Hoi ik heb eigenlijk een vraagje over het ritme / spelen van een baby van ruim 5 weken oud. Mattias, mijn zoontje is nu zo oud namelijk en nu doe ik het zo dat als hij wakker wordt dan krijgt hij de borst. Daarna verschoon ik hem en als ik zie dat hij nog goed wakker is (nog niet gaapt ofzo) dan hou ik hem nog even op schoot. Met de borstvoeding ben ik ongeveer een half uur bezig. Soms zet ik hem ook in de wipstoel in de box met een mobiel, maar dat vind hij maar 5 min. leuk ofzo en dan begint hij te piepen. Wat is een normale tijd voor een kindje van deze leeftijd om zichzelf even te vermaken. En hoe vermaken jullie je baby als die nog geen slaap heeft? En hoe lang zijn jullie baby’s wakker?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk kan maken wat mijn punt/vraag nou is. :think:
Lev is meestal ongeveer een uur wakker.
Ik leg hem dan in de box, mobiel aan, spiegel ernaast en daar vermaakt hij zichzelf dan wel mee.
Maar niet lang, 10 minuten is echt meer dan genoeg.
Dan er weer uit, even op schoot, van die maffe babydingen doen waarvan je nooit had gedacht dat je het zou doen, op zijn neusje tikken, liedje zingen etc.
Even rondlopen.
Maar 5 weken is klein he! Zoveel kan dan nog niet, maar het wordt steeds meer, je merkt het vanzelf.
bedankt voor je snelle reactie! Je geeft inderdaad precies antwoord op wat ik wilde weten. Heeft iemand nog meer voorbeelden?
Yep…ik heb hier iig de kids 6 weken aan me vastgeplakt gehad :shifty: was al blij als ze in hun bedje sliepen tussen de voedingen 's nacht 8)
Daarna steeds wat losser…beetje in de box en soms de wipper plat met babygym erboven…kinderwagenbak en beetje wiebelen…maar idd 10 minuutjes is al lang zonder mamaliefde
En je zal merken dat ze steeds bewuster worden van de omgeving dus ook meer interesse krijgen en daardoor langer gaan ‘‘spelen’’ rondkijken…
En dan nóg blijft het verschillend per kind…
Straks met een maand of 6 kan je ze een beetje ‘‘sturen’’ iig proberen,beetje samen spelen en dan in het zicht blijven maar zelf laten tutten…
En zo bouw je dat op…
Celiza kan nu zo een uurtje in de box spelen…en op de grond nou dan hóór ik haar helemaal niet zeuren want ze kan nu zelf naar me toe (wat ook niet altijd handig is :shifty: met dat gemuts aan mijn benen terwijl ik druk ben :lol: )
Geniet maar lekker hoor…je kleine is zomaar ‘‘groot’’ en dan willen ze ineens niet knuffelen maar de wereld ontdekken :inlove:
Net wat Lydia zegt: zingen, gek praten (altijd goed voor een grote lach)
soms beetje masseren, en favoritete speelgoed is dr zus! Als ik haar in de wipstoel zet bij Demi in de buurt (maakt niet uit wat zij aan het doen is) dan is het dikke ‘pret’ (voor zover mogelijk natuurlijk)
gr
muts
Tyas is nog lang niet aan zelf vermaak toe en is vandaag precies 5 weken :oops: Ik merk dat hij nu in een sprongetje zit en meer van de omgeving wil zien en ons gaat herkennen/op ons reageren. De eerste lachjes zijn gegeven maar verder is het van zijn kant alleen observeren. meer aanbieden zou voor hem op dit moment teveel prikkels zijn. En ik laat het dan ook geheel van hem afhangen. En lekker warm en vertrouwd tegen je aan hangen en liefst helemaal in je nek weg kruipen is nog zijn favo en ik geniet ervan zo kort als dat nog duurt! :oops:
tyg sliep heel veel…
hij is in de eerste maand het dubbele gegroeid, dus dat koste hem erg veel energie.
hij is dus pas na die 5 weken (of misschien wel langer daarna) echt periodes wakker geweest op een dag.
hij huilde veel in die periode, dus ik heb hem veel gedragen, voor hem gezongen en hem geknuffeld. meer vermaak dan dat was er niet.
de mobiel vond ie pas met een week of 10 leuk
daarna de babygym
maar alles maar korte momenten en alléén als ik erboven hing om naar hem te kijken :inlove:
@Ziet wrote:
de mobiel vond ie pas met een week of 10 leuk
daarna de babygym
maar alles maar korte momenten en alléén als ik erboven hing om naar hem te kijken :inlove:
Herkenbaar! Bij Nova maar nu ook al bij Tyas. Dragen, zingen en dat soort rustige dingen zijn nu ook leuk. Maar alles nog rustig en geen wilde, harde bewegingen enzovoorts.
oh precies! Gelukkig, ik dacht misschien dat Mattias de enige was die met 5 weken nog niet echt in de box wilde :oops: :lol:
Nou dan laat ik het voorlopig bij lekker veel knuffelen bij mama en papa op schoot!
Maar eigenlijk gaat het heel goed hoor, hij slaapt erg veel en is heel kort wakker, maar dat is dus normaal
Bedankt voor jullie reacties.
Wisse geeft het meetal zelf aan, hij vind het heerlijk om gewoon een beetje rond te kijken… Vaak is hij overdag een paar uurtjes wakker (als hij last heeft van zijn darmen soms wel de hele middag) en ligt dan prinsheerlijk om zich heen te kijken met een heel serieus gezicht, super schattig!
Tess vind het ook maar even leuk in de box en als ze wakker is wil ze ook het liefst op schoot. Ik probeer het een beetje af te wisselen.
Ze is trouwens ook iets meer dan vijf weken.
Groetjes Ellen
Nikkie is nu 8 weken en houdt het in de box ook maar een minuut of 5 vol. Met 1 felgekleurde knuffel om naar te kijken. De babygym zullen we binnenkort eens langzaam te voorschijn halen.
Bij Mamma of Pappa zitten is veel leuker. Knuffelen, zingen en praten met zo’n hoog stemmetje (nooit gedacht dat ik dat zou doen, ik zou gewoon praten tegen mijn kinderen, jaja), maar het levert een lachje op en daar doe je het dan voor… Mij of m’n vingers laten volgen.
@Chrissy wrote:
Bij Mamma of Pappa zitten is veel leuker. Knuffelen, zingen en praten met zo’n hoog stemmetje (nooit gedacht dat ik dat zou doen, ik zou gewoon praten tegen mijn kinderen, jaja), maar het levert een lachje op en daar doe je het dan voor… Mij of m’n vingers laten volgen.
:mrgreen:
Heel herkenbaar!
Lotte heeft sinds vorige week een mobiel die op verschillende standen draait en verschillende muziekjes speelt (Klassiek, new age, natuurgeluiden en slaapliedjes, echt super tof! … vinden papa en mama ). Ze begint dit wel leuk te vinden maar 1) niet als het te snel draait, dan kan ze het gewoon echt niet volgen en wordt het haar teveel. 2) Niet te lang achter elkaar, 5 minuutjes hooguit 10 3) Niet recht boven haar hoofd maar op een afstandje
Het allerleukst is bij papa of mama op de schoot (met opgetrokken knieen zodat ze je goed kan zien) en dan BV met teletubbies meepraten, liedjes zingen met gekke geluidjes etc. Dan blijft ze lachen! Maar allemaal heel rustig dus. Wat ik ook elke dag doe is haar een paar keer op haar buik leggen zodat ze haar rug en nekspieren ook gaat gebruiken. Gaat echt steeds beter!