Morgen is Ivan 6 maand en heeft hij 6 maand borstvoeding gehad :inlove: Ben ontzettend trots op dat we dat gehaald hebben. Maar hij wil overdag geen borst meer flesje afgekolfd wil hij nog wel en 's ochtends en 's avonds voor het slapen nog wel.
Hoe kan ik het rustig afbouwen :think:
Hij krijgt nu
7.30 bv
9.30 fruit, (gaat nog niet van harte dus krijgt hij daarna nog bv) moet ik dan daarna kv gaan geven en zo ja hoeveel?
12.00 BV
16.00 BV
18.30 groentehap gaat helemaal op en als toetje nog bv
vlak voor het slapen gaan nog bv en soms nog tegen 23.00 een voeding.
Ene kant vind ik het heel jammer dat hij minder bij mij drinkt maar zolang hij 's ochtends en 's avonds nog wil vind ik het ook prima.
:shock: Ivan morgen alweer 6 maanden?? :shock: :inlove: :dance:
6 maanden bv, goedzo!!! :inlove:
ok dan je afbouwen… bij mij wilde Jayden ook op een gegeven moment niet meer drinken, maar dat moment kwam bij mij wel wat later geloof ik…
Als je nog zoveel bv wil geven, lukt dat wel met kolven? Hou je er rekening mee, dat zolang Ivan niet meer bij je drinkt, dat de bv dan wel achteruit kan gaan? Ondanks het kolven? Dit was bij ons wel het geval…
onee lees verkeerd volgens mij. 's ochtends dus wel live bv, en 's avonds ook nog 2x live? om 12 uur en om 4 uur dus gekolfd flesje bv?
Kan je om 4 uur niet rustig aan een flesje water, of diksap doen? met een koekje/soepstengel oid? dan is die bv ook afgebouwd…
met 7 maanden mochten we voor Jayden beginnen met brood, dus dan heb je die bv er ook af… Jayden krijgt nu om 12 uur een boterhammetje met 180+6 kv…
's ochtends kan je ook van Bambix pyamapapje ontbijt geven, dat is enkel water toevoegen
@Amy82 wrote:
:shock: Ivan morgen alweer 6 maanden?? :shock: :inlove: :dance:
6 maanden bv, goedzo!!! :inlove:
ok dan je afbouwen… bij mij wilde Jayden ook op een gegeven moment niet meer drinken, maar dat moment kwam bij mij wel wat later geloof ik…
Als je nog zoveel bv wil geven, lukt dat wel met kolven? Hou je er rekening mee, dat zolang Ivan niet meer bij je drinkt, dat de bv dan wel achteruit kan gaan? Ondanks het kolven? Dit was bij ons wel het geval…
onee lees verkeerd volgens mij. 's ochtends dus wel live bv, en 's avonds ook nog 2x live? om 12 uur en om 4 uur dus gekolfd flesje bv?
Het is dan de bedoeling dat hij kv gaat krijgen, eerst nog niet want de vriezer ligt vol. Maar kan ik zo overstappen dat hij de middag 12.00 en 16.00 flesje krijgt en dat ik dan niet kolf :think: of moet ik dat langzaam doen bijv de voeding van 16.00 niet meer kolven. En na een week de voeding van 12.00 niet meer geven of kolven.
En na het fruithapje geen bv geven maar kv of moet hij genoeg hebben aan het fruithapje.
sorry voor al mijn vragen maar ben echt leek. :oops:
bv was zo makkelijk
geen sorry karin!
hier nog zo’n leek hoor! :mrgreen: bv was idd zooo makkelijk, niks geen rompslomp enzo… ik wist het op een gegeven moment ook niet meer wat ik moet doen toen Jayden kv ging krijgen
hoeveel fruit krijgt Ivan nu dan 's ochtends? Jayden krijgt altijd een half potje fruit en daarna wat water. Dat doe ik dan uit zo’n oefenbekertje, zodat hij dat ook kan leren.
Denk dat ik als eerste verder de voeding van 16.00 zou stoppen met kolven. Dan heb je zelf ook wat meer vrijheid zeg maar als je 's middags eens weg wilt. Dan is het gewoon makkelijker om hem een flesje diksap met iets erbij te geven
Ik zou ook gewoon voeding voor voeding gaan afbouwen. Meestal kies je een voeding die je het meeste moeite kost, maar niet de laatste voeding. In jou geval zou ik dus de voeding van 16:00 uur als eerste afbouwen. Gewoon niet meer kolven. Je zult dan wel stuwing/pijnlijke borsten krijgen. Als je merkt na een aantal dagen dat dit minder wordt/voorbij is dan kan je een volgende voeding kiezen om af te gaan bouwen. Volgens mij staat er op borstvoeding forum, met .com erachter ook wel het een en ander over afbouwen. Als je daar in het zoekvenstertje afbouwen intypt staat er wel borstvoeding afbouwen tussen de resultaten en daar staat wel veel nuttige info in.
@Amy82 wrote:
geen sorry karin!
hier nog zo’n leek hoor! :mrgreen: bv was idd zooo makkelijk, niks geen rompslomp enzo… ik wist het op een gegeven moment ook niet meer wat ik moet doen toen Jayden kv ging krijgen
hoeveel fruit krijgt Ivan nu dan 's ochtends? Jayden krijgt altijd een half potje fruit en daarna wat water. Dat doe ik dan uit zo’n oefenbekertje, zodat hij dat ook kan leren.
Denk dat ik als eerste verder de voeding van 16.00 zou stoppen met kolven. Dan heb je zelf ook wat meer vrijheid zeg maar als je 's middags eens weg wilt. Dan is het gewoon makkelijker om hem een flesje diksap met iets erbij te geven
hij heeft vanochtend voor het eerst zijn bakje fruit leeg gegeten :shock: dat was denk 125 gram misschien iets meer.
Avond vreet meneer echt in zijn groente (raar kind heb ik)
Dus zou het vanaf volgende week worden
7.30/8.00 bv andere kant kolven
9.30 fruit plus evt water
12.00 bv
16.00 eerst nog afgekolfde melk wat er nog is en daarna sap/thee met liga of iets dergelijks?
18.30 groentehap
20.00 BV
23.00 BV ???of die laatste zelfs met pap?
kan je zijn avondeten niet eerder doen? bedoel, als hij wat groter is, zal hij denk ik rond 7 uur ofzo naar bed gaan? dan is zijn slapen zo snel op zijn eten, of ligt dat aan mij? :shifty:
en slaapt hij 's nachts lekker door? moet je hem 's avonds voor zijn voeding van 23.00 uur echt wakker maken, of niet?
@Amy82 wrote:
kan je zijn avondeten niet eerder doen? bedoel, als hij wat groter is, zal hij denk ik rond 7 uur ofzo naar bed gaan? dan is zijn slapen zo snel op zijn eten, of ligt dat aan mij? :shifty:
en slaapt hij 's nachts lekker door? moet je hem 's avonds voor zijn voeding van 23.00 uur echt wakker maken, of niet?
nou ik ben pas om kwart over 6 thuis, als mijn man ochtend of nachtdienst heeft kan het wel eerder maar als hij middagdienst heeft haal ik hem van de chreche om 18.00 :roll: Als hij ouder is dan zullen we ook rond die tijd eten vandaar 18.30
Meestal is hij diep in slaap als ik hem wakker moet maken, hij sliep wel door na de laatste bv voeding maar die was om 21.00 en nu al een uur eerder. Dat moet ik dan even testen :mrgreen: Hij gaat nu rond 20.00/20.30 naar bed
aha, verplicht laat avondeten dus :mrgreen:
ik zou gewoon je laatste fles ook eens proberen eraf te halen kijken hoe hij dan gaat doorslapen…
hoewel dat natuurlijk geen antwoord is op je eerste vraag
hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt gehad… zo’n ervaringsdeskundige ben ik ook weer niet :mrgreen: :shifty:
vind het al lief dat je helpt met mijn vragen :-*
ik ga maandag maar naar cb voor inloop spreekuur kijken wat hun zeggen
laat je morgen even weten hoe het bij het cb was?
Even reactie op je begin post:
Ik zou eerste instantie om 16.00 u stoppen met kolven.
Zodat je die alvast niet meer hoeft.
dus dan om
07.30 BV.
09.30 fruit, met beetje water.
12.00 BV.
16.00 BV wat je had. (dus uit de vriezer!) en evt met Liga 6-12mnd, of een soepstengel. (ik zou beginnen met 180ml BV.)
18.30 groente hapje.
20.00 BV. (evt kolven, en dan met pap geven.)
En dan de laatste voeding evt er afhalen OF…
20.00 BV
23.00 180 bv met pap. (die moet je dan wel weer kolven? …)
Hier op het CB raden ze af om 's avonds pap te geven. Is geen garantie op doorslapen, en als hij er wel op doorslaapt is het maar de vraag of je dat moet willen… je went je kind aan om hem lekker vol met eten te stoppen voor het slapen gaan, dat moet 'ie ook weer ooit afwennen. 's nachts verbruik je natuurlijk veel minder energie dan overdag, dus als je al pap geeft is het veeeeeel logischer omdat 's ochtends te doen.
Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag he. Ik vind dat je erg veel voedingen hebt op een dag, dus ik zou ook die van 16.00 vervangen door sap of water. Ik doe er soms een koek bij (liga of rijstwafel) maar het gebeurt ook vaak genoeg dat de koek er bij in schiet. Ik zou niet om 16.00 eerst bv uit de vriezer blijven geven, die zou ik gewoon bewaren om andere voedingen te vervangen als dat nodig is.
Ben benieuwd wat het cb zegt.
Succes!
Ben vanmiddag even langs geweest. Meneer was gelukkig goed gegroeid
zijn schema wordt
7.30 bv
10.00 fruit met water of thee of sap
12.00 pap (als hij 7 maand is mag ik brood gaan geven
16.00 water/sap/slappe thee met iets erbij. Mag ook fruit zijn
18.30 groentehap met als toetje halfvolle yoghurt
voor het slapen gaan laatste bv
:mrgreen: zie mijn 1e reacties, toch wat opgestoken dus :mrgreen:
tot nu toe gaat het goed alleen erg au 's avonds van de stuwing :roll:
alleen wil ivan niet melk met rijstebloem 's middags. Mag ik wel de bambix met fijne granen geven?
die gaven wij altijd, de bambix met fijne granen, ook gewoon 's avonds