1e kind keizersnede, hoe ging 2e bevalling? (update blz 2)

hey meid,

Ik ben bevallen in Belgie. Hier voelde de gyn meteen dat Nicolai een sterrekijker was toen mijn water brak. Zoals ik zij heb toen op mijn knienen met mijn kont de lucht in gezeten en hij is nog goed gaan liggen. (ff nos wat posiviteit erbij ;))

wat goed dat ze je angsten goed nakijken, het is natuurlijk wel zo dat je tegen het eind aan loopt en de gyns vinden meestal dat als er nog 10 weken te gaan is dat er nog zoveel kan gebueren … etc …

ik zou zeggen probeer dat met je gat in de lucht te zitten een voor de bevalling… wie weet. hier zijn de gyn’s ervan overtuigt dat dat een sterrekijkertje doet naar beneden kijken …

in iedergeval ik houd je inde gaten :smiley: veel geluk nog maals met de bevalling, maar denk dat ook al word het een ks … ook al zwoeg je meer tijdens een natuurlijke bevalling, bij een KS doe je her erna. Dus jer werkt zeker niet minder voor je kindje!! :hug:

Dank je wel Formally! Ik ga jouw tip zeker toepassen! (kont omhoog)

En ik laat uiteraard weten hoe het gegaan is!

ja ,krijg extra gesprekje in ziekenhuis zodat ze met mijn wensen rekening kunnen houden. :smiley:

Oh dat is goed nieuws! :smiley: :thumbup: Komt vast allemaal wel goed hoor!

Nou, dan zal ik dit topic ook even updaten dan…:wink:

Ben inmiddels bevallen van een wolk van een zoon: Casper!

Helaas is toch uitgekomen waar ik bang voor was: hele bevalling doorstaan (erg pijnlijke weeen, heb ook pijnstilling met infuuspompje gekregen) maar na een uur (!) persen kwam meneer toch niet dieper. Ik was kapot, voelde ook dat er totaal niks gebeurde. Gyn werd erbij gehaald en stelde een ks voor: ik zei: lijkt me een goed plan! Ik was ook zo blij dat er ingegrepen werd. Toen ik eenmaal de ruggenprik had was ik ook dolgelukkig en toen mijn zoon geboren werd was ik alle ellende meteen vergeten! Onze zoon was bij geboorte 8,5 pond en 53 cm, dus voor mij te groot geweest.

Uiteraard vind ik het achteraf jammer dat het weer niet gelukt is en dat ik weer een bevalling ‘voor niks’ heb doorstaan, maar goed, ik heb het geprobeerd en Casper is er gezond uitgekomen en ik ook.

Ik denk niet dat er een 3e komt, maar stel dat we dat ooit toch willen: ik mag nooit meer vaginaal bevallen en ik ben daar ook helemaal niet rouwig om hoor! (ik ben er niet voor in de wieg gelegd kennelijk, ik was ook zeker niet van plan het nog eens te proberen! ) :wink:

em, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje casper! :inlove:

wat jammer dat het weer zo heeft moeten lopen. :?

maar het was dan ook een behoorlijke flinkerd :wink:

gelukkig had alles een goede afloop en kun je nu vooruit kijken. :thumbup:

geniet er maar lekker van! :thumbup: