101 redenen om BV te geven...!!

http://www.borstvoeding.com/101redenen.html

Leuke link met dus 101 redenen om borstvoeding te geven… De meesten met literatuurverwijzingen, en een aantal uit emotionele overtuigingen…!!

Ja ik ken de link, maar hoe pro-borstvoeding ik ook ben, ik vind het een beetje overtrokken allemaal.

Maar er staan wel grappige dingen bij :wink:

Ik kende hem ook al natuurlijk en er zitten een paar hele rake beschrijvingen bij, maar ook soms erg overdreven.
Mijn eigen redenen staan er ook bij, maar das niet zo moeilijk als je er 101 hebt staan.

ik vond dat er wel veel dezelfde dingen instonden met een andere uitleg maar als nog wel leuk om te lezen

groetjes ferdi

  1. Kunstvoeding verhoogt voor de baby de kans op het ontwikkelen van allergieën


    Helaas is deze alweer achterhaald. Het effect van bv is tijdelijk. Op latere leeftijd hebben borstgevoede kinderen net zoveel kans op het ontwikkelen van allergieen als flesgevoede kinderen.

    groetjes,

    Kess

Kes wil je de verwijzing naar het onderzoek eens vermelden. De logica van eerdere uitleg over waarom bv een allergie voorkomt is voor mij namelijk zo helder dat ik graag weet wat ze dan precies onderzocht hebben.
Vaak zijn in onderzoeken namelijk een hoop gegevens niet goed meegerekend. Zoals het feit dat kinderen met een verhoogd risico vaak langer bv krijgen als kinderen zonder risico.
Daardoor wordt het verhoogde risico wellicht wat lager, maar het blijven kinderen met een verhoogd risico. Neem je dit in een onderzoek niet goed mee, dan is zo’n onderzoek al niet meer objectief.