hoi,
Even een vraagje. Onze zoon heeft een gruwelijke hekel aan aan- en uitkleden. Vooral het rompertje. Nou weet ik wel dat weinig baby´s er echt om zitten te springen aan dat gedoe aan hun lijf. Maar ik word er behoorlijk nerveus van van dat gegil van hem dan… :oops: Vandaar ook dat papa dat meestal doet :roll: . Nou is mijn vraag: Vinden jullie babes het ook zo vreselijk en wat kun je doen om het iets leuker te maken? Heb al afleiding geprobeerd in de vorm van muziekje, kletsen, zingen, maar helpt niet echt. Iemand suggesties? :think:
xxx
Zo snel mogelijk proberen :eh:
Ik zou het ech niet weten. Lana vond het ook niet leuk maar later vond ze het niet zo erg meer. Nog steeds vind ze het vervelend, maar ze werkt wel mee.
Succes!
ik gaf alissa altijd iets in haar handen
bijv een flesje neusspray en daar probeerde ze dan het dopje af te pakken (eigelijk iets inhanden geven wat ze normaal niet krijgen)
of het potje sudocreme en dan was ze bezig en werkte ze wel goed mee maar speelgoed werkte hier niet
want dat is al van haar
normaal heeft ze nooit de sudocreme in handen of het flesje neusspray dus dat vond ze wel erg spannend dan als ze dat in handen kreeg en tegenwoordig heb ik geen problemen meer met aankleden van haar doet ze zelf al haar shirt aan
en laat ik haar schoenen zelf doen en help ik haar gewoon mee dat vind ze ook leuk een echte grotre meid dan he :inlove:
veel succes ik hoop dat je er iets aan hebt
doe je toch gewoon hempjes en broekje aan??? geen rompertjes meer!!!
hoewel ik ook wel ben van “tjsa… jochie… sommige dingen in het leven zijn nu eenmaal niet zo leuk, maar moeten toch!”…
maar zo’n aanpak moet je zelf zien zitten…
Heel veel suggesties, maar ze werken hier allemaal NIET. Onze meid houdt niet van luier verwisselen, afdrogen, aankleden… Ze wil best op haar rug liggen, maar niet als ik het wil. Ze wil best haar benen strekken, maar als ik ze graag gebogen wil. Ze buigt graag haad benen als ik ze gestrekt wil.
Nou ja, geen tips dus… ik word er ook bloednerveus van, maar Johan nog meer. :shifty: Ik kijk uit naar het moment dat ze zichzelf aan kan kleden!
Bedankt voor jullie tips meiden! :-* Lucas is gek op een tandenborstel, dus geef ik die maar weer tijdens aan en uitkleden
Even half-offtopic, maar wie van jullie heeft een spiegel boven de commode aan de muur? ik zit er aan te denken om eentje op te hangen, maar vraag me af…wat voor spiegel kan ik het beste nemen enne hoe bevestig je die dusdanig, zodat hij er niet afgetrokken kan worden? jaja die kleine van ons is beresterk :lol:
hier ook eentje die het nooit leuk vond…
zelfde als afdrogen
er zat niks anders op dan megasnel alles te doen,
want afleiden hielp ook niks.
nu hij mee werkt en hij zittend of staand aangekleed kan worden gaat het een stuk makkelijker
Haha Emma vind het ook niets om aangekleed te worden (uitkleden vindt ze daarintegen wel weer leuk :eh: ). En inderdaad… rompertjes, truitjes en alles wat over haar hoofdje moet vindt ze vreselijk. Meestal gaat ze liggen “huilen” en draaien zodat ik het niet aankrijg. Ik heb wel zoiets van: “kom op, niet zo vervelend doen, het moet toch aan of je het nou leuk vind of niet”. Maar ik probeer het wel zo leuk mogelijk te maken. Vaak als ik het rompertje over haar hoofd trek, laat ik het even op haar gezicht zitten en dan doe ik er kiekeboe mee. Dan is ze even afgeleid en trek ik snel haar armpjes door de armsgaten :roll: :lol: Zittend is vaak ook wel een succes. Alles wat over haar hoofd moet doe ik dan als ze op het aankleedkussen zit, daarna leg ik haar neer en knoop het rompertje vast. Probleem is wel dat ze dan eigenlijk niet meer wil liggen en alsnog gaat huilen… :think: Nou ja… als ze toch vervelend blijft doen, dan probeer ik het gewoon zo snel mogelijk te doen, dan is ze er ook het snelste van af.
Hier ook eentje die het niet leuk vind als ik iets over haar hoofdje moet trekken.
Hier los ik het op door haar rompertjes en shirtjes (dus alles wat over het hoofd moet) al zittend aan of uit te doen. Ook afdrogen doe ik al zittend, haar bovenlijfje toch. En dan meteen als dat droog ik doe ik haar rompertje en/of t-shirtje aan en dan pas leg ik haar neer en droog de beentjes/ het poepje verder af, doe ik een pamper aan, sluit ik haar rompertje en trek ik haar broek/rokje,… aan.
Dat werkt hier wel goed. Ook al mort ze dan nog wel eens, echt krijsen is er niet meer bij…
Hier ook 1 die een drama maakt met aan en uit kleden en liggen op de commode…
Ik heb dingetjes ter afleiding en dat helpt soms…vbaak niet…dus dan is het blik en oren op oneindig en zo snel mogelijk gewoon alles doen…in de houtgreep…pech hoor het moet gebeuren dus helaas…ze zal later vaker meemaken dat er iets moet gebeuren wat ze misschien niet leuk vind…ik doe mijn best met de dingetje bij de commode en zo niet dan niet…het gaat toch echt aan en uit de kleertje of ze blért of niet :lol:
:shifty:
@renzosmam wrote:
Hier ook 1 die een drama maakt met aan en uit kleden en liggen op de commode…
Ik heb dingetjes ter afleiding en dat helpt soms…vbaak niet…dus dan is het blik en oren op oneindig en zo snel mogelijk gewoon alles doen…in de houtgreep…pech hoor het moet gebeuren dus helaas…ze zal later vaker meemaken dat er iets moet gebeuren wat ze misschien niet leuk vind…ik doe mijn best met de dingetje bij de commode en zo niet dan niet…het gaat toch echt aan en uit de kleertje of ze blért of niet :lol:
:shifty:
Helemaal mee eens!
Afleiden werkt hier meestal ook niet, mevrouw gooit toch alles meteen weer op de grond.
Aan- en uitkleden, luiers verwisselen, afdrogen, insmeren: het wordt hier altijd een grote gil- en worstelpartij.
Jammer dan, het moet toch gebeuren…
afleiden lukt hier nog wel eens, en anders pech. Het zal moeten gebeuren.
Jeroen maakt nog wel eens geluiden terug als hij bijv. gaat huilen.
Werkt ook nog wel hahaha
Bij Jasper was aankleden etc ook altijd drama: nu maak ik er speciale 1- on- 1 tijd van: ik klets dus gezellig tegen hem en soms boen we nog wat andere spelletjes… Dingen over z’n hoofd doen we nog steeds zsm, maar voor de rest nemen we ons juist de tijd, tot nu toe werkt hen :dance:
(Ps was overigens tip van de kinderfysio om van zijn voorkeurshouding af te komen :lol: )
even over die spiegel,
die hebben wij ook al een tijdje aan de muur hangen, Stijn heeft zich er even voor geinteresseerd, maar niet lang. t’is wel leuk voor de ontwikkeling van ja kindje en we doen er ook wel leuke spelletjes mee, gewoon met montagekit vastzetten, krijg je nooit meer los (haha) Stijn trekt hem er af en toe wel af, maar dan zetten we hem een poosje buiten beeld en hangen hem later weer op. (is wel een veilige spiegel)
Hij heeft ook een poosje drama gemaakt vanhet aan en uitkleden, maar dat ging na een poosje ook weer beter. Ik gaf hem idd ook non-speelgoed in handen.
Toch wel fijn dat dus bijna alle babes anti-aan en uitkleden zijn… :oops: Dat kiekeboe spelletje is trouwens ook wel een succes purpled! Binnenkort eens op zoek naar een leuke veilige spiegel…