4 1/2 maand past niet meer in wagenbak

Mijn dochtertje is nu 4 1/2 maand en past niet meer in de wagenbak.

Kan ik haar al wel in de wandelinzet doen?

Ik heb de quinny buzz (oude model) ze kan nog niet zelfstandig zitten natuurlijk.

Kan het kwaad als ik haar zo plat mogelijk in de wandelinzet doe??

Hoe hebben jullie dat gedaan??

tygo was ook heel snel te lang voor de kinderwagenbak

wat ik toen gedaan heb is wandelwagen zit in ligstand (kon helemaal plat)

cocon voetenzak waar hij dus helemaal in kon liggen en riempjes vast snoeren en zo had hij meer ruimte

heb op de zolder nu een ouderwedse wagen staan en die bak is gewoon veeeeeel groter… tygo kan er zelfs nu nog in liggen

beetje met de knietjes opgetrokken maar kwa breedte past hij prima

maar dat is natuurlijk niet de bedoeling he

dus die staat op de zolder te wachten op een brusje :mrgreen:

hoe groot is ze dan joh… :shock:

Suus is 4 maand en was bij de laatste meting iets over de 60 cm en 6 kilo… ze past nog heel prima in de bak, ook met winterjasje aan.

De meeste bakjes zijn toch wel zo’n 74 cm lang… :think:

Stein paste met 4 maanden ook niet meer in de ligbak en die heb ik toen in de wandelwagen gezet in ligstand. (mutsy urban ride)

@Cell wrote:

Suus is 4 maand en was bij de laatste meting iets over de 60 cm en 6 kilo… ze past nog heel prima in de bak, ook met winterjasje aan.

Ze was laatste keer toen ze gemeten is 68 cm

de binnen bak ik 72 cm incl stof.

Maar vind die 4 cm over zo weinig :think:

ligt ook steeds met haar hoofd tegen de bovenkant

@Angela_84 wrote:

@Cell wrote:

Dan heb jij er denk ik meer last van dan je kindje hoor :-*

Bijna alle baby’s liggen met hun hoofdje tegen het hoofdeind van de bak of hun bedje, dat doen ze zelf.

Ook liggen baby’s doorgaans niet met gestrekte beentjes he, houd daar ook rekening mee.

Als ze nog niet kan zitten is ze echt te jong voor de buggy inzet.

Katie was 3 maanden toen ik haar in de wandelwagen heb gezet… Dat omdat ze niet meer in de wagenbak paste! Heb je ligstand in de wandelwagen? Dan zou ze gewoon daarin mogen liggen :slight_smile:

Riley was met 14 weken al 66cm. Maar… hij lag nog wel in bak, omdat kindjes vaak niet eens met gestrekte beentjes liggen.

En dus nog wat ruimte hebben, ik zou echt kijken of jij het niet leuk vind dat ze zo ligt, dan dat ze er zelf last van heeft. (Bedoel het niet lullig)!

@~Melanie~ wrote:

@Angela_84 wrote:
@Cell wrote:

Dan heb jij er denk ik meer last van dan je kindje hoor :-*

Bijna alle baby’s liggen met hun hoofdje tegen het hoofdeind van de bak of hun bedje, dat doen ze zelf.

Ook liggen baby’s doorgaans niet met gestrekte beentjes he, houd daar ook rekening mee.

Als ze nog niet kan zitten is ze echt te jong voor de buggy inzet.

Dan heb ik binnenkort toch echt een probleem als ze er dus echt niet meer in kan.

laatst was ze in 4 weken tijd 5 cm gegroeid :think:

Hij kan wel op ligstand.

@Sweet-Love wrote:

Riley was met 14 weken al 66cm. Maar… hij lag nog wel in bak, omdat kindjes vaak niet eens met gestrekte beentjes liggen.

En dus nog wat ruimte hebben, ik zou echt kijken of jij het niet leuk vind dat ze zo ligt, dan dat ze er zelf last van heeft. (Bedoel het niet lullig)!

Weet niet of ze er zelf last van heeft,ze probeert wel steeds haar hoofd op te tillen en omhoog te komen.

Hier ook een Buzz en beide dames, die er met 3.5 a 4 mnd maanden al uit waren…GEwoon in de wandelwagen inzet in platte stand…Gaat prima hoor!

Suus ligt overal, dus ook in bed met haar kruin tegen het hoofdeind. Ze vind die begrenzing erg fijn en trappelt zichzelf daarvoor omhoog :mrgreen:

Wat betreft het omhoog komen, dat is idd herkenbaar, deed Mies ook.

Toch heb ik het toen ook vanwege zijn ruggetje en de aankomende wintermaanden gered door hem in de bak te leggen met een opgevouwen handdoek onder het matrasje waardoor hij wat omhoog lag en net over de bakrand kon gluren.

In de bak hebben ze toch wat meer beschutting tegen guur weer dan in een wandelwagen met wagenzak.

Maar met 68 cm is ze idd een flinke meid al zeg… hier juist heel blij dat Suus het heerlijk rustig doet, haar broers deden meer jou naomi na… die waren ook groot en Peter was zelfs 71 cm met 4 maanden oud…

Jij hebt toch een quinny dreamy bakje, die hebben rond de handgrepen nog een soort van versmalling ook, vaak liggen ze dan in de breedte ook wat krap.

Als de wandelwagenzit goed plat kan en je hebt een lekkere warme winterzak, dan kan je haar wel overdoen, mits ze zelf idd last lijkt te hebben van de krapte.

Hier geniet ik nog even van de bak… zodra ze overgaat is voor mij het baby er echt af en gezien het echt de laatste is… geniet ik zo lang als ik het maar kan rekken, dus aan mij heb je niks :oops: :mrgreen:

@Angela_84 wrote:

Hij kan wel op ligstand.

Dan zet je de wagen op ligstand en leg je d’r erin. Gaat ze heel leuk vinden :mrgreen:

Goh cell, sal houdt rekening met me; die ligt nog in de bugaboobak…En ze komt overigens niet omhoog.

@Cell wrote:

Hier geniet ik nog even van de bak… zodra ze overgaat is voor mij het baby er echt af en gezien het echt de laatste is… geniet ik zo lang als ik het maar kan rekken, dus aan mij heb je niks :oops: :mrgreen:

Ja dat vind ik nu ook,dan is het echt baby af :frowning: gaat veel te hard zo

Zoonlief tilde zijn hoofd ook steeds op. Ik heb toen net als Cell een handdoek opgerold en onder het matrasje gelegd. Lag hij een beetje omhoog en kon over de rand kijken. Dan is het ook wat langer en kan ze er nog eventjes in :wink: En het is warmer. Dat vond ik (het was in de wisselperiode ongeveer -15 bij ons) wel prettig.

Als ze net een groeispurtje heeft gehad, dan blijft het nu misschien weer even stilstaan :wink:

Met het hoofdje tegen de rand lijkt me geen probleem, veel kindjes ervaren dit als fijn…

Maar hier hou ik haar ook zo lang mogelijk in de kinderwagenbak, liefst tot 2 jaar als het ff kan :mrgreen: Nee maar voor mijn gevoel sluit ik dan de babytijd echt af als ze uit de bak gaat.

Maar zo gek veel ligt ze niet in de bak, draag haar ook erg veel in een draagdoek.

@romata wrote:

Maar hier hou ik haar ook zo lang mogelijk in de kinderwagenbak, liefst tot 2 jaar als het ff kan :mrgreen: .

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hahaha, Lydia… nou dat is dan wel heeeel lief van Salome he, dat ze rekening houd met jou… lekker lang genieten :mrgreen:

Suus gaat ook niet zo hard hoor… dus wat dat aangaat echt heel fijn als 4e kindje en definitieve afsluiter (datum voor manlief is al gepland, hij weet wanneer hij " mag) Ik vind het heerlijk dat ze nog zo klein is en nog niet zo’n vaart maakt met dingen. Ze rolt wel, maar ook meer als ze zin heeft en de ruimte en anders niet.

Eet redelijk gematigd, dus ze groeit niet buitensporig hard. Maar 1 jaar in de bak zal ze niet halen denk ik… :mrgreen:

Zoonlief kon hier 7 maanden in de quinny bak ;)… wat mij betreft lag ie dr nog in, maar hij krijste met 7 maanden al alles aan elkaar als ie moest liggen.