Achternamen!

mijn mams heet: De Boer - De Beer, en alsof dat niet erg genoeg is kreeg ik mijn eerste zoen (vakantieliefde) van een De Boer, dit was voor ik zijn achternaam kende, vervolgens later in een deuk gelegen om de mogelijkheid op De Boer - De Boer… na die week heb ik hem niet weer gezien, is maar goed ook, disse is leuker (Platteel) (en dan niet alleen de naam)



gr louwina

|Er zijn bij ons 2 KNO artsen in het ziekenhuis. |De een heet Dokter Vrolijk en de ander Dokter Zuur…geen rare namen ofzo maar vind de combi wel erg grappig en toevallig.

@Mutsie86 wrote:

@joseetje wrote:
en ik ken een dokter en die heette oei.

Dus dokter oei :mrgreen:


Dan zat jou dokter vast in hoorn??




Ja, dat wou ik ook net vragen… die komt vast uit het WFG :smiley:

Stokebrook :slight_smile:

Dat ik deze nou vergeet!!!



Hier in friesland noemen we meester Master

en onze “meester” op de basisschool heette Berend de Boer



Zeg eens Master Berend de Boer hardop :lol: :lol:

Hé in het zuiden had je vroeger ook een Dr. Oei, in Breda zat 'ie geloof ik. Blindedarmenexpert…

Toen ik naar de kno arts moest kon ik kiezen uit Dr Zuur of dokter Vrolijk :mrgreen:



Ik heb ook regelmatig een busje zien rijden met de opdruk: Bouwbedrijf: Sloop :mrgreen:



Issie lees nu net jouw bericht, toeval!

zo is er ook een rolstol fabriekant en die heet beenhakker

@M@@ike wrote:

zo is er ook een rolstol fabriekant en die heet beenhakker




Een winkel die allerhande proteses verkoopt! Die zit hier in Hoorn… inderdaad, Beenhakker :smiley:



En bij de KLM had je vroeger (ik weet niet of hij er nog zit) een piloot die Baksteen heette :smiley:

Ik ken een Dhr Wijfje :mrgreen:

Wij hebben ooit eens een gastspreker gehad, die heette



Peter Selie :mrgreen:



Hebben we ook smakelijk om gelachen, en hij zelf snapte ook niet waarom zijn ouders hem niet Jan of Klaas hadden genoemd. :mrgreen:

@Pumba wrote:



Kutschreuder (waren van Duitse oorsprong en daar spreek je het dan waarschijnlijk uit als Koetschreuder).




Een docente van mij heette Kuttschrutter, een variant daarop denk ik...

Doet me denken: wij hadden voor biologie les van mevrouw schaap. Incluief het bijpassende haar :lol:

@Linda_ wrote:

@joseetje wrote:
en ik ken een dokter en die heette oei.

Dus dokter oei :mrgreen:




Die ken ik ook (gyneacoloog!!)



Verder hadden wij vroeger dr. Plas



En fam. Pannekoek




Dr. Oei de gyneacoloog heeft ook hier in Oosterhout in het zh gewerkt.

Ga het morgen nog eens navragen aan mijn moeder, maar volgens mij heeft de beste man ook de bevalling gedaan bij mijn moeder toen ik 30 jaar geleden geboren werd!!!

Wij hadden een huisarts die zijn achternaam is:

Hoogwater :slight_smile:

Oh geweldig, ik lig dubbel hier! :lol:



Ik had ook ooit eens een megablunder gemaakt…

Op mn vorige werk werd ik door een klant gebeld en die stelde zich voor als Aart. Ik moest zijn vraag even uitzoeken dus ik beloofde hem terug te bellen maar ik had wel z’n achternaam nodig. Dus ik vroeg nogmaals hoe hij heette. Hij zegt Aart. Ik dacht…tja, Aart wie… :think: maar hoe vraag ik dat netjes… :think: Dus ik zeg: dus u bent meneer Aart…(en toen bedacht ik me dat ik echt iets heel stoms zei… :eh: :mrgreen: )

Die kerel werd kwaad joh: ja, Marcel Aart ja! :evil: Oeps… :oops: :lol:

En ik later terugbellen, kreeg ik telefoniste, en toen zei ik weer dat ik op zoek was naar meneer Aart. Telefoniste meteen, ah…marcel aart, ik verbind u even door. Ik denk dat meneer Aart daar het verboden woord was! :mrgreen:

@Em wrote:

Oh geweldig, ik lig dubbel hier! :lol:



Ik had ook ooit eens een megablunder gemaakt…

Op mn vorige werk werd ik door een klant gebeld en die stelde zich voor als Aart. Ik moest zijn vraag even uitzoeken dus ik beloofde hem terug te bellen maar ik had wel z’n achternaam nodig. Dus ik vroeg nogmaals hoe hij heette. Hij zegt Aart. Ik dacht…tja, Aart wie… :think: maar hoe vraag ik dat netjes… :think: Dus ik zeg: dus u bent meneer Aart…(en toen bedacht ik me dat ik echt iets heel stoms zei… :eh: :mrgreen: )

Die kerel werd kwaad joh: ja, Marcel Aart ja! :evil: Oeps… :oops: :lol:

En ik later terugbellen, kreeg ik telefoniste, en toen zei ik weer dat ik op zoek was naar meneer Aart. Telefoniste meteen, ah…marcel aart, ik verbind u even door. Ik denk dat meneer Aart daar het verboden woord was! :mrgreen:




Wahahhaa, die is leuk!! :mrgreen:

ik werd vroeger ook gepest met mijn achternaam



B.eck :roll: b.eck houd je …

stom is dat he karin met achternamen.



Daarom heb ik de naam van mijn man niet overgenomen. Leuk als je op een school werkt en de achternaam is



Jut :roll:

ik heb ooit een klant aan de telefoon gehad en die heette mevrouw slettenhaar. toen vroeg ik haar voorletters: K.U.T.

Tja ook niet echt over nagedacht door paps en mams