19 weken en harde 'voetbal' in buik...

twijfel, verlos nu te bellen of morgen? Ben 3 op 4januari 's nachts wakker geworden, met harde voetbal in buik, waardoor ik niet meer lekker kon liggen. De volgende dag bijna nergens last van…

Vandaag daar in tegen, echt heel veel, vaak, pijnlijke HARDE voetbal…

Ik lig nu sinds 16u op bed… Erg veel last van komen en gaan, mijn man kon zelfs precies voelen, hoe de baarmoeder ligt!

Hebben jullie nog tips (tis mijn eerste)

Bedankt alvast (maak me zorgen)

ik denk maar zo: bij onzekerheid altijd bellen! (en de vk denkt daar ook

zo over)

Zou zeker zo de nacht niet in gaan, je maakt je zorgen dus bellen !!

Beter een keer te veel als een keer te weinig gebeld.

Sterkte

Annamarie

sluit me bij bovenstaande aan… beter 1 keer teveel bellen dan 1 keer te laat! en ook al is het alleen al voor je gemoedsrust!

dus ik zal nu bellen!!! :wink: :hug: :hug:

miss iets al van harde buiken ?

Hoe gaat het nu, heb je al gebeld?

Mij is geleerd : Altijd bellen.

Ik ben 12 uur lang met weeén rond blijven lopen en had geen uur later moeten bellen (toen ik eenmaal belden.). Ik was wel ‘al’ 29 weken zwanger.

Sindsdien bij elke ding dat ik me zorgen maak bel ik! (anders zal ik een virtuele schop onder me kont krijgen waarschijnlijk.)

Ik sluit me ook bij voorgaande dames aan: bellen hoor! Klinkt als steeds terugkerende harde buiken en dat is nog te vroeg. Ik had het met 29 weken en ik heb gebeld en moest langskomen. Het ging bij mij vanzelf weer over maar ze hebben me toch een nachtje ter observatie gehouden.

Hoeft natuurlijk bij jou echt niet het geval te zijn, maar met dit soort dingen altijd even bellen!

heb nog niet gebeld. Wil ook niet als ‘mieper/zeur’ o.i.d. Overkomen. Dus hoopte hier op ‘ervarings verhalen’

Kijk het nog halfuurtje aan… Bij verbetering bel ik morgenvroeg. Anders zometeen.

Dank jullie wel, knuf!

@HeidY wrote:

heb nog niet gebeld. Wil ook niet als ‘mieper/zeur’ o.i.d. Overkomen. Dus hoopte hier op ‘ervarings verhalen’

Kijk het nog halfuurtje aan… Bij verbetering bel ik morgenvroeg. Anders zometeen.

Dank jullie wel, knuf!

Je bent geen zeur. Je betaald ervoor!!!

Als je in de bakker staat en je betaald voor brood wil je dat toch ook meenemen???

@HeidY wrote:

twijfel, verlos nu te bellen of morgen?

Bij twijfel BELLEN meis!!!

Als je binnen nu en een half uur nog 3x zo’n voetbal voelt moet je echt niet af gaan zitten wachten tot morgenvroeg hoor! Ga je je alleen maar nog meer zorgen maken, en da’s ook niet goed voor jullie allebei.

En je VK heeft echt liever dat je voor dit soort dingen 3x teveel belt dan 1x te weinig.

Klinkt als een flinke harde buik. Maar dat mag nog niet zo veel/vaak zijn in jouw zwangerschapsduur. In mijn vorige zwangerschap had ik het ook, toen bleek ik blaasontsteking te hebben.

Je belt nooit te vaak, je bent echt absoluut geen zeur!! En… morgen zowiezo even urine naar de dokter brengen om te checken.

en?? hoe gaat het nu?

en?? hoe gaat het nu?

verloskundige aan de telefoon gehad.

Rustiger aan doen…

Urine naar huisarts brengen om te testen voor blaasontsteking…

In de gate houden, bij regelmaat gaan bellen

en wanneer er meer dan 40 per dag zijn… (onregelmatig)

dus goed in de gate houden.

thanks meiden, ik hou jullie op de hoogte…

Overigens… nu nog wel last van. (sinds vanmorgen 7uweer 3 gehad, en zit er nu met 1tje… )

blaasontsteking… heb een antibiotica kuur gekregen…

nog steeds in de gate houden of dat er geen regelmaat in komt…

Ben wel wezen werken, maar ben nu alweer thuis (normaal pas tegen 18uur)

daarnaast moet ik morgen opnieuw urine inleveren, die gaan ze dan op kweek zetten… (waarom?)

maar goed, bedankt voor jullie aanmoedigingen, ik hoop dat een volgende dame (die dit heeft) wat aan deze topic heeft :slight_smile:

:-*

(ik zal jullie op de hoogte houden)

@HeidY wrote:

blaasontsteking… heb een antibiotica kuur gekregen…

Dat verbaast me niks, ik herken je klachten van mijn vorige zwangerschap. Ik denk dat je harde buiken nu na het starten van de kuur snel af zullen nemen.

Ze doen een kweek om te kijken of de antibiotica wel aansluit bij de soort bacterie van je blaasontsteking, een extra zekerheid. Kan zijn dat je geen breed-spectrum anti-biotica hebt gekregen, of dat ze gewoon zeker willen zijn.

Beterschap!

hmmm van de week bel ik naar huisarts, om te vragen of de kuur verlengt moet worden, want heb nog steeds wel wat latst en ze hadden het immers ook op kweek gezet…

daar is uitgekomen dat ik GEEN blaas ontsteking heb…

het schijnt dat als je zwanger bent er sowieso meer ‘leukocieten’ in je urine zitten en dat dat het stickie kan laten verkleuren ‘alsof’ je blaasontsteking hebt… dus … geeen blaasontsteking…

maar goed, wat dan vroeg ik, moest ik weer overleggen met verloskundige…

die zei; rustiger aan doen, is een reactie van het lichaam, kan bij geen regelmaat (om de 10 minuten, meer dan 40 keer per dag) geen kwaad voor je baby.

het kan ook zo zijn dat je een gevoeligere baarmoeder hebt en dat wanneer de kleine (want die begint aardig te bewegen) tegen de wand schopt hij als reactie daar hard worden heeft…

maar als eerste… zelf rustiger aan gaan doen… en ze zei…letterlijk; “denk rollator” … ik moet met dus als een oude vrouw gaan bewegen… ruuuuuustig aan…

nou ja… hierbij dan de tip voor iedereen… die dit heeft…

“DENK ROLLATOR”