38 wk en vk twijfelt ineens of baby wel goed ligt

Onze zoon heeft tot 34 wk in stuit gelegen en toen heeft hij zich gedraaid niks aan de hand dus . vandaag gewoon controle bij de vk

nu ben ik net terug van de vk alles was goed ze begon met te vertellen geen inwendig onderzoek nog te doen volgende week wel.

maar toen kon ze de liggin niet met zekerheid zeggen dus kreeg ik toch een inwendig onderzoek maar de baby is niet genoeg ingedaald en ze weet het nog niet zeker nu krijg ik morgen een echo om te kijken of devano niet in stuit ligt. ze vond de bult bovenin erg hard en de bult onderin niet hard genoeg en twijfelde dus heel erg.

pffff hier had ik niet op gerekent zeg moet ik miss gaan kiezen tussen een stuitbevalling of keizersnede.

ik had wel al 1 cm ontsluiting maar de baarmoedermond was nog lang dus ze verwacht niet dat het binnen een paar dagen begint.

Als hij morgen gewoon goed ligt gaan ze volgende week wel een beetje friemelen en rekken om te prberen het wat te versnellen maar eerst maar eens de echo afwachten denk niet dat ik een stuitbevalling aan durf.

Och meid, dat zou echt een tegenvaller zijn… :frowning:

Hier lag de baby vorige week woensdag goed, maar ik heb nu ook weer twijfels. Ook hier een hard bolletje weer bovenin. Woensdag weer een echo om te kijken hoe of wat (die was al afgesproken, ze nemen gelukkig geen ‘risico’).

Ik wil ook geen stuitbevalling, dat heb ik wel helder. Mag je misschien nog wel een versie proberen in het ziekenhuis als het inderdaad stuitligging blijkt te zijn, of wil je dat niet?

Heb ik ook gehad, moest ik ineens over een keizersnee nadenken met 38 weken. Gelukkig daalde mi8jn dochter met 39 wk en 3 dagen in helaas is haar hoofd scheef ingedaald waardoor ze er bijnas niet uit kon. Ben benieuwd wat de echo uitwijst!

gr Leonie

Hoe laat heb je de echo Carity? Laat je even wat weten?

hallo

we zijn net terug deze vk twijfelde ook toen ze voelde maar op de echo was toch te zijn dat het hoofdje onder ligt blijkbaar heeft onze beeb erg harde billetjes. ze heeft nog even de omtrek van het hoofdje gemeten die was 33 cm dus niks om me zorgen over te maken haha.

hartje nog zien kloppen alles was in orde gelukkig.

Gelukkig zeg, super!! :thumbup: En als 'ie dan toch in de starthouding ligt… :wink:

Ik hoop morgen hetzelfde te horen Charity!

@Kay30 wrote:

Gelukkig zeg, super!! :thumbup: En als 'ie dan toch in de starthouding ligt… :wink:

Ik hoop morgen hetzelfde te horen Charity!

ik duim voor je meid dat je hetzelfde nieuws als mij krijgt.

volgende week maandag word ik gestript omdat ik ook al 1 cm ontsluiting heb.

spannend!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Duim voor je charity, gelukkig ligt goed! maar ligt nog niet vast dus?

Kay jij ook :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@veertje wrote:

spannend!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Duim voor je charity, gelukkig ligt goed! maar ligt nog niet vast dus?

Kay jij ook :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

nee hij is nog helemaal niet ingedaald

OKe spannend hoor meis, wanneer moet je nu weer?

maandag 9 februari

Spannend op mijn grote dag 8)

Ik ga extra duimen!

Ik misbruik je topic even Charity! :oops:

Beeb lag nog goed (ook harde billetjes blijkbaar :lol: ) en is ook nog niet ingedaald.

Ik moet wel morgen naar het ziekenhuis om een groei-echo te laten maken, ze twijfelt of de baby wel goed genoeg groeit. :frowning: Ze zei: “ik wil gewoon zeker weten dat hij bij de geboorte de 2500 gram wel haalt.” Daar schrok ik wel een beetje van, 2500 gram is al zo’n klein kindje… :frowning:

Offtopic: kay ik pb je!

Kay wat goed dat de kleine wel goed ligt nu dat is al een zorg minder.

wel vervelend dat je nu een groei echo moet laten maken nu maak je je daar weer zorgen over. :hug: :hug: