Achternamen!

@lydia wrote:

@Judith75 wrote:
Wij hebben een cliënt die De Cock heet. Om hem in het systeem te kunnen opzoeken vroeg onze telefoniste heel snugger: met ceeooceekaa??

Laat ik het zo zeggen: hij kon het niet waarderen :mrgreen:

Verder ken ik nog wel wat aparte namen:

Quaedvlieg

Goedegebuure

Nooitgedacht

Sukkel

Die zijn dan redelijk onschuldig. Maar ja, je zal van die ouders hebben die je nazi namen geven :snooty:

ik had een goedegebuure als lerares. Leuk mens.

IK OOK!!

En quaedvlieg is hier ook best veelvoorkomend

Ik had een collega die heet Jan Huigen (in de ton… :lol: )

En vroeger een meisje op school gehad die heette Eefje Kots… :mrgreen:

Mijn meisjesnaam is niks bijzonders aan, maar mijn moeders meisjesnaam is hetzelfde als mijn vaders achternaam, mijn moeder heeft dus 2x dezelfde naam :mrgreen: .

"En uw meisjesnaam is??? Nee ik vroeg uw meisjesnaam :lol: "

Mijn zwager heet Vis met zijn achternaam (mijn zus nu ook gna gna)

Maar zijn zusjes voornaam begint met een L

L.Vis :lol:

Ik werk op een klantenservice en hoor dus allerlei namen aan de telefoon. Soms zijn namen zo bizar dat ik haast niet durf te geloven dat het klopt. En dan moet je die mensen wel met die naam aanspreken. Ik heb dan altijd het gevoel dat ze kwaad worden omdat je ze aanspreekt met zo;n rare naam :oops:

Maar het is gewoon hun naam, dus voor hun is het heel gewoon. Maar ik kan er in sommige gevallen niet aan wennen.

“Meneer Poepjes, bedankt voor het wachten” :lol: :lol:

@joseetje wrote:

en ik ken een dokter en die heette oei.

Dus dokter oei :mrgreen:

Hey, de arts bij ons op het cb heet Oei, we hebben het toch niet over de zelfde hè?

Edit: Nee we hebben het niet over de zelfde zie ik nu, die ik bedoel is een vrouw :mrgreen:

:mrgreen:

Maatje en dan je zoon Tom noemen :lol:

Mijn oma heette Zitvast…was ze vroeger veel mee geplaagd vertelde ze.

Onze KNO arts heet Schade

Valt me wel op dat veel artsen van dat soort namen hebben, wat je niet bij een dokter vind passen :think: Worst, Oei, Dood, Schade…

( Kunnen ze natuurlijk niets aan doen, maar toch)

De kaakchirurg die ik ooit had heten Kroon

En in een ander ziekenhuis hier in de omgeving heet die kaakchirurg Geit[klink ook gezellig]

Onze tnadarts heet Vullinghs :mrgreen:

Zo had mijn vader een collega en die heette Jan de Man…

Heb ook wel eens een mevrouw Platjes of meneer Kwak aan de telefoon gehad…

@…::EvE::… wrote:

ik heb ooit een klant aan de telefoon gehad en die heette mevrouw slettenhaar. toen vroeg ik haar voorletters: K.U.T.

Tja ook niet echt over nagedacht door paps en mams

Mag ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik dit een beetje in twijfel trek :shifty:

@mamma_ wrote:

Dan hebben we dezelfde.

Alleen gaat hij met pensioen…

@Juf_Essie wrote:

@mamma_ wrote:

Dan hebben we dezelfde.

Alleen gaat hij met pensioen…

Ja klopt!

Lieve man altijd

Ja, inderdaad.

Ben benieuwd wie ik de volgende keer heb.

Heb de naam al gezien, maar ik ken hem niet.

@Karin2 wrote:

@…::EvE::… wrote:
ik heb ooit een klant aan de telefoon gehad en die heette mevrouw slettenhaar. toen vroeg ik haar voorletters: K.U.T.

Tja ook niet echt over nagedacht door paps en mams

Mag ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik dit een beetje in twijfel trek :shifty:

dat mag je doen, alleen het is echt zo. Ik zag het namelijk ook staan in mijn beeldscherm :?

Wij woonden vroeger in de straat bij mevrouw Liefhebber.

Toen mijn moeder iets op tafel zetten met de mededeling “voor de liefhebber” riep ik: maar die ís er toch helemaal niet :mrgreen:

Ik was 5 ofzo

De moeder van een vriend van ons heet Paalvast (hij heet zelf gelukkig anders, ouders zijn gescheiden). Saillant detail: zijn vader bleek homofiel te zijn… :frowning:

@Pumba wrote:

@Karin2 wrote:
Een vriendje van vroeger van mij heet Pijper.

Die naam komt hier in de provincie heel veel voor.

klopt komt hier meer voor idd , ook pijpker

@peter&caren wrote:

Chirurg in Emmen heet dr. Schaap, en vond hem om Jack Nicholson lijken,hahaha.

Ja, die heeft mij geopereerd! En nu je het zegt, hij heeft inderdaad wel iets weg van Jack Nicholson ! haha

Onze huisarts heet dr.Arts :think:

Kennis van ons heet van haar meisjesnaam Kort en trouwde met een meneer die de Lange van achter heette. Ze heet nu dus mw. de Lange-Kort