Ik ben nu 13 weken zwanger en ik voel al een klein uurtje steeds een beetje een trekkerige band om mijn onderbuik… Ik kan toch niet nu al een vorm van ‘harde buiken’ ervaren???
Bandenpijn ;-)?
Dat kan ook he. Door de groei van de baarmoeder komt er spanning op de banden en dat kun je nu best al voelen.
Bij Lev had ik dat ook eerder dan bij Anna Sofie.
Oh neee, bandenpijn is het echt niet!
Het zit bovenop mijn buik, doet geen pijn. Het is net alsof er een band om mijn buik zit die een beeeeetje aangetrokken wordt en het komt en gaat… heel maf…
Zou het misschien kunnen dat je een blaasontsteking hebt? Daar kunnen de harde buiken van komen. (je beschrijving lijkt er iig op, vanaf wanneer dat kan weet ik niet precies, maar ik weet wel dat je vroeg in de zwangerschap al last kan krijgen van harde buiken, als je al eerder zwanger bent geweest en dat het ook goed kan komen door een blaasontsteking)
@~Marion~ wrote:
Het zit bovenop mijn buik, doet geen pijn. Het is net alsof er een band om mijn buik zit die een beeeeetje aangetrokken wordt en het komt en gaat… heel maf…
hmm. Zo voelde harde buiken bij mij dus niet :think: en daar heb ik er erg veel van gehad…
Ik weet het niet joh.
Ik heb het nu niet meer, maar had het wel toen ik ongeveer 5 a 6 weken zwanger was. Ik denk dat het of blaasontsteking is en anders drukte. En misschien doordat je eerder zwanger bent geweest, je het gevoel van harde buiken herkent…
Nu ik vakantie heb is het bij mij over. Maar als het aanblijft zou ik even huisarts of VK bellen morgen…
ik heb nog nooit echt harde buiken gehad. Nou ja, alleen in de uren voor de bevalling… Dus ik kan het ook niet echt plaatsen. Het is nu in ieder geval weer weg… maf… Derde zwangerschap en toch weer anders… hihi…
Ik denk toch ook aan bandenpijn.
Je beschrijft het zelf eigenlijk al he?
Maar ik ervaar bandenpijn, ook nu weer, als een zeer scherpe stekende pijn. Dus ik kan het niet echt rijmen. Maar goed, het is nu weer weg gelukkig!
@~Marion~ wrote:
Maar ik ervaar bandenpijn, ook nu weer, als een zeer scherpe stekende pijn. Dus ik kan het niet echt rijmen. Maar goed, het is nu weer weg gelukkig!bandenpijn is niet altijd het zelfde he?
Het kan aanvoelen als menstruatie krampjes, als steekjes aan de zijkanten van je buik. En vooral bij een 3e zwangerschap voelt het anders aan omdat je banden al 2 keer flink uitgerekt zijn.
Wat je omschrijft heb ik ook wel.Vooral als ik teveel heb gedaan.
Ik heb hier ookal een paar keer tegen mijn man gezegd: Ik heb last van harde buiken…ik denk best dat het wel kan.Ook zal het best te maken hebben met dat het niet de 1de zwangerschap is.
En als je het niet vertrouwt dan de VK bellen hoor!
Danielle
@~Marion~ wrote:
beetje een trekkerige band om mijn onderbuik
@~Marion~ wrote:
Het zit bovenop mijn buik,
Is het nou je onderbuik of bovenop op je buik?
Misschien wat druk op je blaas, misschien je darmen die al wat opzij gedrukt worden, misschien bandenpijn. Of misschien gewoon wat gas in je darmen? Ik weet niet meer wat je bij 13 weken al kan hebben. Maar goed, zoals gezegd, als je het niet vertrouwd even de vk bellen.
Het zat op de bovenkant van mijn onderbuik. Maar ik heb er geen last meer van gehad. sinds gisteravond. Had ook wat pijn in mijn rug en veel plassen. Wellicht toch een blaasontstekinkje of iets dergelijks. Ik wacht even af. Het is niet zo dat ik het niet vertrouwde dus we wachten even af…
Marjonneke het is een kleine moeite om even wat urine te laten testen
Zekerheid voor alles meis, een verwaarloosde bo kan al snel een nierbekkenontsteking worden en geloof me, dat wil je niet hebben!
Dus als ik jou was zou ik toch even wat in een potje opvangen.
Sja en dan nog een moment vinden om het bij de ha te krijgen. Ik moet werken tot 6, morgen ook en A is er niet…
Geen goede buur die dat even voor je kan doen?
nope, maar ik voel me nu echt prima dus het zal allemaal wel meevallen. Ik was gewoon benieuwd wat het zou kunnen zijn…
Gelukkig dat je je beter voelt, maar toch even in de gaten houden.
gelukkig dat het al weer wat minder is. sterkte ermee!
harde buiken met 13 weken lijkt me haast onmogelijk. Klinkt idd als de banden of een urineweginfectie. Dat laatste voel je ook in verschillende gradaties