Karin, zal ik eens iets ontzettend opbeurends zeggen? Bo sliep pas door toen ze 11 maanden was… :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Is het een beetje te doen, zo’n dieet? Begint het al te wennen? Nog een maand, dat is te overzien toch?
Eet smakelijk!!
Ik heb nog niet bijgelezen. Ik weet niet of ik dat red.
Ik ben een beetje verdrietig .
Ik heb net 4 dagen op bed doorgebracht. Ik was ongesteld geworden en dan krijg ik zo’n last van BI dat ik mijn benen niet meer zelf kan verschuiven in bed.
Voeden is dus ook een probleem.
Het enige wat er aan te doen is is stoppen met BV en hormonen gaan slikken en dan is het 50/50 of het helpt.
Ik vind dat zo’n moeilijke beslissing . Ik zit hiet nu al bij te huilen…
Ik heb nu de afgelopen dagen dus ook weinig gevoed. Kan het echt niet dan. Mijn productie is dus ook nog meer ingestort want kolven kan ook niet dan. Ik kan dan gewoon alleen maar op mijn rug liggen en niet bewegen.
Ik kan nu eindelijk weer een half uurtje zitten en dan moet ik steeds weer gaan liggen.
Ik ga dus zo naar mijn schoonmoeder want ik kan zo ook niet voor Maaike zorgen .
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wilde wel afbouwen naar avond en ochtend voeding maar stoppen vanwege mijn klachten wil ik eigenlijk niet. Ik vind het zo’n klote reden.
Maar ik trek het zo niet.
Ik hoopte dat de pijn per maand minder zou worden maar het was nu weer erger als vorige maand.
Ik weet het echt niet meer. En ik wil geen beslissingen nemen op het moeilijkste moment want ik wil geen spijt krijgen.
Ik moet één op bed gooien want Maaike huilt nu ook…
Jeetje mamalien, wat vervelend zeg, lijkt me een hele moeilijke keuze, maar echt :thumbup: dat je zo doorzet, ik hoor zoveel mensen om me heen die bij het minste of geringste al opgeven, kunnen jullie daar ook zo slecht tegen?
Gister belde ik met een collega en haar zoontje wou de eerst drie dagen niet drinken aan de borst, spugde bv ook uit, fv niet, waarop de moeder dacht dat hij het niet luste. Ook wist hij niet wat hij met de borst moest.
Toen de kraamzorg na 4 dagen kwam (heeft de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen) had hij urate ( ik weet niet meer hoe je het schrijft) in zijn luier, had die kraamzorg gezegd dat dat wel een heel slecht teken was en dat zijn niertjes het nog maar net aan konden. Het was ook net een dood vogeltje zei mijn col. Dus toen is ze meteen gestopt met bv.
Ik begrijp dat niet, die van ons wist ook niet wat ze met de borst moest en konden we ook niet wakker krijgen voor de voedingen, had tot 7 dagen ook dat urate in haar luier en was nog net geen 10% afgevallen. Ik heb alleen geen moment gedacht om te stoppen met bv, ik vind je moet zo’n kind ook even de kans geven.
Ja zegt ze, hij is nu helemaal opgebloeid en groeit weer goed, ja natuurlijk maar ik weet bijna zeker dat hij dat uiteindelijk van de bv ook wel gedaan had.
Waarom geven mensen tegenwoordig toch zo snel op?? :think: Zonde vind ik het.
Osteopaat ging goed!! Ze is nu een stuk vrolijker, spugt minder en heeft bijna helemaal geen krampjes meer :dance: Vanmiddag moeten we weer.
Nica krijgt hier om ongeveer 20.30 uur de laatste voeding en slaapt dan tot 5.00 uur door, daarna komt ze weer om 9.00-13.00-17.00-19.00 uur. Wij hebben ook niks te klagen dus.
Vannacht heeft Nica bij ons op de slaapkamer geslapen, daar is het een stuk koeler. Ik werd om 400 uur wakker van vreselijke stuwing :shock: heb ik anders nooit meer. Volgens mijn moeder kwam dat omdat ze dichtbij me lag :think:
Nou ik ga even een hele grote schaal met fruit maken
Groetjes Gemma.
Pleun, met 11 maanden pas doorslapen… waaahhhhhhh wil je me bang maken hahaha
mamalien wat moeilijk zeg!! Maar je hebt het in ieder geval al een hele tijd volgehouden dat vind ik al een hele prestatie hoor
Sterkte meis!!
Wat slaapt Nica lekker!! Maar moet zeggen sinds dat ik koemelkvrij eet slaapt ons meisje ook steeds beter!
Nu komt ze wel ongeveer iedere 2 a 2,5 uur voor een slokje, maar het is ook zo warm!!
Ik ga er snel vandoor, krijg zo kraamvisite!!
Hoi,
Mamalien: jeetje meid wat een ellende… Tja ik weet niet goed wat ik kan zeggen maar je krijgt wel een hele dikke :-* van ons allebei…
Mom2b; Je denkt hetzelfde als mij erover… Ik heb het ook niet makkelijk gehad in de kraamweek, moeten kolven en Veron was meer dan 10% afgevallen en heb dus wel 1 dag kv bij moeten geven en inderdaad daar bekwam hij wel op maar heb toch doorgezet met bv en na 5 dagen kwam er eindelijk melk…
Dus ik kan er ook niet tegen hoor als mensen al snel stoppen… Kijk als je al weken aan het tobben bent dan vind ik het wel een ander verhaal…
Ik zeg ook tegen iedereen, verwacht van de kraamweek geen roze wolk want dat is het niet als je bv geeft (iig bij mij niet dan hoor)…
Vanmorgen weer naar het cb geweest: 7290gram :shock: en 63cm lang,ihhiihhhi… Lekker ventje toch :inlove: … Maar heb nu toch even een vraagje… Ik geef vitk maar daar mag hij nou toch mee stoppen, hoef toch maar tot de 3 maanden… Ze hebben er niks over gezegd… :think: …
Groetjes babylover
Babylover, wij zijn vorige week geweest en mochten inderdaad stoppen met de vitamine k. Wel moesten we nog steeds de vitamine d geven…
Hoi,
Elsevier: bedankt voor je antwoord… Ik had ze vanavond al niet meer gegeven…
groetjes babylover
Als je minimaal een half uur per dag buiten bent, dan hoef je die vit. d eigenlijk ook niet te geven. Ik geef ze al heel lang niet meer…
Karin: Lara sliep door vanaf een week of 5/6. Tot ze 4 maanden was, toen wilde ze weer drinken 's nachts. Met vijf maanden wilde ze weer twee keer… aaarrhhgg… Met 6 maanden zijn we daarmee opgehouden. Ze dronk overdag nauwelijks en dan 's nachts wel. Toen we haar 's nachts steeds kleinere porties gingen geven, ging ze overdag beter drinken en na een paar dagen hoefde ze 's nachts helemaal niet meer. Voor die methode is jouw meisje nog veels te klein, maar dan weet je dat als ze over een half jaar nog niet doorslaapt, er wel trucjes zijn die je proberen kunt. Niet gezegd dat het altijd helpt, maar hier dus wel. De late avondvoeding heeft ze zelf afgeschaft, een week of 2 nadat de nachtvoeding eraf was. Nu gaat ze na de voeding van 8 uur naar bed en slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend. Heerlijk.
Mamalien: wat een lastige beslissing… Kan je niet helpen meid, weet ook niet wat ik doen zou. Als je in die dagen echt niet voor Maaike zorgen kunt, dan heb je weinig keuze, denk ik. Lastig hoor :-* :-* :-* .
Ik vind ook vaak dat mensen te snel opgeven. Een collega van mij kreeg een BO en stopte meteen. Ze had ook kloven en zei: het kind kreeg bloed binnen, dat is zielig. Maar ze had niet eens een LK gebeld! Je kunt toch wel proberen het probleem op te lossen? Veel vrouwen willen ook niet kolven. Dat vinden ze écht teveel gevraagd. Nou, ik doe het al bijna 8 maanden en het is echt niet lollig, maar sommige moeders hangen de hele BV al aan de wilgen omdat ze één weekje moeten kolven :naughty: . Als je dan bedenkt hoe graag je het zelf gewild had… Ik denk ook altijd maar dat ze gewoon niet goed op de hoogte zijn. Niemand zou zijn kind toch zo makkelijk afschepen met KV als ze wisten hoe slecht dat was?
Ik zie trouwens ook bij de maandmama’s dat BV-moeders heel snel wordt aangeraden om er maar flesjes bij te gaan geven of om helemaal te stoppen met BV. Dan is zo’n kindje nog geen zes weken oud, en dan krijg je al opmerkingen als “je moet voor jezelf kiezen”, “je hebt je wel genoeg ingespannen,” “je kindje is gebaat bij een uitgeruste mama” etc etc. Maar je moet helemaal niet voor jezelf kiezen! Je moet voor je kind kiezen. En na 6 weken kom je echt nog niet aan jezelf toe, dat is gewoon onrealistisch om iemand dat voor te houden. En het eerste half jaar (minstens) ben je niet uitgerust. Dat kun je gewoon wel vergeten. Mensen schijnen te denken dat je moeder kunt worden en dat je leven daarna binnen een paar weken weer ‘op orde’ moet zijn. Ik weet niet of het aan mijn gestuntel ligt, maar volgens mij is dat volslagen onrealistisch en ook niet eerlijk om moeders het idee te geven dat het zo zou horen.
ik ga maar even controversieel doen :silenced: persoonlijk vind ik dat het belang van je kind voorop moet staan…Ik wilde zelf niet eerder aan kinderen beginnen dan dat ik dat kon. en praaaaaaaaat me niet van die aanbevelingen om maar op de fles over te gaan…brrrrrrrrrrr heb nog cb nachtmerries :? Ik moet zeggen dat ik het wel als een flinke investering heb gezien het bv geven. het ging de eerste maanden heus niet makkelijk. nu wel en geniet ik er echt van en sara ook!
en kolven oef. ik kolfde 3-5 keer per dag Naast de voedingen…nu minder en kolven is zeker niet mijn favo bezigheid maar er zijn wel meer dingen die niet leuk zijn…dusik melk vrolijk verder hihihihi. nu ook vandaar zo briek getypt :mrgreen:
Lena, ik ben het echt HELEMAAL met je eens!!! Op de een of andere manier denk ik wel eens dat er heel veel mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een makkelijk leven. Ten koste van (ik zal niet zeggen álles, maar als het al ten nadele is van je eigen kinderen, dan toch op z’n minst) heeel veel. Ik erger me hier ook enorm aan! En nóg erger als het wordt gestimuleerd door artsen e.d.
helemaal met je eens ninanien. Maar ik moet erbij zeggen dat als ik jouw schema zo zag een tijdje geleden dat ik jou dan wel een échte bikkel vond hoor.
Ik bedoel het dan ook helemaal niet om de pijn en moeite of de prestaties van die moeders te bagatelliseren. Het Ãs loeizwaar. Maar net zo min als je halverwege een pijnlijk bevalling zegt ‘ik heb geen zin meer, doe mij maar een keizersnee’, kun je ook niet zeggen ‘ik heb geen zin meer, doe mij maar een fles.’ (In mijn optiek dan…) Dus moet je moeders die het zwaar hebben steunen, in plaats van te zeggen ‘o joh, geef het toch op.’
Wel grappig nynke, zitten we tegelijk te kolven en de typen
en wat zit jij te doen pleun, behalve te crossposten? :mrgreen:
Zit een beetje in een hyper geloof ik… :mrgreen: Ben net bezig geweest om voor Franck vast te beginnen met een mail als antwoord op een mail van zijn ex (met allerlei steken onder water en omgedraaide zaken enzo…). En sta dus op scherp!
aha, laat ik je maar niet prikkelen dan…
:lol: :lol: :lol: :lol:
humor :mrgreen:
nog een voordeel van kolven:de diepzinnige gedachten die je krijgt 8)
Of je zegt niet doe mij maar een ks , maar stop het kind maar terug dit is te zwaar hihihihihi.
ik denk dat het soms/vaak TE makkelijk op de fles overgaan een korte termijn oplossing is overigens…Kans op kramp etc etc etc etc (kost me te veel moeite om het al kolvende op te schrijven grinnik).
oeh pleun…verkapte nesteldrang? :mrgreen:
Zo klaar met melken :mrgreen: er zit weer 180cc in t flesje :dance:
ja, of dat je met 34 weken zegt: ik ben er wel klaar mee, stop maar in een couveuse.
Ik denk ok niet dat je van je zorgen of vermoeidheid af bent als je aan de kv gaat. Idd vanwege krampjes en ziektes enzo. Nu met het vaste voedsel ben ik zo blij dat ze nog BV krijgt. Al eet ze geen hap fruit of groenten, ik weet gewoon dat grietjes alle voedingstoffen binnenkrijgt die ze nodig heeft.
en WAAROM maak ik met 1 hand meer tikfouten dan met 2??!!
en hoeveel berichtjes zouden er hier al met blote tieten geschreven zijn? :mrgreen:
Ook klaar, ik heb 200, ha ha ik heb gewonnen!!
Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb bij dit onderwerp nog nooit geschreven. Enkel bij het ow borstvoeding wat vraagjes gesteld. Zal hier ook even mijn gezicht laten zien .
Ik geef volledig borstvoeding en en het gaat nu best goed. Enige is dat ik nog steeds niet snap is hoe moeders in het openbaar kunnen voeden. Mij lukt het enkel als ik mijn meissie op het voedingskussen kan leggen op de goede hoogte zodat ik 2 handen vrij heb. Met 1 hand moet ik mijn borst te ondersteunen (mijn borsten lijken wel geexplodeerd, ze zijn 2 cupmaten gegroeid) en met de andere hand moet ik haar rustig houden. Want ze is vaak erg wild en neemt het liefst een slok om daarna weer rond te gaan kijken en het liefst met mijn tepel nog in haar mond :naughty: . Ik kan moeilijk als ik weg ga steeds dat voedingskussen mee slepen, maar het maakt me wel minder mobiel.
Ik vind het heel knap als ik lees wat sommige allemaal hebben moeten doorstaan en nog steeds zo enthousiast over bv spreken. Even afkloppen, ik heb tot nu toe geen problemen zoals tepelkloven, spruw of borstontsteking gehad. Enige is dat mijn tepels niet mooi uitstonden zodat ze problemen had met happen. Ben met een tepelhoedje gaan voeden en na 7 weken (wel steeds tussedoor zonder geprobeerd) kon ik ineens zonder tepelhoedje voeden en het gaat nu nog steeds heel goed.