2 keizersnedes 3e natuurlijk

Zijn er mensen die 2 keer een keizersnede hebben gehad en van hun derde kind natuurlijk zijn bevallen?

Ik zou graag wat ervaringen horen hierover.

Hoi Linda,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb 2 keizersnedes gehad en bij de nacontrole na de 2e vertelde de gyn mij dat een eventuele 3e automatisch een geplande ks. Risico om normaal te bevallen na 2x zo’n grote operatie is te groot werd mij verteld.

Groetjes Renate

mij is ook gezegd dat een derde niet natuurlijk zou mogen. Ik hoopte bij lev zelfs weer op een ks dus erg vind ik het niet. Jij wel?

Ik heb ook 2 ks gehad en ook mij is gezegd dat een derde niet natuurlijk kan en mag.

Dit vind ik heel erg, zou zo graag natuurlijk bevallen, maar helaas zal dit dus nooit gebeuren.

Ja ik had ook begrepen dat het nieteens mag na 2 keizersnedes.

Maar nu hoorde ik dat het toch wel gebeurd, en vroeg me af onder wat voor omstandigheden, en hoe het zit met de risico’s enzo.

Ergens zou ik het wel heel mooi vinden om dit kindje op de natuurlijke manier op de wereld te mogen zetten. Maar dat weegt niet op tegen grote risico’s.

Lin gewoon die rits weer open maken, mij is toen ook gezegd na Quillan dat het risico te groot is bij een evt. derde om natuurlijk te bevallen.

Ik heb het bij de gyn besproken, en zij zeggen dat er geen reden is om het niet te doen. mits onder goede begeleiding en snelle ingreep wanneer het niet goed blijkt te gaan.

HEt was niet mijn vaste gyn dus ze wilde het eerst even in het team bespreken, en over 4 weken bij de volgende afspraak bij mijn eigen dok bespreken we de mogelijkheden en onmogelijkheden.

Ik ben erg benieuwd wat dat gaat opleveren.

HEt is natuurlijk geen bindend contract, dus als we ons de laatste weken bedenken kan dat altijd.

MAar ben er erg veel mee bezig in mn hoofd

Ik zou ook het risico niet nemen. Toen ze me open maakten bij de 2e, stond het litteken van de 1e op knappen. het had niet veel gescheeld. Een bijna ruptuur noemden ze het. Die plek is nu nog extra zwak na 2 keer er in gesneden te hebben.

Toen ze mij openmaakte van de 2e stonden ze juist versteld van hoe stevig het litteken van de 1e dicht zat! En dat terwijl er maar een jaar tussen zit.

@Linda_ wrote:

Toen ze mij openmaakte van de 2e stonden ze juist versteld van hoe stevig het litteken van de 1e dicht zat! En dat terwijl er maar een jaar tussen zit.

en dat kan je van de buitenkant niet zien…

Ik vind het eng hoor.

@lydia wrote:

@Linda_ wrote:

en dat kan je van de buitenkant niet zien…

Ik vind het eng hoor.

dat is waar dat kan je van de buitenkant niet zien.

Ik ga eens even afwachten wat ze er in het team van het ziekenhuis van vinden.

misschien om duidelijk te maken wat ik eng vind:

Mijn baarmoederwand is megadun, zo dun als een a4-papiertje.

Ik krijg bijna geen weeen. Waarschijnlijk truukje van moeder natuur want de kans op scheuren is erg groot, weeen hebben zo’n kracht! Dat heeft niks met littekens te maken maar ik ben wel van het vermijden van risico’s in dit geval.

Lin ik vind het ook eng hoor, maar goed afwachten wat de gyns zeggen.

Ik ben voor jou alleen al blij dat je niet gelijk een nee hebt gekregen.

Ze gaan het iig bespreken.

Kan me goed voorstellen dat je graag natuurlijk wilt bevallen, je lijkt me ook verstandig genoeg om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

Het is inderdaad zo dat het vooral alles tegenover elkaar afwegen wordt, en uiteindelijk zal mijn (ons) gevoel aan het eind van de zwangerschap wel de doorslag geven.

HEt is nu natuurlijk nog een beetje de ver-van-mn-bed-show, Ik ben nog nieteens op de helft hihi

Ik zou denk het risico niet willen nemen. Ik heb 2 feb nog na controle zal het dan eens vragen hoe het zit.

Zelf zou ik ook willen meemaken hoe het is om natuurlijk te bevallen maar als er ook maar een risico aan zit dan wil ik die niet nemen.

Maar ik snap je wel hoor.