Hoi!
We hebben gister en eergister weer 2 testen gedaan, gezien ik 10 dagen, nu 12 dagen over tijd ben.
Deze testen waren beide positief.
Dit is onze eerste zwangerschap, vandaar wij nog niet echt weten hoe alles precies in zijn werk gaat.
Wanneer moet je bijv. je eerste afspraak maken bij de ha of bij het zkh?
Moet naar beide, of kan een afspraak met zkh ook meteen, of gaat dit via de ha?
Dit zijn onze eerste vragen op dit moment.
Liefs, Nicole
gefeliciteerd !!!
je kan een verloskundige in jou buurt bellen voor een afspraak te maken.
ik wens jullie een goede zwangerschap !!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :dance:
Ik heb zelf met 6 weken naar de vk gebeld om n afspraak te maken.
Als er bij jullie geen medische redenen zijn dan hoef je neit naar t zh.
Je kunt als je wilt je ook al opgeven voor moeders voor moeders
Verder hoef je nog niet veel te doen
Veel plezier en geniet van je zwangerschap :thumbup:
Bedankt voor de reacties! :mrgreen:
Maar het maakt niet veel uit wanneer we een afspraak maken?
Als we willen, zou het eventueel zelfs z.s.m kunnen?
@Elocin wrote:
Bedankt voor de reacties! :mrgreen:
Maar het maakt niet veel uit wanneer we een afspraak maken?
Als we willen, zou het eventueel zelfs z.s.m kunnen?
dat hoor je eigenlijk van de vk als je belt voor een afspraak meestal is de eerste afspraak tussen de 8 en 12 weken is ook wel verschillend per vk.
Wij hebben het na de positieve test gedaan, dag erna ofzo, dat we zwanger waren, hun maken dan een afspraak met jou, meestal tussen de 8 en 12 weken.
(bij ons was de intake in week 9).
Opzich is het wel handig snel te bellen, als je je zorgen maakt of wat dan ook kan je al je vragen af vuren op de verloskundige.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Heb je al een afspraak met een verloskundige gemaakt?
Of je belt gewoon de huisarts (bij ons zijn er nog huisartsen die de zwangerschappen zelf doen) bij wie je verder moet zijn. De assistente weet dat ook, dan weet je binnen een minuut wat je volgende stap is .
Of je belt gewoon de huisarts (bij ons zijn er nog huisartsen die de zwangerschappen zelf doen) bij wie je verder moet zijn. De assistente weet dat ook, dan weet je binnen een minuut wat je volgende stap is .
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan afgelopen maandag - even bellen naar de ha, zodat hij op de hoogte is en dan hoor je vanzelf wel wat je moet doen.
Mijn eerste afspraak bij de vk is op 30 dec al, maar het ligt er maar net aan wanneer er plaats is. Dit hoor je als je belt vanzelf van je vk.
hier was 1e afspraak tussen 8-10 weken, echo heb ik bij Elise gehad na de 1ste intake, bij afgelopen zwangerschap al zelfs voor de intake!! Echo is hier ook tussen 8-10 weken.
Tja, waar mag je nog meer aan denken nu… Wat je wel en niet mag eten, moeders voor moeders, foliumzuur slikken als je dat al niet deed… En stiekum gaan kijken naar andere zwangere mama’s en spulletjes die je wilt gaan aanschaffen als je de eerste 12 weken voorbij bent…!
en kraamzorg regelen! Moet soms al heeeeeeeeeeel vroeg!!
EN … meeschrijven met de augustus mama’s !!! weer een nieuw lid erbij !!! woehoeeee !!!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=66650&highlight=
meid van harte !!!
Ja dat wilde ik ook net zeggen!!!
:mrgreen: :mrgreen:
ik heb na de test ook gelijk gebeld :mrgreen: was te enthousiast HAHAHA
maar ze maakten wel gelijk een afspraak met ons hoor…de VK dan…
GEFELICITEERD met jullie zwangerschap :inlove:
groetjes een andere Nicole :mrgreen:
en ik weet niet hoe het in NL zit, maar in het land waar ik woon is het aan te raden om je meteen bij de kinderopvang in te schrijven (dan kun je over 2 jaar ofzo een plek krijgen, pffff). Als je daar gebruik van wilt maken tenminste.
en van harte natuurlijk!
22 januari eerste afspraak verloskundige