Nou ik ga lekker televisie kijken, voordat de visite komt! (hoe lang houdt kraamvisite eigenlijk aan? We krijgen zaterdagavond visite, zondagmiddag, maandagavond…etc, etc)

Liefs Karin

Hoi,

Mom2b: sterkte met Nica, en over je productie zou ik ook niet al te veel zorgen maken hoor…

Ik kon in het begin makkelijk kolven en op een gegeven moment kwam er ook bijna niks uit terwijl er echt wel genoeg melk in zat dus dat je weinig kolft nadat Nica gedronken heeft zegt niks over je voeding hoor…

Karin: tja kraamvisite… Gelukkig zijn er bij ons veel mensen niet op komen dagen die wel zouden komen… Vind ik niet zo erg…

En in het openbaar voeden komt wel hoor… Je kindje is pas een maand… Went vanzelf…

Weer gewerkt vanmiddag en ik heb nu een vast kolfruimte… Een medicijnkamer met water en een deur die op slot kan… Dus dat is gelukkig nu helemaal geregeld…

groetjes babylover

Babylover: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Karin, heb je gemaild! Kolf ze! En met dat bier wel uitkijken he, niet vlak voor een voeding. Ik betwijfel trouwens of dit soort dingen écht helpen…

Ik heb vanavond volledig toe kunnen geven aan mijn nesteldrang!! Heerlijk!! Bo’s kamer is nu meer af, we hebben boven nu ook traphekjes, dus ze kan daar nu ook spelen, Frits’ kamer is klaar voor gebruik, ik heb de reismand naast mijn bed en al opgemaakt én ik heb een tas voor het ziekenhuis gemaakt (met pakje en rompertje enzo… smeeeeeelt!!!) Leuk he!! Nu moet ik wel weer gaan rusten, want mijn kop wil wel, maar mijn lijf protesteert hevig!! :wink:

Pleun fijn zeg!!! Ben benieuwd naar het kamertje? Ga je ook foto’s plaatsen?

Ik ben beretrots! :inlove: :dance: :thumbup:

Vanavond met Sara naar het CB geweest. Ze is de afgelopen maand weer 900 gram aangekomen en weegt nu 7450 gram. Verder is ze bijna 4 cm gegroeid en haar hoofdje bijna 3 cm. Qua gewicht zit ze inmiddels boven de middellijn, qua lengte er iets onder, qua hoofd er boven. Sara heeft grote hersenen :mrgreen:

Verder qua ontwikkeling loopt ze volgens de cb arts ook wat “voor”. Ze kan dingen die ze nog niet “hoeft” qua leeftijd :mrgreen: Moeder is weer trots trots trots dus.

1 minpuntje…er waren vlak voor sara 3 kindjes met waterpokken op het cb en sara lag op nog niet ontsmet kussen waar 1 van die kindjes op lag. Weliswaar meest op doek…maar toch. Ja zegt de arts, over 14 dagen weet je het wel en voor die kleintjes valt het vaak wel mee hoor…

Ja…maar…we gaan over 3 weken op vakantie…en ik heb de waterpokken ook nog niet gehad… :shock: :silenced: :frowning:

Oeps…

Ja zegt ze: als jij het krijgt ben je er goed klaar mee…brrrrrrrrrrrrr…

Het duimen tegen de waterpokken is dus begonnen hier :mrgreen:

Groot pluspunt vanavond: we hadden het over bijvoeding enzo. En ik vertelde dat we het ala rapley willen doen. Werd niet afkeurend over gedaan, gewoon proberen zei de cb arts. Ze zei ook dat sara in principe genoeg heeft aan bv maar dat het wel verstandig is om nu verder bij te voeden. Ze kwam ook niet met schema’s etc op de proppen. Vond het wel een prettig bezoek. NU moet ik zeggen dat ik me beter voel bij de cb arts van het avondburo…die laat ons in onze waarde en emmert niet continue over flessen erin :mrgreen:

@Ninanien wrote:

Pleun fijn zeg!!! Ben benieuwd naar het kamertje? Ga je ook foto’s plaatsen?

Ik ben beretrots! :inlove: :dance: :thumbup:

Vanavond met Sara naar het CB geweest. Ze is de afgelopen maand weer 900 gram aangekomen en weegt nu 7450 gram. Verder is ze bijna 4 cm gegroeid en haar hoofdje bijna 3 cm. Qua gewicht zit ze inmiddels boven de middellijn, qua lengte er iets onder, qua hoofd er boven. Sara heeft grote hersenen :mrgreen:

Verder qua ontwikkeling loopt ze volgens de cb arts ook wat “voor”. Ze kan dingen die ze nog niet “hoeft” qua leeftijd :mrgreen: Moeder is weer trots trots trots dus.

1 minpuntje…er waren vlak voor sara 3 kindjes met waterpokken op het cb en sara lag op nog niet ontsmet kussen waar 1 van die kindjes op lag. Weliswaar meest op doek…maar toch. Ja zegt de arts, over 14 dagen weet je het wel en voor die kleintjes valt het vaak wel mee hoor…

Ja…maar…we gaan over 3 weken op vakantie…en ik heb de waterpokken ook nog niet gehad… :shock: :silenced: :frowning:

Oeps…

Ja zegt ze: als jij het krijgt ben je er goed klaar mee…brrrrrrrrrrrrr…

Het duimen tegen de waterpokken is dus begonnen hier :mrgreen:

Groot pluspunt vanavond: we hadden het over bijvoeding enzo. En ik vertelde dat we het ala rapley willen doen. Werd niet afkeurend over gedaan, gewoon proberen zei de cb arts. Ze zei ook dat sara in principe genoeg heeft aan bv maar dat het wel verstandig is om nu verder bij te voeden. Ze kwam ook niet met schema’s etc op de proppen. Vond het wel een prettig bezoek. NU moet ik zeggen dat ik me beter voel bij de cb arts van het avondburo…die laat ons in onze waarde en emmert niet continue over flessen erin :mrgreen:

Fijn zeg, zo’n CB arts die je in je waarde laat… die van mij begon over bijvoeden met KV en toen ik zei dat ik dat liever niet wilde deed ze daar nogal raar over vond ik… 2 jaar BV (toen ik dat zei) moest ze zelfs een beetje lachen… en KV is ook heel goed (ok maar beter dan mijn BV die ik in overvloed heb???)

Sanae is ook goed gegroeid en zit met gewicht ook boven gemiddelde… hoofdje net iets onder… en lengte gemiddeld… dus ook erg trots :smiley:

Rapley werd bij mij trouwens wel afgekeurd… voeden gepureerd met lepeltje was beter om te wennen aan smaak enz enz… maar ik doe het lekker toch…

Heb na advies van mama’s hier toch besloten om geen pap te geven, alleen BV… of anders pap van BV en geen KV :roll: En dan voor de rest s’avonds haar groente…

Sanae heeft de waterpokken gehad met 4 maanden en zat HELEMAAL onder… is er een dag ziek van geweest maar voor de rest weinig aan overgehouden ook… ben blij dat ik er vanaf ben…

Nou en succes want ik kreeg de waterpokken toen ik 25 was… pff was geen pretje… :frowning:

Zal voor je duimen :thumbup:

@Mom2Be wrote:

Gezellig Karin, je ouders op visite!!

Even een productievraagje. Gisteravond wou ik Nica de borst geven, dronk een paar minuten aan de ene om daarna in huilen uit te barsten, ik dacht dat ze krampjes had maar ze bleef maar aan die borst trekken, dus ik toch maar de andere gegeven en ja hoor weer naar een paar minuten hetzelfde verhaal. Ik mijn vriend roepen dat hij de kolf maar moest pakken om te kijken of er echt niks meer inzat. En met moeite kreeg ik nog net 20 cc uit beide borsten. Ik had dus blijkbaar niet genoeg voor ons kleine meisje. Vandaag dus maar even rustig aan, veel knuffelen en goed eten. Maar nu is Nica ziekjes, ze drinkt slecht, is vreselijk verkouden en aan het hoesten, valt na een paar slokjes alweer in slaap. Dus wat moet ik doen, want zo loopt mijn productie nog verder achteruit ben ik bang :think:

Ik kan niet met haar in bed kruipen, ze slaapt namelijk alleen maar ingebakerd in haar eigen bedje.

Is het wijsheid om nadat ze gedronken heeft beide borsten nog af te kolven en misschien tussen twee voedingen in nog extra te kolven???

Help me even uit de brand dames!!

Liefs Gemma.

Hallo mom2be… sanae viel ook steeds in slaap… ik deed dan tussendoor de luier verschonen… kon ze daarna nog even… bovendien heeft ze altijd maar een paar minuten gedronken… dat drinken van baby’s 20/25 min pfff daar ben ik nooit aan gekomen… ik heb me ook altijd druk om gemaakt…

toch heeft ze altijd genoeg gehad… ondanks tussendoor in slaap vallen en een paar minuutjes drinken… wel kun je tussendoor eens gaan wegen bij CB als je je daar druk om maakt… haalt veel onrust weg als je kindje het qua gewicht wel goed doet… dan doe jij het dus ook goed!

verder deed ik ook wel eens extra kolven… en anders wat vaker aanleggen… oh en als ze binnen 2 uur nog eens wilt drinken doe dat dan uit dezelfde borst want dan krijgt ze die achtermelk binnen… misschien dat ze daarom onrustig blijft… dus ipv teveel te wisselen, binnen 2 uur dezelfde borst… achtermelk is lekker vet en dan is ze misschien wel content…

Ik was zo onzeker toen ze net zo oud was als jouw dochtertje… ook over de melk productie en of ze wel genoeg binnenkrijgt maar geloof me… als haar gewicht goed is en haar plasluiers voldoende dan doen jullie het goed… geef vooral niet op met de borstvoeding want ik geef het nu 6maanden en het is PUUUURRR genot… voor haar en voor mij :smiley:

succes

hoi ik heb nog niet helemaal bijgelezen maar reageer even snel op Nynke (verder later):

Goed zeg dat het zo’n goed bezoek was. Weet je dat Sara dan even veel weegt als Maaike bij haar bezoek met 6 maanden :slight_smile: . Die was 7530 toen.

Ik vind het wel grappig dat we zulk verschillend advies hebben gekregen met hetzelfde CB. (jij hebt die donkerblonde nu?).

Die met die krullen zei tegen mij dat bijvoeding nu echt noodzakelijk werd (ook vlees). En ze had net wat over Rapley gelezen, was niet negatief maar zei dat ze het niet aan kon raden omdat ze geen ervaring had.

Ik geef nog geen vlees hoor (de groeten) eerst maar eens groente :wink: .