6 oktober: manifestatie huisartsen (demonstratie)

ach… .als ik de huisarts niet nodig had vandaag, was dit ook gigantisch aan mij voorbij gegaan.

Denk dat op dit moment een ieder ‘last’ heeft van de bezuinigingen!! ook in de zorg ed…

tja… ik denk maar zo, als iedereen een beetje inlevert, komt er hopelijk een betere tijd aan financieel.

Het is maarzo mijn gedachten gang.

Nou ben benieuwd of hij open is, ga zo even langs :angel:

konijn: vind je erg kort door de bocht… de huisartsen komen op voor hun vak en hun patienten. Ik geef ze groot gelijk. het is toch alleen maar prettig dat de eerstelijns zo veel mogelijk zorg te verlenen.

hoorde vandaag (vanmorgen)op de radio bij het neiuws nog zoiets kroms. Dit jaar moeten ze 20.000 euro inleveren, en dus gaat weer veel terug naar het ziekenhuis, maar na 2012 krijgen ze weer meer geld…

hoezo het probleem blijven verschuiven/verleggen? nu moeten ze een hoop bezuinigingen gaan doorvoeren in de praktijk, om het volgend jaar weer mogelijk te kunne uitbreiden… hoezo krom…

ik vind mezelf niet erg kort doro de bocht, maar zeg de gedachten hardop die in mij opkomen. Dus… een leerkracht moet ook gaan staken omdat die op moet komen voor hun kinderen die ze in de klas hebben… ik ben er niet blij mee dat mijn kind in een combi komt van 32 plus drie rugzakjes en nog een kind met zware gedragsproblemen wat niet geplaatst kan worden op het speciaal onderwijs.

Idem voor de mensen die werken in de zorg.

Dat ze staken prima… tuurlijk snap ik dat ze opkomen voor zichzelf en de praktijk, maar iedereen moet inleveren… dus ook zij. Dat is gewoon mijn standpunt.

Het is ook geen pretje om nu in tijden van crisis in het onderwijs of de zorg te werken, maar we hebben geen keus… we moeten, en doen eht voor de kinderen. Dan maar weer een avond voor nop aan het werk. Het zij zo.

nou, ik vind je wel kort door de bocht. Een avond voor nop werken? ga jij dat doen? ik niet.

En een beetje inleveren, dat zullen we allemaal moeten, welke beroepstak je ook werkzaam bent. Maar dat wil toch niet zeggen dat een bedrijfstak niet mag opkomen voor hun vakgebied?

ik ben er ook niet blij mee dat er steeds maar weer gekort wordt op de zorg. Het werken in de zzorg wordt er daardoor niet leuker op, en ik geloof ook meteen dat dat geld voor het onderwijs.

Maar als iedereen hun mond maar dichthoudt, en er (bijvoorbeeld) vandaag geen enkele dokter naar het manifest zou gaan, verandert er helemaal niets en wordt alles alleen maar meer gekort.

Laat je horen als doelgroep. Het is ook niet zo dat de huisartsen hun praktijk dichtgooiden vandaag zonder voor vervanging gezorgt te hebben. Dus als patient heb je misschien iets langer meoten wachten, maar als het kabinet hun korting toepassen, zal je komend jaar alleen maar meer moeten wachten voor je aan de beurt bent.

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met konijn.

We moeten nu eenmaal bezuinigen, en dat het in elk vakgebied zo is, snap ik ook wel.

Ook de reacties op het feit dat het een huisarts betreft wel. We moeten nu eenmaal allemaal wel eens een beroep doen op de huisarts, dus is het veel algemener en reageren we daar feller op.

Maar wat mij irriteert is dat ik vaak m’n neus stoot als het op huisartsen zorg neerkomt. Keer op keer weer…dan hebben ze een vrije dag, dan hebben ze overleg (elke dag 2x) en dan weer vakantie. Die overleggen zullen nodig zijn, er wordt nu eenmaal intensief een beroep gedaan op assistentes. Maar die vakanties rijzen hier in het dorp de pan uit. Ze hebben misschien veel geleerd, maar hun salarissen zijn ook wel heel hoog. Wat dat aangaat vind ik het soms belachelijk. Natuurlijk moet er enig verschil zijn tussen functies, maar de gaten die vallen zijn wel enorm.

Daarbij is veel van de zorg tegenwoordig uitbesteed. Voor je het weet vind je jezelf terug in het ziekenhuis voor iets dat een huisarts in het verleden deed.

En moeten we dan allemaal maar gaan staken als er weer gekort wordt? Zal gezellig worden, de bouwvakkers, zorgmensen, het onderwijs, openbaar vervoer en ga zo maar door.

Huisartsen vinden ook al snel dat ze voor patienten aan het werk zijn, we doen het voor jullie! Eh…nee? Jullie doen het voor je portomonee, en omdat je van je vak houd misschien.

En inderdaad, in 2012 komt het er waarschijnijk weer bij…we moeten nu eenmaal allemaal bezuinigen.

ik sta voor de klas, en moet dus bijgeschoold worden, daar is geen geld voor,d us komen we allemaal zonder extra betaling naar school!!

daarnaast breng ik ook wel eens een dag op school door zonder betaald te worden!!

Hoezo zou ik dat niet doen… moeten die kinderen er dan onder lijden dat eht slecht gaat in nederland?? Nou echt niet!! Dan offer ik mezelf wel een beetje op.

Merk dat deze houding ook zeer gewaardeerd wordt door de omgeving en binnen het team. Als iedereen het doet, houden we het met elkaar leefbaar en leuk!

@konijn wrote:

ik sta voor de klas, en moet dus bijgeschoold worden, daar is geen geld voor,d us komen we allemaal zonder extra betaling naar school!!

daarnaast breng ik ook wel eens een dag op school door zonder betaald te worden!!

Hoezo zou ik dat niet doen… moeten die kinderen er dan onder lijden dat eht slecht gaat in nederland?? Nou echt niet!! Dan offer ik mezelf wel een beetje op.

Merk dat deze houding ook zeer gewaardeerd wordt door de omgeving en binnen het team. Als iedereen het doet, houden we het met elkaar leefbaar en leuk!

En zo is t maar net…

Tegenwoordig denkt iedereen alleen maar aan zichzelf. Als we allemaal eens wat water bij de wijn deden en allemaal even wat helpen. Zou het een stuk makkelijker maken op sommige vlakken!

@mariska89 wrote:

@konijn wrote:

En zo is t maar net…

Tegenwoordig denkt iedereen alleen maar aan zichzelf. Als we allemaal eens wat water bij de wijn deden en allemaal even wat helpen. Zou het een stuk makkelijker maken op sommige vlakken!

tja, hier hebben we dus duidelijk een andere mening over… ik ga neit voor niets werken omdat mijnw erkgever scholing zou verplichten, maar er geen geld voor heeft. Dan lossen ze het maar op een andere manier op. als mijn werkgever wil dat ik geschoold meot worden, dan hoeft dat niet in mijn eigen vrije tijd.

En lijdt de zorg daar dan onder? nee, want we zijn nog steeds even begaan met de clienten, leveren onze zorg nog altijd prima, dus zij merken er niets van. Het is de organisatie die er iets van zal merken. Dus tja,

en wil dat zeggen dat ik alleen maar aan mezelf denk? ik zie niet in waarom het dat zou betekenen. Ik kom voor mezelf op, maar dat vind ik een heel ander iets. Ik werk voor het geld, en oke, toevallig vind ik mijn werk ook gewoon erg leuk, maar dat wil niet zeggen dat ik het vrijwillig ga doen.

mijn werkgever verplicht niet, ik zie het zelf als uitdaging mezelf te verrijken!

Overigens zie ik wel verschil in werk. Ik doe zelf ook schoonmaakwerk, maar dan is het wel twee uur is twee uur. Omdat daar niemand wat van krijgt als ik na twee uur ga.

Maar in werk met kinderen kan ik dat gewoon niet. Maar dat is gewoon hoe ik ben.

in de ict/ detachering is het al jaren doodnormaal dat scholing in je eigen tijd is.

Als mijn man training/ cursus heeft is dat altijd in de avonduren. Soms zelfs tot erg laat, omdat de training dan alleen aan de andere kant van NL gegeven wordt… en dan wel de hele dag gewerkt en de volgende ochtend weer present.

@mamaMarije wrote:

in de ict/ detachering is het al jaren doodnormaal dat scholing in je eigen tijd is.

Als mijn man training/ cursus heeft is dat altijd in de avonduren. Soms zelfs tot erg laat, omdat de training dan alleen aan de andere kant van NL gegeven wordt… en dan wel de hele dag gewerkt en de volgende ochtend weer present.

echt waar?? ik heb altijd gedacht dat training/scholing gewoon betaalt is… :think:

mmmm mischien denk ik dan gewoon heel erg gek dat ik dat eigenlijk ook normaal vind…

de training zelf vaak wel (al was er laatst eentje waarvan mijn man geacht werd zelf zijn boeken aan te schaffen… gelukkig had een andere collega ze nog wel liggen) maar de tijd echt niet.

Dat komt ‘gewoon’ bovenop de werkweek van 40 uur.

Net als team’meetings’/ regio/ landelijke dingen ed… allemaal na werktijd.

mmm wat stom eigenlijk… heeft niets met dit topic te maken natuurlijk, maar eigenlijk wel absurd dat je scholing (die dan vaak ook nog eens verplicht gesteld worden) in je eigen tijd moet doen… :think:

Ik geef de huisartsen ook groot gelijk, tenslotte gaat het ons allemaal aan!